متن خبر

استارباکس برنامه Odyssey NFT خود را کنار می گذارد

استارباکس برنامه Odyssey NFT خود را کنار می گذارد

شناسهٔ خبر: 458107 -




به‌روزرسانی: استارباکس روز جمعه اعلام کرد که برنامه NFT خود را که در نسخه بتا بود، متوقف می‌کند تا با توجه به صفحه پرسش‌های متداول، «برای آنچه که در آینده در راه است، آماده شود».

ماه گذشته در پادکست Chain Reaction با استیو کاچینسکی، رهبر برنامه صحبت کردیم. روز جمعه، او در توییتی نوشت که آینده اش در این شرکت نامشخص است:

در زیر مصاحبه اصلی ما با کاچینسکی از 22 فوریه است:

استیو کاچینسکی، یکی از نویسندگان کتاب «Token همه چیز» و رهبر جامعه برای استارباکس، بيان کرد که فضای NFT ممکن است به طور قابل توجهی از بالاترین سطح تاریخ کاهش یافته باشد، اما مارک ها و برنامه های وفاداری که به دنبال جلب طرفداران به روش های جدید هستند، هنوز هم می توانند ارزش پیدا کنند. اودیسه.

او گفت: "محافظان برند" به مناطق محدود مانند برنامه های پاداش چیزی است که شرکت ها در سال 2024 آن را گسترش خواهند داد. او در پادکست Chain Reaction TechCrunch گفت: «من فکر می‌کنم امسال شاهد ایجاد برندهای مبتنی بر جامعه خواهیم بود.

استارباکس در سال 2022 استارباکس ادیسه را به عنوان اولین حمله خود به دنیای وب 3 راه اندازی کرد. TechCrunch قبلا گزارش داده بود که این تجربه برنامه وفاداری استارباکس Reward شرکت را با NFTها ترکیب کرد تا تجارب مشتریان را افزایش دهد.

کاچینسکی گفت: «ما می توانیم به مردم کمک کنیم قبیله خود را پیدا کنند. من دیده‌ام که افرادی که در کالیفرنیا در جامعه استارباکس اودیسه زندگی می‌کنند، واقعاً دوستان خوبی با مردم شیکاگو هستند و گاهی اوقات در زندگی واقعی همدیگر را ملاقات کرده‌اند. اگر وب 3 نبود، هرگز این اتفاق نمی افتاد.

کاچینسکی بيان کرد که برنامه وفاداری دارای یک سیستم پنج لایه با بیش از 58000 شرکت کننده فعال حداقل در سطح یک است. "می توانم به شما قول بدهم که آنها اکثراً یا همه افراد بومی وب 3 نیستند ... فقط افراد وب 3 نیستند که شرکت می کنند."

کاچینسکی گفت، کسانی که در ردیف پنج برنامه قرار گرفتند "مقدار مناسبی" را از بازارهای ثانویه خریداری کردند. برای مثال، در ماه دسامبر، استارباکس اعلام کرد که 20 شرکت کننده برتر را به کاستاریکا می فرستد تا از مزارع غول قهوه که در آن دانه ها تولید می شود، بازدید کنند.

نه تنها توسط شرکت‌های بزرگ مانند استارباکس یا نایک، بلکه توسط کسب‌وکارهای محلی که می‌خواهند برنامه‌های وفاداری را توسعه دهند یا از بلیط‌ها به‌عنوان دارایی استفاده کنند، از طریق NFT‌ها توسعه داده می‌شوند.

کاچینسکی این مثال را بیان کرد: فرض کنید Hot Pockets، برند مواد غذایی، تبلیغاتی را انجام داد که در آن گیمرها اگر پوسته Fortnite برند را بخرند و آن را به یک کیف پول رمزنگاری متصل کنند، 20 درصد تخفیف به آنها می دهد. او گفت: "خریدار خوشحال است، غذاخور خوشحال است و تخفیف می گیرد و در اکوسیستم هستند." "این شخص فقط یک گیمر نیست، بلکه یک گیمر فعال است که مشارکت می کند و مایل است درآمد قابل تصرف خود را صرف چیزهای شخص ثالث کند."

کاچینسکی او میگوید وقتی مردم به NFT فکر می‌کنند، اغلب فقط به تصاویر گران‌قیمت میمون در اینترنت فکر می‌کنند - و اگر منصف باشیم، این بخشی از آن در Bored Ape Yacht Club است - اما کاچینسکی او میگوید که ارزش بیشتری برای داشتن NFT وجود دارد.

«تصور کنید وارد یک موزه می‌شوید و یک تابلوی نقاشی زیبا روی دیوار می‌بینید، می‌توانید از آن نقاشی عکس بگیرید، اما ارزش پولی ندارد. کاچینسکی گفت: عکس روی دیوار ارزش پول دارد، زیرا موزه مالک آن است، اصل است و آنها می توانند هر دوی این موارد را ثابت کنند. «تا همین اواخر نمی‌توانستید این کار را با اقلام دیجیتالی انجام دهید» تا اینکه NFTها ظاهر شدند.

کاچینسکی گفت، برندها و شرکت‌هایی که توانایی خرید و فروش دارند و «واقعاً مالک وفاداری شما هستند» مفهوم جدیدی است که آن را کمتر یک طرفه می‌کند. "در حالی که همه اعضای جامعه درگیر خرید و فروش نیستند... من فکر می کنم برای بسیاری از مردم، داشتن این اختیاری بسیار مهم است. "

این داستان از قسمتی از پادکست Chain Reaction TechCrunch الهام گرفته شده است. برای شنیدن داستان‌ها و نکات بیشتر از کارآفرینانی که نوآورترین شرکت‌های امروزی را ایجاد می‌کنند، در Chain Reaction در پادکست‌های اپل، Spotify یا پلتفرم پاد مورد علاقه‌تان مشترک شوید.

با ما در ارتباط باشید:

در X، که قبلاً توییتر نامیده می شد، اینجا.

از طریق ایمیل: chainreaction@techcrunch.com

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است