متن خبر

هوش مصنوعی: کاتالیزور تغییر شغل

هوش مصنوعی: کاتالیزور تغییر شغل

شناسهٔ خبر: 715605 -




نمایندگی هوش مصنوعی
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

از آنجایی که فناوری‌های هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت هستند، تعریف مجدد نقش‌های ما برای مرتبط ماندن در چشم‌انداز در حال تکامل کار و تجارت ضروری است. هنگامی که هوش مصنوعی به طور گسترده در دسترس قرار گرفت، دوران تحولی را برای تجارت و فناوری آغاز کرد. در حالی که برخی آن را به عنوان یک چالش می‌دانستند، برخی دیگر، مانند من، آن را فرصتی هیجان‌انگیز می‌دانستند. این دیدگاه نشان می‌دهد که چرا پذیرش انقلاب‌های تکنولوژیکی بسیار مهم است.

متی یاهاو

مدیر ارشد بازاریابی در Fiverr.

سیر تکامل مشاغل: از وینیل به مجازی

طی چند دهه اخیر، کار و فناوری دستخوش تغییرات شدیدی شده است. در دهه 1980، مشاغلی مانند کار در مغازه های ضبط صدا یا فروشگاه های ویدئویی رایج بود. اما با پیشرفت زمان و تکنولوژی، این نقش ها یا تکامل یافتند یا از بین رفتند و راه را برای فرصت های جدید باز کردند.

امروزه، ظهور هوش مصنوعی باعث ایجاد تحول مهم دیگری شده است. هوش مصنوعی جایگزین مشاغل نمی شود. این ماهیت کار را تغییر می دهد و امکان ایجاد فناوری های جدید را فراهم می کند. کسب‌وکارها از هوش مصنوعی برای افزایش کارایی و انعطاف‌پذیری استفاده می‌کنند که منجر به محصولات و خدمات نوآورانه می‌شود.

این تغییر بخشی از یک روند تاریخی بزرگتر است. همان طور که انقلاب صنعتی کار دستی را با ماشین ها جایگزین کرد، رشد اقتصادی یا رونق دات کام در دهه 1990 زمینه های جدیدی مانند توسعه وب و بازاریابی دیجیتال را به وجود آورد و اقتصاد و تعاملات ما را تغییر داد. اکنون، هوش مصنوعی آماده است تا بار دیگر بازار کار را بازتعریف کند، فرصت‌های جدیدی را باز کند و روش کار ما را متحول کند.

با آشکار شدن این امر، برخی از نقش‌ها فراتر از سنت تغییر خواهند کرد، نقش‌های کاملاً جدیدی پدیدار خواهند شد و برخی دیگر به همان شکل باقی می‌مانند اما کارآمدتر می‌شوند. پیشرفت هوش مصنوعی به تدریج سرعت تغییرات را افزایش داده است. آنچه قبلاً چندین دهه طول می کشید اکنون در عرض چند ماه رخ می دهد. توسعه مداوم هوش مصنوعی قرار است بسیاری از وظایف انسانی را خودکار کند و در عین حال فرصت های جدید گسترده ای را ایجاد کند، به ویژه در مشاغل آزاد.

فریلنسر: در عصر هوش مصنوعی پیشرفت می کند

تقاضا برای قابلیت های هوش مصنوعی پیچیده تر می شود. داده‌های Fiverr افزایش قابل توجهی را در کسب‌وکارهایی که به دنبال مترجم‌های آزاد برای اضافه کردن حس انسانی به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند، نشان می‌دهد. بر اساس مطالعه اخیر شاخص نیروی کار آینده بریتانیا، تقریباً نیمی از رهبران تجاری بریتانیا کمبود استعدادهای ماهر را به عنوان مانع اصلی خود برای استخدام کارگران مناسب در سال جاری شناسایی کردند. همین گزارش نشان می دهد که 93 درصد از کسب و کارها به دنبال مشاغل آزاد و کارگران خوداشتغال هستند که مهارت های هوش مصنوعی بیشترین درخواست را دارد.

علیرغم نگرانی ها مبنی بر اینکه هوش مصنوعی می تواند جایگزین مشاغل و تغییر نقش های سنتی شود، در حال تغییر ماهیت کار است. هوش مصنوعی با افزایش انعطاف پذیری و کارایی به کسب و کارها کمک می کند تا عملیات خود را بهبود بخشند. سازمان‌ها باید تأثیر هوش مصنوعی را در سراسر صنایع تشخیص دهند و احتمالاً با مشورت با متخصصان خارجی که می‌دانند چگونه به طور مؤثر از هوش مصنوعی استفاده کنند و آن را به نفع کارگرانشان کار کنند، سازگار شوند.

پرهیز از اصول اولیه

برای استفاده حداکثری از هوش مصنوعی، کسب‌وکارها باید کارهای بیشتری از صرفاً پذیرش آن انجام دهند—آنها باید به طور کامل با آپشن های آن درگیر شوند. به جای استفاده ساده از خروجی های هوش مصنوعی، رهبران کسب و کار و فناوری باید روی خلاقیت و اصالت با ورودی داده ها و استفاده از هوش مصنوعی تمرکز کنند تا به نتایج بهتری دست یابند. رهبران کسب و کار و فناوری باید شناسایی کنند که هوش مصنوعی در کجا و چگونه بهترین موقعیت را در یک تجارت دارد. با داده های مناسب و سرمایه گذاری دقیق در توسعه، هوش مصنوعی می تواند به درستی در زمینه هایی مانند منابع انسانی یا عملیات پیاده سازی شود. افزایش جستجوهای مرتبط با هوش مصنوعی در سیستم عامل هایی مانند Fiverr نشان می دهد که مشاغل این نیاز را تشخیص می دهند.

همانطور که هوش مصنوعی را عمیق تر در فرآیندهای خود ادغام می کنیم، رویکرد ما موفقیت ما را تعیین می کند. با پذیرش هوش مصنوعی، می‌توانیم مشاغل را پیش ببریم و از رشد در بازار کار در حال تغییر حمایت کنیم. به جای ترس از تغییرات تکنولوژیکی، باید آن را فرصتی برای نوآوری، سازگاری و رشد بدانیم.

ما بهترین سازنده وب سایت هوش مصنوعی را معرفی کرده ایم.

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

متی یاهاو مدیر ارشد بازاریابی Fiverr است. او یک رهبر تجاری و بازاریاب خلاق با بیش از 20 سال تجربه است که استراتژی و نوآوری برند جهانی را هدایت می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است