متن خبر

چگونه آژانس های منابع انسانی برتر از طریق طراحی لوگو اعتماد ایجاد می کنند

چگونه آژانس های منابع انسانی برتر از طریق طراحی لوگو اعتماد ایجاد می کنند

شناسهٔ خبر: 572770 -




در این مقاله به این خواهیم پرداخت که چگونه یک هویت سازمانی با ساختار و حرفه ای برای پرورش اعتماد مخاطبان بسیار مهم است.

اغلب به ما می گویند که اعتماد باید جلب شود. برای اینکه هر رابطه ای کار کند، طرفین باید به یکدیگر نشان دهند که می توانند برای حضور و پذیرش به آنها اعتماد کنند. به این ترتیب، اعتماد نتیجه یک سفر می شود، نه یک رویداد. نیازمند زمان و تلاش است.

اما آیا می توان اعتماد را «ساخت» کرد؟

طراحان بصری و بازاریابان سعی می کنند هر روز این کار را انجام دهند. در هر بخش از برندسازی که با آن تعامل دارید - طراحی لوگو، طراحی وب و حتی طراحی کارت ویزیت - کار پر زحمت برای ایجاد و ترکیب عناصری انجام می شود که برند را در بهترین و قابل اعتمادترین نور ممکن ارائه می دهد.

البته، تصمیم نهایی در مورد اعتماد یا عدم اعتماد به یک برند با مصرف کننده باقی می ماند، با این حال، طراحی درست تصمیم گیری را بسیار آسان تر می کند.

در حوزه منابع انسانی (HR)، که در آن اعتماد با ارزش ترین ارز است - کارمندان و کارفرمایان به یکدیگر اعتماد می کنند تا مسیر موفقیت یکدیگر را تکمیل کنند - درست کردن طراحی بسیار مهم می شود. اگر هویت سازمانی حرفه ای و ساختار یافته ای دارید، می توانید امیدوار باشید که استعدادهای مناسب را به تیم خود جذب کنید.

در بحث زیر، نحوه عملکرد آن را به تفصیل شرح می دهیم. ما طرح‌های لوگوی منابع انسانی سه شرکت برتر منابع انسانی جهان را مطالعه می‌کنیم و یاد می‌گیریم که چگونه از آرم‌های خود برای ایجاد اعتماد در مخاطبان خود استفاده کرده‌اند.

اعتماد در طراحی

به ما گفته می شود که کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید، اما اگر مردم به این توصیه حکیمانه گوش می دادند، طراحان جلد کتاب گرسنه می شدند. واقعیت این است که انسان موجودی بصری است. ما به چیزها نگاه می کنیم و ویژگی هایی را به آن نسبت می دهیم. بر اساس ظاهر ما، تصمیم می گیریم به آن اعتماد کنیم یا نه.

در سال 1999، یاکوب نیلسن از گروه نیلسن نورمن در مورد اینکه چگونه طراحی می تواند اعتماد را به چهار روش کلیدی منتقل کند، صحبت کرد. هاروارد بیزینس ریویو در سال 2019 یک مطالعه معروف انجام داد تا موثرترین و قابل اعتمادترین انواع طراحی لوگو را بیابد. مطالعه ای که در مجله انجمن ارتباطات از راه دور منتشر شد، نحوه عملکرد رنگ ها به عنوان نشانه های اعتماد در طراحی آنلاین را بیان کرد.

بر اساس این مطالعات و سایر مطالعات، ما فهرستی از پنج عاملی که طراحی لوگو باید داشته باشد برای ایجاد اعتماد در مصرف کنندگان گردآوری کرده ایم:

طراحی توصیفی . لوگوی منابع انسانی شما باید توصیفی باشد تا مردم بدانند درباره چیست. به جای تصاویر هوشمندانه یا رمزآلود، از تصاویر توصیفی برای بازاریابی آژانس منابع انسانی و خدمات آن استفاده کنید.

طراحی با کیفیت بالا . کیفیت کلی طراحی لوگوی شما به مردم کمک می‌کند تا آن را ممتاز، بودجه یا ارزان بدانند. برای جذب استعدادهای برتر جهان به تیم خود، لوگوی منابع انسانی شما باید از بهترین عناصر با کیفیت در ساختمان خود استفاده کند.

