سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

استفاده از TikTok در حال کاهش است – آیا فروشگاه TikTok مقصر است؟

TikTok ممکن است در سال 2023 برترین برنامه جهان از نظر دانلودها و هزینه های مصرف کننده باشد، اما از نظر استفاده واقعی، برتر نبود. سال گذشته، فیس‌بوک مجدداً جایگاه اول خود را از نظر کاربران فعال ماهانه حفظ کرد و به دنبال آن سایر برنامه‌های متا متعلق به واتس‌اپ، اینستاگرام و مسنجر قرار گرفتند - که همگی در رتبه پنجم از TikTok پیشی گرفتند. اکنون داده‌های جدید نشان می‌دهد که رشد TikTok شروع به کند شدن کرده ...

TikTok ممکن است در سال 2023 برترین برنامه جهان از نظر دانلودها و هزینه های مصرف کننده باشد، اما از نظر استفاده واقعی، برتر نبود. سال گذشته، فیس‌بوک مجدداً جایگاه اول خود را از نظر کاربران فعال ماهانه حفظ کرد و به دنبال آن سایر برنامه‌های متا متعلق به واتس‌اپ، اینستاگرام و مسنجر قرار گرفتند - که همگی در رتبه پنجم از TikTok پیشی گرفتند. اکنون داده‌های جدید نشان می‌دهد که رشد TikTok شروع به کند شدن کرده است و این سوال را مطرح می کند که آیا حرکت برنامه به تجارت الکترونیک از طریق فروشگاه TikTok مقصر است یا خیر.

بر اساس داده‌های جدید شرکت اطلاعات بازار Sensor Tower، در حالی که رشد TikTok همچنان مثبت است، این رشد در حال کاهش است. در سال 2022، کاربران فعال ماهانه TikTok به طور متوسط ​​12 درصد در هر سه ماهه سال به سال رشد داشتند، اما این رقم در سال 2023 به 3 درصد سال به سال در هر سه ماهه کاهش یافت.

این تغییر پس از راه اندازی TikTok Shop در ایالات متحده توسط TikTok انجام شد

این برنامه ویدیویی آزمایش Shop در ایالات متحده را در نوامبر 2022 آغاز کرد و این آزمایش‌ها در ابتدای سال گذشته با ورود برندهای بیشتری از جمله PacSun، Revolve، Willow Boutique و برند زیبایی KimChi Chic و غیره، گسترش یافت. در حالی که فروشگاه تا سپتامبر 2023 «رسما» در ایالات متحده راه اندازی نشد، این تنها یکی از چندین تلاش برای ترجمه تأثیر ویدیوهای TikTok - اساساً کل میم «TikTok باعث شد آن را بخرم» - به فروش در دنیای واقعی تبدیل شد.

به عنوان مثال، تابستان گذشته در بریتانیا، TikTok بخش خرید درون برنامه‌ای به نام «Trendy Beat» را آزمایش کرد که محصولاتی را ارائه می‌کرد که توسط ByteDance مادر TikTok فروخته می‌شد. همانطور که AP و دیگران گزارش کرده اند، TikTok همچنین یک برنامه وابسته ارائه می دهد که به سازندگان اجازه می دهد از محصولات کمیسیون دریافت کنند.

اما استقبال فروشندگان از پلتفرم خرید شروع به شکایت کرد، همانطور که Business Insider در ماه نوامبر اشاره کرد، با ابراز تاسف و تاسف از اینکه فروشگاه TikTok این برنامه را به یک "زمین بایر پر از تبلیغات" و یک فضای "دیستوپیایی" تبدیل کرده است. در جای دیگری از وب، Redditors در حال بحث در مورد اینکه آیا TikTok Shop برنامه را که اکنون مملو از «افرادی که محصولات ارزان را می‌فروشند/خروش می‌دهند» را خراب کرده است یا خیر، به قول یکی از کاربران Reddit بحث کرده‌اند.

