یکی دیگر از کرکرههای راهاندازی خودروهای خودران، Zoox، آزمایشهای بدون راننده را گسترش میدهد و شور و شوق سرمایهگذاران برای هوش مصنوعی افزایش مییابد.
TechCrunch Mobility یک خبرنامه هفتگی است که به همه امور حمل و نقل اختصاص داده شده است. اینجا ثبت نام کنید - فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید - تا خبرنامه را هر آخر هفته در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.
به TechCrunch Mobility خوش آمدید - مرکز مرکزی شما برای اخبار و بینش در مورد آینده حمل و نقل.
من چند روزی را در آستین برای SXSW گذراندم، جایی که با بنیانگذاران و مدیران اجرایی ملاقات کردم، چند صحبت داشتم و حتی دو پانل را تعدیل کردم. در حالی که هوش مصنوعی مولد به وضوح جاذبه بزرگی بود، آینده حمل و نقل همچنان توجه سرمایه گذاران، برنامه ریزان شهری، بنیانگذاران، شرکت ها و رسانه ها را به خود جلب کرد. من مکالمات زیادی در مورد نحوه قرار گرفتن وسایل نقلیه خودران در شهرها و همچنین بحث هایی در مورد اینکه چه فناوری می تواند به کاهش ترافیک و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند، شنیدم.
من مکالمه جالبی بین کرک واتسون ، شهردار آستین و دارا خسروشاهی ، مدیر عامل اوبر داشتم، که پیش بینی کرد این شرکت سبزتر، مقرون به صرفه تر خواهد بود و آمازون را در آینده به چالش می کشد. اکنون که اوبر بالاخره کادر سودآوری را علامت زده است، این اهداف کمی دست یافتنی تر به نظر می رسند - و در فهرست اولویت ها بالاتر هستند.
تکدرا ماواکانا ، مدیرعامل Waymo نیز در SXSW بود و اعلام کرد که این شرکت ارائه خدمات روباتاکسی را به عموم مردم در لس آنجلس این هفته و در آستین تا پایان سال آغاز خواهد کرد. نکته جانبی: ما می شنویم که سرویس در آستین احتمالا در تابستان امسال ارائه می شود. شاید زودتر از حد انتظار به شهر برگردم!
بسیار خوب، بیایید به بقیه اخبار هفته بپریم!
یه پرنده کوچولو
استارتآپ فیسکر چند ماه گذشته را صرف خرید و فروش با نمایندگیها کرده است تا پس از تلاش برای فروش نیمی از خودروهای تولید شده در سال 2023، از مدل فروش مستقیم تسلا فاصله بگیرد.
به نظر می رسید که شرکت در این زمینه پیشرفت هایی داشته است. با این حال، یک پرنده کوچک به ما بيان کرد که یکی از ده ها نمایندگی که ثبت نام کرده بود، قبلاً آن را ترک کرده است. فیسکر اوریزمان، که قرار بود جدیدترین افزونه گروه خودروسازی اوریزمان باشد، از استارتآپ کنارهگیری کرده و وبسایتی را که برای تبلیغ شاسیبلند اقیانوس فیسکر راهاندازی کرده بود، تنها یک ماه پس از امضای قرارداد پاک کرد.
زیان نمایندگی در حالی رخ می دهد که وال استریت ژورنال گزارش داد که فیسکر برای تحلیل پرونده ورشکستگی احتمالی کمک خارجی استخدام کرده است.
بلافاصله مشخص نیست که آیا فروشنده دیگری از این روش پیروی کرده است یا خیر. مایک دومنیکن، مالک و اپراتور کلاسیک آتلانتا، بيان کرد که بیش از 150 تست درایو انجام داده و اولین محموله شاسیبلندهای Ocean را در شاخه جدید خود "Classic of Fisker" فروخته است.
پیشنهادی برای ما دارید؟ به Kirsten Korosec به آدرس kirsten.korosec@techcrunch.com یا Sean O'Kane sean.okane@techcrunch.com ایمیل بزنید. اگر ترجیح میدهید ناشناس بمانید ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعملها در اینجا ) و برنامههای پیامرسانی رمزگذاریشده مختلف است.
معامله هفته
اگر به دنبال نمونه دیگری از اشتیاق سرمایهگذاران برای هوش مصنوعی هستید، کافی است به آخرین جمعآوری سرمایه در شرکت نرمافزار خودروهای خودمختار Applied Intuition نگاهی بیندازید.
