متن خبر

از آنجایی که زمین لرزه نیویورک / نیوجرسی تا بعدازظهر روندی نداشت، تاپیک ها توپ را در اخبار لحظه ای رها کردند.

از آنجایی که زمین لرزه نیویورک / نیوجرسی تا بعدازظهر روندی نداشت، تاپیک ها توپ را در اخبار لحظه ای رها کردند.

شناسهٔ خبر: 462439 -




علیرغم شباهت‌هایش، موضوعات اینستاگرام X نیست. حداقل هنوز نه. شبکه اجتماعی متمرکز بر متن - و پاسخ متا به ایکس ایلان ماسک که قبلا توییتر بود - روز جمعه زمانی که کاربران بار دیگر به X مراجعه کردند تا درباره زلزله منطقه نیویورک/نیوجرسی صحبت کنند، لحظه ای را از دست دادند. موج ترافیک، #زلزله را به بالای بخش X's Trends هدایت کرد و به دنبال آن مناطق تأثیرگذار دیگری مانند «ساحل شرقی»، «لانگ آیلند»، «فیلی»، «منهتن» و «بروکلین» قرار گرفتند. در همین حال، شرایط مربوط به زلزله تا نزدیک‌تر به ساعت 2 بعد از ظهر به وقت شرقی در بخش گرایش‌های Threads ثبت نشد، حتی اگر زلزله کمی قبل از ساعت 10:30 صبح جمعه رخ داده بود.

این بدان معنا نیست که مردم در مورد زلزله در Threads بحث نمی کردند - بسیاری از آنها صحبت می کردند. علاوه بر گفتگوهایی که در مورد زلزله انجام می‌شد، مردم حتی بحث‌های خود را با عنوان EarthquakeThreads یا NYC Threads، در میان چیزهای دیگر، برچسب‌گذاری می‌کردند تا به انتشار پست‌های خود در انجمن گسترده‌تر Threads کمک کنند.

ارسال توسط @timothyjchambers

مشاهده در موضوعات

دلیل دیگری که احتمالاً این اصطلاح پرطرفدار نبود: برخلاف Twitter/X، Threads از هشتگ استفاده نمی کند.

در حالی که این انتخاب طراحی، رابط کاربری را تمیزتر می‌کند، ممکن است نحوه برچسب‌گذاری اصطلاحات پرطرفدار را نیز کمتر آشکار کند. بدیهی است که بحث‌های مربوط به زلزله باید با برچسب #زلزله (یا زلزله بدون هشتگ، در Threads) برچسب گذاری شود، اما افرادی که در پلتفرم متا متعلق به متا هستند شروع به استفاده از قرارداد برچسب‌گذاری «[اصطلاح] Threads» کرده‌اند - مانند « Tech Threads» برای افرادی که در زمینه فناوری صحبت می کنند، به عنوان مثال.

زمانی که روند بزرگی پیش می‌آید، این می‌تواند شرایط را پیچیده‌تر کند، زیرا برخی آن را «زلزله» و برخی دیگر آن را «رشته‌های زلزله» برچسب‌گذاری می‌کنند، در حالی که دیگران همچنان ممکن است جامعه محلی خود را مورد هدف قرار دهند، مانند «موضوعات نیویورک»، که منجر به هیچ‌یک از اصطلاحات نمی‌شود. به دست آوردن سرعت و شتاب لازم برای ورود به روندهای برتر در Threads، علیرغم اینکه همه آنها به یک رویداد اشاره می کنند.

حوالی ساعت 1 بعد از ظهر روز جمعه، TechCrunch با اینستاگرام تماس گرفت تا بپرسد که چرا زلزله وارد ترندهای برتر Threads نشده است.

به ما گفته شد که پنج گرایش برتر Threads بر اساس سیگنال‌های مختلفی است، از جمله اینکه چند نفر در مورد یک موضوع خاص صحبت می‌کنند و چند نفر با پست‌هایی در همان موضوع درگیر شده‌اند. اینستاگرام گفت: از آنجایی که زلزله یک رویداد منطقه‌ای بود و روندها بر اساس مکالمات ملی است، ممکن است زمان بیشتری صرف شود تا افراد کافی به گفتگو بپیوندند.

ارسال توسط @backlon

مشاهده در موضوعات

مدت کوتاهی پس از تحلیل با Threads، زلزله چند ساعته اکنون به روند شماره 1 روی پلت فرم تبدیل شد.