نوشت: «شخصاً از این که چگونه تقریباً هر ویدیوی دیگری در [برای شما صفحه] من، کسی است که محصولی را از ویژگی «فروشگاه» بیش از حد به فروش می‌رساند تا سعی کند آن را ویروسی کند و سفارش‌های زیادی بدهد، واقعاً عصبانی می‌شوم. Redditor u/megg-salad-sammich در سپتامبر. آنها می‌گویند: «خیلی خوب است که راه جدیدی برای درآمدزایی برای سازندگان است، اما من کمتر و کمتر در حال پیمایش هستم، زیرا می‌دانم که تقریباً هر ویدیویی فقط در تلاش است تا من را به خرید یک چیز تصادفی وادار کند.

با جستجو در Reddit، موضوعات بسیار بیشتری در طول سال گذشته یافت می‌شود که از همین موضوع شکایت می‌کنند - صرفه‌جویی در اینکه چگونه TikTok اکنون به دلیل فروشگاه TikTok «آزاردهنده» است و دیدن تبلیغات در هر چند ویدیو تجربه‌ای ناامیدکننده است.

در حالی که کاربران TikTok در حال تطبیق با شبکه اجتماعی مورد علاقه خود هستند که به یک مرکز خرید آنلاین تبدیل می‌شود، اپلیکیشن Shop Seller TikTok که ابتکار تجارت الکترونیک آن را تقویت می‌کند، رشد کرده است.

داده‌های Sensor Tower نشان می‌دهد که رشد فروشنده فروشگاه از سه ماهه چهارم سال 2022 «قوی» بوده است و از سه ماهه چهارم سال 2023 نسبت به سال گذشته 230 درصد افزایش یافته است. با این حال، این برنامه تنها کسری از پایگاه کاربر فعال TikTok را دارد. در حال حاضر 1.4 میلیارد در سه ماهه اول سال جاری است. این شرکت گزارش داد که در همین حال، Shop Seller فقط حدود 6 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

از آنجایی که اپلیکیشن متا در ژانویه سال گذشته تب Shop خود را حذف کرد و در ماه مارس خرید زنده را از بین برد، اینستاگرام در نهایت می‌تواند از ناامیدی کاربران در مورد فروشگاه TikTok سود ببرد. این به طور بالقوه می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند از تماس‌های مستقیم بیشتر برای خرید درون برنامه‌ای اجتناب کنند، قابل لمس‌تر باشد.

حرکت متا با روندهای صنعتی گسترده تر آغاز شد، که به نظر می رسد آینده خوبی برای فروشگاه TikTok نیست. خرید زنده در طول همه گیری همه گیر شکوفا شده بود و فروش تجارت الکترونیکی سر به فلک کشیده بود. اما زمانی که اوضاع به حالت عادی بازگشت، تجارت اجتماعی (از جمله خرید زنده) تنها حدود 5 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک در ایالات متحده را تا سال 2022 تشکیل می داد. برای خرید مستقیم از ویدیوها، اگرچه واضح است که هنوز تحت تأثیر روندهای آنلاین هستند.

با این حال، کاربران هنوز آنقدر از فروشگاه TikTok ناراحت نیستند که برنامه را برای حلقه های اینستاگرام رها کنند.

Sensor Tower دریافت که رشد ماهانه کاربران فعال اینستاگرام نسبتاً در "تک رقمی میانی" ثابت بوده است و از زمان راه‌اندازی اپلیکیشن فروشنده فروشگاه TikTok تأثیر منفی یا مثبتی نداشته است.

داده‌های یک شرکت دیگر به نام Appfigures نیز از این نتیجه‌گیری پشتیبانی می‌کند، اما اضافه می‌کند که، اگرچه درآمد TikTok در حال رشد بوده است، دانلودهای آن راکد بوده یا بیش از رشد کاهش یافته است - روندی که اکنون بیش از یک سال است که هم در سطح جهانی و هم در سطح جهانی ادامه دارد. ایالات متحده آمریکا

اعتبار تصویر: Appfigures

اعتبار تصویر: Appfigures

خبرکاو