طراحی منظم . تصاویر به هم ریخته و شلوغ بر مردم چیره می شود و باعث قطع ارتباط افراد می شود. برای جذب و جذب کاربران، لوگوی منابع انسانی خود را به گونه ای قرار دهید که هر عنصر فضای سفید زیادی برای اتاق آرنج داشته باشد، سلسله مراتب سازمان یافته ای داشته باشد تا عناصر مهم برجسته شوند، و ظاهر کلی تمیز داشته باشد تا طراحی مرتب و حرفه ای به نظر برسد.

طراحی مناسب . عناصر طراحی لوگو را انتخاب کنید که با شخصیت و خدمات اصلی آژانس منابع انسانی شما مطابقت داشته باشد. یک آژانس منابع انسانی موقت از عناصر طراحی (رنگ‌ها، فونت‌ها، اشکال) بسیار متفاوت از مواردی که توسط یک شرکت جستجوی اجرایی استفاده می‌شود، استفاده می‌کند. بازار هدف خود را بشناسید تا بتوانید عناصر طراحی را انتخاب کنید که با آنها معتبرترین صحبت را داشته باشد.

طراحی به روز شده طراحی خود را به روز و به روز نگه دارید. طراحی لوگوی منابع انسانی که قدیمی به نظر می رسد و به نظر منسوخ می رسد ممکن است مدل های استخدام قدیمی را ارائه دهد. برای جلب توجه کارگران با استعداد امروزی، باید هویت طراحی داشته باشید که بتوانند با آن احساس راحتی کنند.

کاوش در لوگوی سه شرکت برتر منابع انسانی

طبق گزارش Consultantcy.org، سه شرکت برتر منابع انسانی و مشاوره در جهان عبارتند از Deloitte، PwC و EY.

بیایید ببینیم که چگونه این شرکت های چند میلیون دلاری منابع انسانی از جزئیات طراحی لوگوی منحصر به فرد خود استفاده می کنند تا آنها را به عنوان رهبران منابع انسانی قابل اعتماد جهانی قرار دهند.

توجه: همه لوگوهای برند از BrandFetch تهیه شده اند.

دیلویت

لوگوی دیلویت

Deloitte اغلب به عنوان شرکت شماره یک HR و مشاوره در جهان رتبه بندی می شود. هم از نظر درآمد و هم از نظر تأثیر، دیلویت نام قدرتمندی در محافل جهانی بوده است که در آن به استعداد، مشاوره و اشتغال اشاره شده است.

در طول سال ها، این شرکت اعتماد زیادی به برند برای خود جمع کرده است. آیا لوگوی آن نقشی در این امر داشته است؟

علامت کلمه Deloitte

لوگوی Deloitte یک علامت کلمه است که بسیار استاندارد است و از شرکت‌های بین‌المللی که می‌خواهند نام تجاری خود و نه هر نمادی را در کانون توجه کاربران قرار دهند، انتظار می‌رود. این شرکت ها به نام خود افتخار می کنند و می خواهند ارزش ویژه برند را حول آنها ایجاد کنند.

لوگوهای وردمارک نیز فقط با متن، هویت های برند تمیز و بدون درهم و برهمی ایجاد می کنند. نداشتن هیچ عنصر غیرضروری دیگر در فضا تضمین می‌کند که علامت کلمه می‌تواند به درستی بدرخشد و هیچ عنصر رقیبی که برای فضا می‌جنگد، وجود ندارد.

فونت sans-serif

علامت کلمه Deloitte از فونت sans-serif برای هویت شرکتی خود استفاده می کند. فونت‌های Sans-serif حرفه‌ای بودن، جلا و سهولت را نشان می‌دهند. به عنوان فونت هویت برند، sans serifs شلوار خاکی روی یک قایق بادبانی است. آنها پیچیده هستند بدون اینکه خیلی جدی باشند، و به راحتی قابل درک و تعامل با آنها هستند.

پالت رنگ

پالت رنگ Deloitte بسیار کم است. کل لوگوتایپ مشکی با یک نقطه سبز برای جلوه است. علامت کلمه سیاه اجازه می دهد تا نام برند در اکثر پس زمینه ها قابل مشاهده و قابل تشخیص باشد.

