گوگل در رقابت با هوش مصنوعی برتری خود را در هند افزایش می دهد
گوگل تلاشهای هوش مصنوعی خود را در هند افزایش میدهد تا هوش مصنوعی را در محصولات خود برای هندیها ادغام کند - اقدامی که باعث تشدید رقابت فزاینده بین شرکتهای فناوری ایالات متحده در بازاری میشود که رقبا از آن عقب هستند.
در دهمین رویداد Google برای هند در روز پنجشنبه، این شرکت اعلام کرد که مدل هوش مصنوعی خود، Gemini، را برای بهبود جستجو، تشخیص بصری و پردازش زبان - آپشن های کلیدی برای پرجمعیتترین کشور جهان، که در آن از فرمانهای صوتی و چندین زبان پشتیبانی میکند، استفاده میکند. حیاتی هستند.
بیش از 40 درصد از کاربران هندی زبان جمینی به تعاملات صوتی متکی هستند و به نظر میرسد گوگل مایل به استفاده از این روند است. این شرکت با پشتیبانی از هشت زبان هندی دیگر (بنگالی، گجراتی، کانادا، مالایالام، مراتی، تلوگو، تامیل و اردو) یک دستیار هوش مصنوعی را راهاندازی میکند. .
این غول جستجو بيان کرد که ابزار هوش مصنوعی مولد خود را برای جستجو گسترش خواهد داد تا از زبانهای هندی بیشتری (بنگالی، مراتی، تلوگو و تامیل) در هفتههای آینده پشتیبانی کند. (شایان ذکر است که تحلیل قبلی مرورهای هوش مصنوعی به زبان هندی چندان دلچسب نبوده است. )
گوگل همچنین کار خود را در جستجوی بصری افزایش می دهد. گوگل لنز در هند بیش از هر جای دیگری محبوب است، پس این شرکت در حال آزمایش جستجوهای مبتنی بر ویدئو است که به کاربران اجازه می دهد سوالات پیچیده ای در مورد اجسام متحرک بپرسند.
حتی در حالی که به نظر می رسد هند در رقابت مولد هوش مصنوعی عقب مانده است، این کشور همچنان به عنوان بزرگترین بازار باز برای غول های فناوری در سطح جهان است. گوگل که 20 سال پیش وارد هند شد، 700 تا 800 میلیون کاربر در آنجا جمع آوری کرده است، پایگاه وسیعی که می تواند تلاش های خود را برای پذیرش هوش مصنوعی سرعت بخشد.
فشار هوش مصنوعی این شرکت در هند در حالی انجام می شود که غول های فناوری ایالات متحده میلیاردها دلار را برای جذب کاربران برای محصولات هوش مصنوعی خود سرمایه گذاری می کنند. در حالی که ChatGPT OpenAI در دسترس است و اغلب در هند استفاده می شود، فاقد محلی سازی قابل توجه برای دومین بازار بزرگ اینترنت جهان است.
Google Maps همچنین آپشن های جدید هوش مصنوعی متمرکز بر هند را دریافت میکند، مانند خلاصههای مکانها ایجاد شده توسط هوش مصنوعی و امکان جستجو برای تجربیات خاص، نه فقط مکانها. این شرکت بيان کرد که در حال تجزیه و تحلیل میلیاردها تحلیل و تصویر است تا Maps را به یک پلتفرم اکتشاف تبدیل کند و به طور بالقوه نحوه کاوش افراد در کسبوکارها و جاذبههای محلی را تغییر دهد.
این شرکت همچنین ابزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای بازرگانان هندی معرفی میکند تا حضور دیجیتالی خود را برای آنها آسانتر کند. این شرکت بيان کرد که آپشن های ی را در Merchant Center خود ارائه میکند، مانند انیمیشنهای ویدیویی تولید شده توسط هوش مصنوعی از عکسهای ثابت محصول، تا به کسبوکارها کمک کند تا پروفایلهای آنلاین جذابتری ایجاد کنند.
گوگل همچنین در حال راه اندازی یک سیستم خودکار برای تبدیل عکس های منوی رستوران ها به فهرست های آنلاین فرمت شده است. این شرکت گفت: «با پیوند دادن حسابهای اجتماعی خود از طریق نمایه کسبوکار Google، آنها همچنین میتوانند معاملات را از پستهای رسانههای اجتماعی خود، در کنار معاملات جمعآوریکنندههای محبوبی مانند Zomato، Swiggy، EazyDiner و MagicPin به نمایش بگذارند.
همچنین بيان کرد که بازرگانان می توانند گزینه های چت که از پیامک یا واتس اپ استفاده می کنند را مستقیماً به فهرست های جستجوی خود اضافه کنند.
گوگل همچنین در روز پنجشنبه مجموعهای از چارچوبها (PDF) را پیشنهاد داد و پیشنهاداتی را ارائه کرد که بيان کرد میتواند به هند کمک کند تا از فرصت هوش مصنوعی بهترین استفاده را ببرد. غول فناوری تخمین می زند که هوش مصنوعی می تواند به هند کمک کند تا سال 2030 حدود 4 تریلیون دلار از ارزش اقتصادی خود را باز کند. این پیشنهاد خواستار سرمایه گذاری در ظرفیت محاسباتی و مجموعه داده های باز، در کنار نوسازی برنامه های مهارتی است. همچنین از دسترسی فراگیر هوش مصنوعی و افزایش پذیرش توسط دولت و مشاغل کوچک حمایت می کند.
ما در یک لحظه مهم در توسعه هوش مصنوعی (AI) در هند قرار داریم. این شرکت در سند مروری نوشت: استعدادهای برجسته فناوری هند، اقتصاد رو به رشد و اکوسیستم استارتآپ پر جنب و جوش به این معنی است که این کشور در موقعیت خوبی برای تحقق پتانسیل خود برای رهبری جهانی هوش مصنوعی قرار دارد.
ارسال نظر