این شرکت 250 میلیون دلار را در دوری جمع آوری کرد که ارزش آن را به 6 میلیارد دلار رساند و شامل سرمایه گذاران برجسته بود. دور سری E توسط بلال زوبری از لوکس کاپیتال، الاد گیل سرمایهگذار و مدیریت سرمایهگذاری پورشه، بازوی سرمایهگذاری مستقل این سازنده خودروهای اسپورت رهبری میشد. افراد دیگری که به این دور پیوستند عبارتند از: اندرسن هوروویتز، صندوق رشد مری میکر، باند و حتی قهرمان فرمول 1 جهان، نیکو روزبرگ.
Applied Intuition می گوید تلاش می کند تا هوش مصنوعی بیشتری را به بخش های خودرو، دفاع، ساخت و ساز و کشاورزی بیاورد. همانطور که خبرنگار Sean O'Kane نوشت، به نظر میرسد این شرکت نقطه شیرین خاصی را برای VCهایی که در جستجوی استارتآپهایی با محصولات هوش مصنوعی هستند که به صنایع بزرگ با بودجههای کلان - که بخش دفاعی یک منطقه داغ است - با فرصتهای به ظاهر بیپایان وارد میشوند، ایجاد کرده است.
معاملات دیگری که توجه من را به خود جلب کرد…
Anaphite ، یک استارت آپ فناوری باتری، 1.6 میلیون پوند (2 میلیون دلار) از طریق یک سرمایه گذاری کمک مالی تحت حمایت دولت به رهبری Elbow Beach Capital جمع آوری کرد.
inDrive ، یک برنامه حرکتی که شامل حمل و نقل و سایر خدمات شهری است، ترتیبات مالی خود را با جنرال کاتالیست به 300 میلیون دلار افزایش داد، از 150 میلیون دلار اولیه که در سال 2023 تضمین شده بود.
Joyride ، ارائهدهنده نرمافزار micromobility، در دور سرمایهگذاری سری A به رهبری یاماها موتورز، 5.2 میلیون دلار جمعآوری کرد و شامل سرمایهگذاریهای برگشتی از صندوق نوآوری شهری، Proeza Ventures، Two Small Fish Ventures و Export Development Canada (EDC) است.
TechCrunch به طور انحصاری آموخته است که موشنال ، استارتآپ فناوری خودروهای خودمختار موشنال، وام پل را تضمین کرد که یک مهلت مالی موقت را فراهم میکند، زیرا شرکت در جستجوی منبع مالی طولانیمدت است.
Telo ، استارت آپ خودروهای الکتریکی که هدف آن تولید یک پیکاپ تراک به اندازه یک پینت است، در یک دور از Neo و Spero Ventures 5.4 میلیون دلار جمع آوری کرد. مارک تارپنینگ، شریک سرمایه گذاری Spero و یکی از بنیانگذاران تسلا، به هیئت مدیره خواهد پیوست.
Volvo Car مبلغ نامعلومی را در استارتاپ بریتانیایی Breathe Battery Technologies سرمایه گذاری کرد. ولوو قصد دارد نرم افزار مدیریت باتری این استارت آپ را در نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود ادغام کند تا زمان شارژ را تا 30 درصد بهبود بخشد.
خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر
وسایل نقلیه خودران
Apptronik ، استارت آپ روباتیک مستقر در آستین، با مرسدس بنز همکاری کرده است. این دو شرکت در شناسایی و سپس آزمایش برنامه های کاربردی برای روباتیک بسیار پیشرفته در تولید مرسدس بنز با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
Aurora سیستم خودروی خودران خود را در یک روز تحلیلگر و سرمایه گذار در مقر خود در پیتسبورگ به نمایش گذاشت. این شرکت نشان داد که چگونه کامیونهای نیمهکامیون Peterbilt 579 مجهز به جدیدترین سیستم Aurora Driver (و بدون هیچ انسانی پشت فرمان) شرایط رانندگی در دنیای واقعی را در مسیرهای بسته مدیریت میکنند.
Phantom Auto ، یک استارتآپ رانندگی از راه دور که هفت سال پیش در میان هیاهوی فناوری خودروهای خودران راهاندازی شد، پس از ناکامی در تأمین بودجه جدید تعطیل شد. این استارت آپ از زمان تاسیس خود 95 میلیون دلار جمع آوری کرده بود و مشتریانی داشت. و به ما گفته میشود که آنها در آستانه جمعآوری وجوه بیشتری بودند، قبل از اینکه این کار از بین برود. ما تماشا خواهیم کرد تا ببینیم چه اتفاقی برای IP فانتوم اتو می افتد.
