متن خبر

آمازون قصد دارد “فروشگاه ویژه” را برای مد ارزش در هند راه اندازی کند

آمازون قصد دارد “فروشگاه ویژه” را برای مد ارزش در هند راه اندازی کند

شناسهٔ خبر: 452303 -




آمازون خود را آماده می کند تا تلاش دیگری برای ورود به بخش تجارت الکترونیکی در حال رشد و سبک زندگی هند انجام دهد و نبردی را با رقیب Flipkart که متعلق به Walmart، Ajio از Reliance و Meesho تازه تاسیس تحت حمایت SoftBank است، راه اندازی کند.

این غول تجارت الکترونیک قصد دارد یک "فروشگاه ویژه" به نام بازار راه اندازی کند، که در آن هیچ "هزینه اضافی" از فروشندگانی که محصولات مد و سبک زندگی بدون مارک و "مد روز" ارائه می کنند، اعمال نمی کند. شرکای

این شرکت در ارتباط خود می گوید اقلامی که از طریق بازار فروخته می شوند زیر 600 روپیه هند یا 7.2 دلار قیمت خواهند داشت. این شرکت در این ارتباط نوشت: "محصولات شما در یک فروشگاه ویژه در آمازون نمایش داده می شود و یافتن آنها برای مشتریان آسان می شود."

آمازون در این ارتباط می گوید که بازار به فروشندگان دسترسی به ده ها میلیون مشتری، تحویل "بدون دردسر" و هزینه ارجاع صفر را ارائه می دهد. TechCrunch اوایل این ماه با استناد به پست های استخدامی گزارش داد که آمازون به دنبال گسترش تمرکز خود بر روی مد سریع است.

روزنامه هندی اکونومیک تایمز اوایل روز چهارشنبه در مورد بازار گزارش داد و گفت که آمازون احتمالاً دو تا سه روز تحویل به سرمایه گذاری جدید ارائه می دهد.

فضای تجارت الکترونیکی فست مد اخیراً در هند به دست آورده است زیرا استارت آپ های محلی از پیشگامان جهانی مد سریع Zara، H&M و Uniqlo الهام می گیرند. به گفته شرکت تحقیقاتی برنشتاین، بازیکن برتر Flipkart در این رده پیشرو است، اما با رقابت فزاینده ای از Ajio آمبانی روبرو است، که حدود 30 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

آجیو سال گذشته بی سر و صدا خیابان آجیو را راه اندازی کرد و مجموعه وسیعی از لباس ها و لوازم جانبی را ارائه داد که از قیمتی به پایین 199 روپیه هند (2.4 دلار) شروع می شود. طبق وب‌سایت Ajio، Street «پایین‌ترین قیمت» را برای پیشنهادات خود تضمین می‌کند، از هزینه‌های تحویل چشم‌پوشی می‌کند، و یک فرآیند بازگشت ساده را وعده می‌دهد.

سال گذشته این دو شرکت اعلام کردند که Shein، یک نام پیشگام جهانی در این رده است که قبلاً توسط هند ممنوع شده بود، با سرمایه گذاری مشترک با Reliance بازگشته است.

در یادداشت اخیر، تحلیلگران برنشتاین نوشتند:

Ajio متعلق به Reliance در حال جذب کاربران بوده و در حال حاضر حدود 30 درصد از سهم بازار را بر اساس MAU ها در اختیار دارد، با این حال Myntra همچنان با سهم 50 درصدی بالاترین سهم بازار را از نظر کاربران فعال در اختیار دارد. در 23 دسامبر، Myntra بالاترین نرخ رشد را در بین همتایان خود با 25٪ نشان داد. نگاهی دقیق تر به کسب و کار نشان می دهد که کاربران در برنامه به اندازه روندهای قبلی تراکنش نمی کنند، GMV Myntra در سال مالی 23 تنها 12 درصد در مقایسه با 35 درصد در سال مالی 22 رشد کرد.

بازار مد در حالت آفلاین بسیار پراکنده است و بازار آنلاین شاهد روندهای مشابهی با بازیگران متعددی است که برای به دست آوردن سهم در حال ظهور هستند. در 23 دسامبر، Nykaa Fashion با نرخ رشد سالانه 23 درصدی شتاب گرفت که بالاترین نرخ رشد آن از 22 مه به دلیل تغییرات فناوری محصول و ارائه محصول ممتاز است. Ajio نرخ رشد خود را بالاتر از میانگین صنعت 22% رشد سالانه MAU در 23 نوامبر حفظ کرده است. Urbanic که اکثر کاربران خود را به دلیل ارائه محصول مشابه پس از ممنوعیت شین به دست آورد، به دلیل تجربه کاربری عقب مانده و سیاست های بازگشت ناکارآمد نتوانست رشد خود را حفظ کند.

بازار یکی از ابتکارات کلیدی جدید آمازون است که بیش از 7 میلیارد دلار در هند مستقر کرده است، پس از تعطیلی این شرکت سه تجارت خود - توزیع عمده فروشی، تحویل غذا و یادگیری آنلاین - در هند در اواخر سال 2022.

این شرکت سال گذشته اعلام کرد که تا سال 2030 حدود 2.3 میلیارد دلار در عملیات تجارت الکترونیکی خود در کشور سرمایه گذاری خواهد کرد که بودجه بسیار کمتری نسبت به رقیب خود Flipkart است. (آمازون در عوض AWS را در هند دوبرابر می کند و قصد دارد تا سال 2030 12.7 میلیارد دلار در تجارت ابری در این کشور مستقر کند.)

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است