متأسفانه برای Threads، ناتوانی در همگام شدن با روندها در زمان واقعی می‌تواند توانایی آن را برای رقابت کامل با X مختل کند. همراه با برنامه متا برای فاصله گرفتن از بحث‌های دارای ماهیت سیاسی - حتی تا جایی که محتوای سیاسی را «توصیه نمی‌کند». در پلتفرم‌های اینستاگرام و Threads - Threads ممکن است هرگز به طور کامل نتواند X را جایگزین کند، حتی اگر بسیاری از زنگ‌ها و سوت‌های مشابه مانند ارسال‌های مجدد، جستجو، نشانک‌ها و برچسب‌های قابل پیوند را ایجاد کند.

این در تضاد شدید با نحوه درک بنیانگذاران توییتر از قدرت پلتفرم جدید خود برای ارائه اطلاعات در زمان واقعی است - و دلیلی که چرا توییتر به خانه اخبار فوری، بحث‌های فعال موضوعی و مرکزی برای خبرنگاران تبدیل شد.

اندکی پس از آنکه TechCrunch برای اولین بار توییتر (که در آن زمان Twttr نامیده می شد) پوشش داد، زلزله سانفرانسیسکو این سرویس را تکان داد و به بنیانگذاران و کاربران اجازه داد تا پتانسیل Twttr را درک کنند. اواخر همان پاییز، این برنامه به هزاران کاربر افزایش یافت.

جک دورسی، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران سابق، در مصاحبه ای با اتاق خبر دانشکده بازرگانی هاروارد در سال 2016، گفت: «... روز شنبه در دفتر بودم، تلفنم زنگ زد، و یک توییت بود، و به سادگی می گفت: «زلزله». بلافاصله پس از آن من واقعاً لرزش را در سانفرانسیسکو احساس کردم. تلفن مدام وزوز می کرد و "زلزله، زلزله، زلزله" بود.

دورسی او میگوید : «آنچه در این مورد شگفت‌انگیز بود این بود که من چیزی را در دنیا تجربه می‌کردم و بلافاصله احساس آرامش کردم زیرا واضح بود که افراد دیگر نیز همین تجربه را داشتند. فکر کردم، وای، دنیا خیلی کوچک است. شما در واقع می توانید - فقط با داشتن آن احساس مشترک و تجربه مشترک، همه شما احساس می کنید که همه با هم در این شرایط هستید.»

Threads ممکن است 130 میلیون کاربر فعال ماهانه داشته باشد، که آن را به بزرگترین بازیکن در "فدیورس"، شبکه اجتماعی سرورها و سرویس های به هم پیوسته از جمله Mastodon، Misskey، Pixelfed، PeerTube و دیگران تبدیل می کند. اما علیرغم کاهش استفاده، X چسبنده‌تر از آن چیزی است که برخی تصور می‌کردند، به ویژه با توجه به رقبای گسترده‌ای که برای به چالش کشیدن X ماسک ظاهر شده‌اند. در واقع، طبق یک گزارش توسط Sensor Tower، استفاده از X توسط کاربران قدرتمند تا حد زیادی باقی مانده است. تا پاییز گذشته بدون تغییر

در حال حاضر نشانه هایی وجود دارد که Threads در ارائه یک تجربه واقعی X مانند شکست خورده است. همانطور که مکس رید در خبرنامه ای در ماه مارس توضیح داد، "Threads شبکه اجتماعی نشت گاز است"، با اشاره به تصادفی بودن پست هایی که فیدهای For You کاربران را پر می کردند.

رید نوشت: «به نظر می‌رسد همه افراد حاضر در سکو، از جمله شما، دچار نوعی آسیب مغزی جزئی شده‌اند. "… این مردم چه کسانی هستند؟ آنها راجع به چه چیزی صحبت میکنند؟ آیا آنها به چیزی که من از دست داده ام پاسخ می دهند؟ چرا من این را می خوانم؟ چگونه وارد فید من شد؟ من باید چه واکنشی نشان دهم؟»

اگر Threads نتواند از اطلاعات بلادرنگ، مانند زلزله یا یک بحث سیاسی جاری، استفاده کند. اگر فید آن پست های بسیار قدیمی را حباب کند. و اگر روند آن ساعت ها به تعویق بیفتد، توانایی Threads برای جایگزینی مناسب برای توییتر ممکن است آسیب ببیند. در حالی که مردم ممکن است از آن استفاده کنند - چون مسیر جدید X یا به طور خاص ایلان ماسک را دوست ندارند - هرگز تجربه ای واقعی شبیه به X نخواهند داشت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است