Zoox تست های بدون راننده خود را - از نظر ساعات عملیاتی، شرایط و جغرافیا - در نزدیکی مقر فاستر سیتی، کالیفرنیا و در لاس وگاس گسترش داد. Zoox بدون راننده، که هنوز برای عموم باز نیست، اکنون در امتداد پنج مایلی جاده از انتهای جنوبی نوار لاس وگاس کار می کند. پیش بینی می شود Zoox در اواخر سال 2024 در لاس وگاس به روی مسافران عمومی باز شود.
وسایل نقلیه الکتریکی، باتری و شارژ
Coreshell ، یک استارتاپ مواد باتری، پیشرفتی را نشان داد که می تواند هزینه باتری های لیتیوم یونی را کاهش دهد.
لوسید موتورز بر سر نام شاسی بلند Gravity خود درگیر دعوای علامت تجاری است. شرکت Gravity Inc. که توسط Google Ventures شارژ میشود، «دادخواستی برای لغو» به هیئت آزمایشی و استیناف علائم تجاری اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (TTAB) در دسامبر ارائه کرد و خواستار لغو علامت تجاری Lucid's Gravity شد.
هند مالیات بر واردات خودروهای الکتریکی خاص را برای شرکت هایی که متعهد به سرمایه گذاری حداقل 500 میلیون دلاری و راه اندازی یک مرکز تولید محلی در مدت سه سال هستند، کاهش می دهد، تغییر سیاستی که می تواند برنامه های تسلا برای ورود به بازار جنوب آسیا را تقویت کند.
Lordstown Motors با نام جدید - Nu Ride Inc. - و تمرکزی تقریباً منحصر به فرد از ورشکستگی خارج شد: ادامه دادخواهی خود علیه فاکسکان سازنده آیفون به اتهام "تخریب تجارت یک استارت آپ آمریکایی". نسخه بازسازیشده Lordstown Motors همچنین «ترکیبهای تجاری بالقوه» را دنبال میکند، اگرچه اشارهای به نوع ادغامهایی که به دنبال آن است، ارائه نشده است.
سواری تگرگ
اوبر و لیفت به دلیل قانون حداقل دستمزد مینیاپولیس را ترک می کنند.
چرخ های این هفته
زمانی که در آستین بودم، با یک نمونه اولیه VW ID Buzz خودران، در خیابانهای عمومی یک سواری آزمایشی انجام دادم. این یک سواری بدون راننده واقعی نبود زیرا یک اپراتور ایمنی انسانی هنوز پشت فرمان بود. با این حال، به من بینشی در مورد چگونگی پیشرفت VW ADMT - زیرمجموعه رانندگی، تحرک و حمل و نقل خودران در خودروساز آلمانی - داد. نسخه نهایی و تجاری شناسه بدون راننده. انتظار داریم که Buzz AD که برای سوارکاری طراحی شده است در سال 2026 عرضه شود.
شاید به خاطر بیاورید که جاه طلبی های خودروی خودران فولکس واگن با هوش مصنوعی Argo، استارت آپی که صرفاً توسط خودروساز و شریک فورد پشتیبانی می شود، جمع شده بود. این دو شرکت از Argo AI حمایت مالی کردند که منجر به تعطیلی آن شد. سپس فولکسواگن به Mobileye روی آورد و از آن زمان مسیر متفاوتی را به سمت رانندگی خودکار دنبال کرد که برخلاف Waymo، Cruise، Zoox و Motional است.
فولکسواگن و Mobileye به رویکردی پیشرو اعتقاد دارند که در آن فناوری موجود در سیستمهای کمک راننده پیشرفته مورد استفاده در خودروهای مدرن میتواند به سیستم بدون راننده مورد استفاده در رباتاکسی پیشرفت کند. این مشابه همان چیزی است که تسلا استدلال کرده است.
سواری من کاملاً نرم نبود، اگرچه انتظار نداشتم که باشد. با این حال، هنگامی که یک وسیله نقلیه انسانی به طور غیرمنتظره ای از یک کوچه بیرون آمد، وسیله نقلیه دید و ناگهان متوقف شد. با نزدیک شدن به خودروی اورژانسی که دو پارک شده بود، یک سکسکه رخ داد. شناسه. قبل از اینکه اپراتور ایمنی کنترل را در دست بگیرد و اطراف آن راند، Buzz مدتی نشست.
ارسال نظر