نقطه نمادین

این برند در تغییر نام تجاری خود در سال 2016 از نقطه سبز استفاده کرد. به گفته خود شرکت، این تصمیم باعث شد که برخی افراد شک کنند که آیا نقطه سبز با شخصیت رنگی قوی آن برای برند مناسب است یا خیر. اما به Deloitte این امکان را داده است که بر روی پیام نام تجاری "اتصال نقاط" خود بسازد و به عنوان یک دوره پس از یک جمله کوتاه و تاثیرگذار عمل کند - که خود نام برند است!

به طور خلاصه، انتخاب های طراحی Deloitte به مردم کمک می کند تا آن را قابل اعتماد و قابل اعتماد درک کنند. چیدمان تمیز و عناصر مینیمالیستی به کاربران این امکان را می دهد که آن را با اعتماد به نفس و حرفه ای درک کنند. فقط با یک اشاره رنگ، برند موفق می شود جنبه انسانی را به آن منتقل کند و بلافاصله لوگوی منابع انسانی خود را به سطح دیگری ارتقا دهد.

PricewaterhouseCoopers (PwC)

لوگوی PwC

بعد از لوگوی تمیز و دو رنگ Deloitte، لوگوی PwC شلوغ و کمی زیاد به نظر می رسد. به جای یک sans serif کاملاً مطمئن یا سریف قوی، طرح در یک حروف کوچک وجود دارد. چگونه به برند PwC کمک می کند؟

به یاد دارید که ما در مورد اعتماد صحبت کردیم که یک سفر است و نه یک رویداد؟ PwC سابقه طولانی در ارائه خدمات HR و حسابداری درجه یک به شرکت های جهانی دارد. دارای فهرست چشمگیر مشتریان از جمله ExxonMobil، Chevron، JPMorgan Chase & Co.، Bank of America، The Walt Disney Company و دیگران است.

در مورد لوگوی آن، جزئیات طراحی دارای کیفیت روایی است. بیا یک نگاهی بیندازیم.

علامت نامه PwC

لوگوی PwC یک سبک طراحی لوگو با حروف است که در آن شرکت هایی با نام های تجاری طولانی یا پیچیده از حروف اول نام تجاری یا نام های اختصاری خود به عنوان لوگوی برند خود استفاده می کنند. هنگامی که کمی اعتماد از قبل در رابطه وجود داشته باشد، مخاطبان به علائم حروف پاسخ مثبت می دهند، که در اینجا چنین است.

فونت سریف

حروف PwC یک تایپ سریف ایده آل برای مشاغل سنتی و قدیمی است. مردم فونت های سریف را با اعتماد و قابلیت اطمینان مرتبط می دانند زیرا اولین فونت های مورد استفاده در نشریات روزنامه نگاری بودند.

پالت رنگ

در طراحی لوگو از یک پالت چند رنگ قرمز، نارنجی، زرد و صورتی استفاده شده است. علامت حروف در تمام مشکی قوی است و کنتراست واضحی را ارائه می دهد. در حالی که با لوگوهای برندهای مشاوره سنتی که از طرح‌های رنگی بی‌صدا استفاده می‌کنند، متفاوت است، لوگوی PwC به‌عنوان قاطعانه و بی‌نظم برجسته است.

نماد JENGA®

PwC از نماد بلوک های ساختمانی بسیار شبیه به بازی محبوب انباشته سازی JENGA استفاده می کند. این نماد نماد تیم‌های PwC است که «با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک کار می‌کنند – چیدن قطعات مختلف برای تشکیل ساختاری که متزلزل نمی‌شود».

به طور کلی، انتخاب های طراحی در لوگوی PwC، در حالی که با سنت در تضاد است، به PwC اجازه می دهد تا به عنوان یک نام تجاری که می داند چه کاری انجام می دهد و با باز بودن و اعتماد به نفس بودن، اعتماد را به خود جلب می کند.

ارنست و یانگ

لوگوی EY

ارنست و یانگ به عنوان سومین شرکت مشاوره قدرتمند و تاثیرگذار در جهان، هویت برند پویا و تحریک کننده ای دارد. شیک، مدرن است و کمی شخصیت دارد. تا حدودی متفاوت از هر دو لوگوی Deloitte و PwC، لوگوی EY جایی در وسط قرار می گیرد.

