متن خبر

هند مالیات واردات خودروهای برقی را کاهش می دهد تا به نفع طرح های ورود تسلا باشد

هند مالیات واردات خودروهای برقی را کاهش می دهد تا به نفع طرح های ورود تسلا باشد

شناسهٔ خبر: 458016 -




هند مالیات بر واردات خودروهای الکتریکی خاص را برای شرکت هایی که متعهد به سرمایه گذاری حداقل 500 میلیون دلاری و راه اندازی یک کارخانه تولید محلی در مدت سه سال هستند، کاهش می دهد، تغییر سیاستی که به طور بالقوه می تواند برنامه های تسلا برای ورود به بازار جنوب آسیا را تقویت کند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی دولت در روز جمعه، شرکت‌ها باید حداقل 500 میلیون دلار در کشور سرمایه‌گذاری کنند و سه سال فرصت خواهند داشت تا تولید محلی برای خودروهای برقی با حداقل 25 درصد از قطعات در داخل کشور ایجاد کنند. شرکت‌هایی که این الزامات را برآورده می‌کنند، مجاز خواهند بود سالانه 8000 خودروی برقی را با کاهش عوارض 15 درصدی برای خودروهای با قیمت 35000 دلار و بالاتر وارد کنند. هند در حال حاضر مالیاتی بین 70 تا 100 درصد بر خودروهای وارداتی بسته به ارزش آنها وضع می کند.

این تغییر سیاست احتمالاً راه را برای ورود تسلا به هند هموار می کند، زیرا شرکت تحت رهبری ایلان ماسک سال ها در حال مذاکره با دولت برای کاهش تعرفه واردات خودروهای برقی خود بوده است. این اقدام همچنین با هدف هند برای افزایش پذیرش خودروهای الکتریکی و کاهش وابستگی آن به واردات نفت مطابقت دارد و هدف این کشور دستیابی به 30 درصد فروش خودروهای الکتریکی تا سال 2030 است.

این سیاست جدید «دسترسی به آخرین فناوری را برای مصرف‌کنندگان هندی فراهم می‌کند، ابتکار «ساخت در هند» را تقویت می‌کند، اکوسیستم خودروهای الکتریکی را با ترویج رقابت سالم در میان بازیگران EV که منجر به حجم بالای تولید، صرفه‌جویی در مقیاس، هزینه کمتر تولید و کاهش واردات می‌شود، تقویت می‌کند. در بیانیه وزارت صنایع سنگین آمده است: نفت خام، کاهش کسری تجاری، کاهش آلودگی هوا به ویژه در شهرها و تأثیر مثبتی بر سلامت و محیط زیست خواهد داشت.

وزارت بازرگانی و صنعت هند به طور جداگانه اعلام کرد شرکت هایی که حداقل 800 میلیون دلار در این کشور سرمایه گذاری می کنند، مجاز به واردات حداکثر 40000 خودروی برقی با حداکثر 8000 دستگاه در سال خواهند بود.

تسلا چندین سال است که به دنبال ورود به هند است. این خودروساز ابتدا می خواست در سال 2021 یک ردپای محلی ایجاد کند. ماسک بعداً در برابر طرح راه اندازی هند مقاومت کرد تا اینکه دهلی نو به این شرکت اجازه داد تا خودروهای وارداتی را در این کشور بفروشد و خدمات ارائه دهد.

تحلیلگران BofA در اواخر سال گذشته در یادداشتی نوشتند که پیش بینی می شود تسلا با واردات خودروهای الکتریکی خود از شانگهای چین وارد هند شود، اگرچه کارخانه تولید و باتری خود را طی چند سال آینده تغییر خواهد داد. همچنین تخمین زده می‌شود که این شرکت مدلی با قیمت کمتر از 25000 دلار - مقرون‌به‌صرفه‌تر از ارزان‌ترین مدل خود در چین (جایی که تسلا خودروهایی با قیمت‌های بین 32،000 تا 33،000 دلار به فروش می‌رساند) روانه بازار خواهد کرد تا به مشتریان هندی خود پاسخ دهد و شرکت‌های فعلی از جمله تاتا موتورز و هیوندای را به عهده بگیرد.

خالص، تسلا در ابتدا برای 20 تا 25 درصد از Mkt PV مرتبط خواهد بود و با فرض تغییر 30 تا 40 درصد EV در اینجا به علاوه سهم غالب، 100 تا 200 هزار جلد تولید می‌کند. تحلیلگران BofA نوشتند، از این رو، احتمالاً هنوز راه طولانی برای تسلا خواهد بود که حجمی را در این قیمت در هند برای ظرفیت برنامه ریزی شده 500 هزار در هر سال به دست آورد.

برخلاف ایالات متحده و سایر بازارهای بزرگ خودرو، میانگین قیمت خودرو در هند کمتر از 10000 دلار است و 70 درصد از خودروهای فروخته شده در این کشور کمتر از 15000 دلار هستند. پس ، تحلیلگران تخمین زدند که تسلا ممکن است از هند به عنوان پایگاه تولیدی برای صادرات خودروهای خود به آسیای جنوب شرقی استفاده کند.

در ماه سپتامبر، پیوش گویال، وزیر بازرگانی هند بيان کرد که تسلا قصد دارد تامین قطعات خودرو خود را از هند به 1.7 تا 1.9 میلیارد دلار در سال 2023 از یک میلیارد دلار در سال 2022 تقریباً دو برابر کند.

در کنار تسلا، خودروساز برقی ویتنام، VinFast، هند را به عنوان مرکز تولید جدید خود می بیند. اوایل سال جاری، VinFast، که در حال حاضر در ایالات متحده و کانادا با مشکل مواجه است، برنامه های خود را برای سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری در این کشور، با 500 میلیون دلار به طور خاص برای راه اندازی یک تاسیسات یکپارچه 400 هکتاری در ایالت جنوبی تامیل نادو اعلام کرد.

لوتوس کارز، سازنده خودروهای اسپورت متعلق به جیلی چین، سال گذشته نیز با مشارکت با یک واردکننده داخلی وارد هند شد و SUV الکتریکی خود Eletre را عرضه کرد.

حتی اگر دولت هند قصد دارد با ارائه سیاست‌های مالیاتی بر واردات دوستانه‌تر، بازیکنان خارجی خودروهای برقی را جذب کند، اما این کشور عمدتاً یک بازار دو چرخه است. این شرکت همچنین دارای خودروسازان محلی تاتا موتورز و ماهیندرا و ماهیندرا است که اغلب تلاش می‌کنند در برابر گسترش بازیگران جهانی در کشور مقاومت کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است