متن خبر

وقتی یک استارتاپ بهتر است به درآمد نه بگوید

وقتی یک استارتاپ بهتر است به درآمد نه بگوید

شناسهٔ خبر: 468978 -




هنگامی که شما یک استارت آپ در مراحل اولیه هستید، برای مشتریان فریاد می زنید. ضروری است که در اسرع وقت شروع به درآمدزایی کنید، زیرا این معیاری است که سرمایه گذاران به آن نگاه می کنند: با چه سرعتی در حال رشد درآمد بین دانه و A راند خود هستید.

اگر درآمد زیادی ایجاد نمی کنید، احتمالاً هنگام افزایش دور بعدی خود، زمان سختی خواهید داشت. Alex Kayyal، یکی از شرکای Lightspeed Venture Partners که هفته گذشته در TechCrunch Early Stage در بوستون صحبت می کرد، می گوید که پیدا کردن شرکای اولیه مناسب بسیار مهم است.

یکی از مسائلی که گاهی برای شرکت های در مراحل اولیه مطرح می شود، تک مشتری بزرگ است. این شرکت بزرگ و تأثیرگذار است، اما شما محصولی برای نیازهای یک شرکت نمی سازید. شما باید به طیف وسیعی از موارد استفاده بپردازید تا واقعاً ماشین درآمد را راه اندازی کنید.

کایال گفت: «به‌عنوان یک استارت‌آپ، یکی از سخت‌ترین کارهایی که می‌توان انجام داد، نه گفتن به درآمد است، و یک مشتری، که مایل است بگوید، «هی، این یک چک 200 هزار دلاری برای محصول شما است». این به ویژه زمانی صادق است که این چک ممکن است بسیار بزرگتر از نزدیکترین مشتری بعدی شما باشد. اما در عین حال، شما همچنین نمی خواهید یک فروشگاه توسعه برون سپاری برای یک شرکت باشید، و این یک خطر واقعی با پدیده یک مشتری بزرگ است.

مشکل یک مشتری بزرگ این است که قدرت این را دارد که وزن خود را دور بزند. می‌دانید که همیشه این را در خرده‌فروشی با Walmart می‌بینید، جایی که آنها می‌توانند شرایط را دیکته کنند. آنها می توانند قدرت قیمت گذاری را افزایش دهند و شما به عنوان یک شرکت کوچک به هوس آنها می پردازید.

هر چقدر هم که گرفتن پول و راه اندازی وسوسه انگیز است، یک استارت آپ نمی تواند به قیمت از دست دادن مشتریان دیگر، مشتری را جذب کند. پس گاهی اوقات نه گفتن و در واقع دانستن زمان مناسب برای همکاری با شرکتی مانند آن، یک مهارت کلیدی برای شرکت‌های جوان است.

کایال گفت: «این می‌تواند به یک شیب لغزنده منجر شود که در آن کد سفارشی‌سازی و آپشن های ساخت شما را فقط برای آنها انجام می‌دهید، و متأسفانه این نشان‌دهنده بقیه بازار نیست». "هدف واقعی شما تناسب محصول با بازار و تناسب محصول با بازار است که در سراسر صنعت قابل تکرار باشد، نه فقط با یک مشتری."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است