این لوگو شخصیت بیشتری نسبت به لوگوی Deloitte دارد اما به اندازه علامت PwC واضح نیست.

بیایید ببینیم که آیا آنچه را که لازم است برای ایجاد اعتماد در مخاطبان خود دارد یا خیر.

علامت EY

این برند از لوگوی علامت کلمه ای که نام کامل خود را بازاریابی می کند به یک علامت کوتاه تر و واضح تر حرکت کرده است. قبل از این تغییر، مخاطبان همیشه در مورد اینکه آیا شرکت را EY یا E&Y صدا کنند، اختلاف نظر داشتند. این تغییر سردرگمی را برطرف کرد و باعث هماهنگی لوگو شد. از آنجایی که طراحی مجدد یک شک رایج را برطرف کرد، پاکسازی آن به طراحی لوگو کمک کرد قابل اعتمادتر و آموزنده تر برای عموم به نظر برسد.

فونت نمایشگر

لوگو از فونت sans-serif display استفاده می کند و این فونت ها به طور کلی بهترین فونت برای طراحی لوگو هستند. آنها بزرگ، بلوک هستند و توجه را به خود جلب می کنند. فونت نمایشگر استفاده شده در علامت EY به طراحی اقتدار می بخشد و به آن کمک می کند تا قوی و قابل اعتماد درک شود.

پالت رنگ

پالت رنگ اصلی EY مینیمال و مسطح است. این یک رنگ سیاه عمیق و پر رنگ است که فقط یک رنگ زرد دارد که مقداری انرژی به آن اضافه می کند. در حالی که این انتخاب ها باعث شد تا شرکت در اولین رونمایی از طراحی مجدد، کمی افتضاح شود، لوگو به خوبی قدیمی شده است. رنگ مشکی بدون مشکل و محکم است، در حالی که لهجه گرم طراحی را انسانی تر و معتبرتر می کند.

زرد تند

جزئیات زرد در بالای لوگوی ارنست و یانگ مانع از ظاهر بی‌نظیر طرح می‌شود. به یاد داشته باشید که مردم ویژگی های انسانی و روانی را با رنگ مرتبط می دانند. یک لوگوی تمام مشکی ممکن است خنثی به نظر برسد اما بی طرفی باعث اعتماد نمی شود. رگه‌ای از زرد روشن و گرم به طراحی لوگو رنگ می‌افزاید و به مخاطبان اجازه می‌دهد با خوش‌بینی و امیدواری به آن نگاه کنند.

در پایان، ظاهر نهایی لوگوی EY زیبایی مطمئنی دارد. این شرکت از این لوگو استفاده می کند تا خود را به عنوان یک رهبر در حوزه با ارتباطات و فعالیت های انسانی زیادی برای ارائه قرار دهد.

ایجاد اعتماد به برند از طریق لوگوهای برند

لوگوهای برند هرگز نمادهای خالی نبوده اند. در طول تاریخ، آنها به عنوان نمادهای معنی دار اعتماد و اقتدار عمل کرده اند. لوگوها یا نشان ها چه به عنوان مهر روی ارزهای اقتصادی و چه به عنوان نشان روی سپر سلطنتی عمل کنند، به ایجاد اعتماد در مردم و رساندن آنها به یک هدف مشترک کمک می کنند.

پس چرا باید لوگوی منابع انسانی شما متفاوت عمل کند؟

به عنوان یک آژانس کاریابی که نقش مهمی در امرار معاش و آرزوهای شغلی افراد دارد، مسئولیت بزرگی دارید که هویت برند واضحی را به مشتریان خود منتقل کنید. از طریق فونت‌ها، رنگ‌ها، آیکون‌ها و کیفیت کلی، شما این قدرت را دارید که داستان برند خود را به حداکثر اثر خود بگویید.

در حالی که درست است که اعتماد تنها از طریق یک فرآیند طولانی صداقت، شفافیت و قابل اعتماد به دست می آید، ابزارهایی مانند طراحی لوگو برای کمک به شما در ایجاد مسیری برای آن وجود دارند.

از آنجایی که مردم خیلی سریع بر اساس تصاویر ساده قضاوت می کنند، ارزش دارد که تصاویری بسازید که به آنها کمک کند به نفع شما قضاوت کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است