متن خبر

آندری کارپاتی دوباره OpenAI را ترک می‌کند – اما او می‌گوید هیچ درامی وجود نداشت

آندری کارپاتی دوباره OpenAI را ترک می‌کند – اما او می‌گوید هیچ درامی وجود نداشت

شناسهٔ خبر: 450519 -




آندری کارپاتی، دانشمند تحقیقاتی مورد احترام، امروز اعلام کرد که OpenAI را ترک کرده است. او بيان کرد که این دومین باری است که کارپاتی شرکت برتر هوش مصنوعی را ترک می کند و خروج او به دلیل هیچ رویداد، مسئله یا درام نیست.

کارپاتی، یکی از اعضای موسس OpenAI، در ابتدا شرکت را ترک کرد تا در سال 2017 به تسلا بپیوندد. او تسلا را، جایی که تیم خلبان خودکار را رهبری می کرد، در سال 2022 ترک کرد و تقریبا یک سال پیش دوباره به OpenAI پیوست. Karpathy همچنین در رسانه‌های اجتماعی و یوتیوب دنبال‌کننده‌های زیادی ایجاد کرده است، و نوشته‌های قابل تاملی را در فضای نوپا و ویدیوهایی که عملکرد درونی هوش مصنوعی را توضیح می‌دهند، منتشر کرد .

"سلام به همه بله، من دیروز OpenAI را ترک کردم. اول از همه هیچ اتفاقی "اتفاق نیفتاده" و نتیجه هیچ رویداد، موضوع یا درام خاصی نیست (اما لطفاً تئوری‌های توطئه را ادامه دهید زیرا بسیار سرگرم کننده هستند :))" Karpathy گفت.

در واقع، حضور در OpenAI در سال گذشته واقعاً عالی بوده است - تیم واقعاً قوی است، مردم فوق‌العاده هستند، و نقشه راه بسیار هیجان‌انگیز است، و من فکر می‌کنم همه ما منتظر چیزهای زیادی هستیم. برنامه فوری من این است که روی پروژه های شخصی ام کار کنم و ببینم چه اتفاقی می افتد. آنهایی از شما که مدتی مرا دنبال کرده‌اید، ممکن است این احساس را داشته باشید که ممکن است به نظر برسد.»

خروج Kartphaty که اولین بار توسط The Information گزارش شد، به دنبال یک سال پر فراز و نشیب در OpenAI رخ می دهد که در آن سم آلتمن برای مدت کوتاهی از سمت مدیرعاملی برکنار شد و سپس در یک هفته پر نمایش دوباره به سمت خود بازگردانده شد. این شرکت به TechCrunch بيان کرد که مسئولیت Karpathy به محقق دیگری منتقل شد که نامی از او نبرد.

«آندری برای پیگیری پروژه های شخصی خود را ترک می کند. ما عمیقا از کمک های او سپاسگزاریم و برای او بهترین ها را آرزو می کنیم. یکی از سخنگویان در بیانیه ای گفت: مسئولیت های او به یک محقق ارشد منتقل شده است که از نزدیک در کنار آندری کار می کرد.

بیو X Karpathy، که اکنون تغییر کرده است، به عنوان «ساخت نوعی جارویس در @OpenAI» خوانده می‌شود، که نشان می‌دهد او روی پروژه‌ای مرتبط با دستیاران هوش مصنوعی در شرکت کار می‌کند.

اوایل امسال، او دلیل نوشتن این مطلب را توضیح داد. او بيان کرد که می‌خواهد اصطلاحی بنویسد تا یک هوش مصنوعی مفید و مکالمه را به تصویر بکشد.

من از JARVIS فقط به‌عنوان یکی از تصاویر محبوب مورد علاقه‌ام از یک هوش مصنوعی نام می‌برم – یک اتوماسیون الکترونیکی مفید، محاوره‌ای و توانمند. کمکی در برابر شر و آنتروپی.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است