متن خبر

من داخل یک Afeela نشستم و برای آینده سونی هوندا موبیلیتی EV آماده هستم

من داخل یک Afeela نشستم و برای آینده سونی هوندا موبیلیتی EV آماده هستم

شناسهٔ خبر: 813562 -




نمونه اولیه Sony Honda Mobility Afeela EV
(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

Sony Afeela ممکن است همان چیزی باشد که این صنعت خودروهای برقی خودران در خواب به آن نیاز دارد. در آنجا، من آن را گفتم، و این یک تغییر روحی است که در نهایت از نشستن در نمونه اولیه همکاری بین سونی و هوندا حاصل می شود. Sony Afeela، خودروی برقی با احمقانه ترین نام، ممکن است هر آنچه را که می خواهید، از جمله هوش مصنوعی، در یک خودروی الکتریکی خودران سطح بعدی ارائه دهد.

این مسیر طولانی برای نمونه اولیه خودروی خودران Afeela EV سونی هوندا موبیلیتی بوده است. ما اولین بار در مورد آن سال ها پیش شنیدیم، زمانی که هنوز Sony Vision S نامیده می شد. با این حال، برندی که دو سال پیش در CES 2023 معرفی شد، با کمی سر و صدا مواجه شد.

ویژن اس باحال بود. Afeela یک توپ سافت بال برای تمسخر بازی با کلمات است. بخشی از مشکل این است که سونی، در بیشتر موارد، رسانه ها را در فاصله کوتاهی نگه داشته است. این هفته زمانی که سونی دعوت از مطبوعات را به یک چوب لباسی کلاسیک ماشین‌های کلاسیک در سمت غرب منهنتان آغاز کرد، تغییر کرد.

نمونه اولیه Sony Honda Mobility Afeela EV

(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

Afeela یک پروژه مشترک بین سونی و هوندا است و نمایندگان شرکت اصرار دارند که این یک تلاش 50-50 است. هوندا به سادگی یک خودروی برقی نساخته و از سونی رضایت برند خود را درخواست نکرده است. در عوض، اثر انگشت هر دو شرکت در سراسر خودرو است.

با نگاهی به گذشته، باشگاه خودروهای کلاسیک ممکن است بهترین مکان برای به نمایش گذاشتن طراحی نسبتا ساده Afeela نبوده باشد. در خارج از ساختمان، مجموعه ای از اتومبیل های گران قیمت، اسپرت و کلاسیک نشسته بودند. Afeela خاکستری تنها در چوب لباسی غارنشینی نشسته بود، به همان شکلی که من آن را در CES سال گذشته و سال قبل از آن دیدم. سونی به من بيان کرد که وقتی خودروی برقی در سال آینده پیش‌سفارش شود و در سال 2026 عرضه شود، گزینه‌های رنگ دیگری نیز در دسترس خواهند بود.

پا به داخل

با این حال، هدف سونی این بار، فقط تبلیغ ضد عفونی کننده توانایی های Afeela نبود. تقریباً بلافاصله از من دعوت شد تا در فضای داخلی عمدتاً سفید رنگ بنشینم.

با این حال، ابتدا باید امیدوار بودم که بتوانم یکی از چهار درهای سدان را باز کنم. در حالی که اکثر خودروهای برقی دارای دستگیره های فرورفته هستند، Afeela هیچ دسته ای ندارد. به سرعت به من نشان داده شد که چگونه ماشین می تواند با برنامه همراه در تلفن شما ارتباط برقرار کند و همانطور که شما به ماشین نزدیک می شوید در را باز کند. اگر کنترل برنامه کار شما نیست، دکمه های کوچک در نزدیکی هر پنجره پنهان می شوند. یک فشار داد و در خود به خود باز شد. یک دکمه دیگر داخل در هست که با آن در ماشین را باز و بسته می کردم.

همانطور که روی صندلی سطلی راحت نشستم، صندلی به جلو حرکت کرد و فرمان سبک یوغی به سمت پاهای من پایین آمد. نگاه من فوراً به سمت صفحه لمسی تقریباً کامل داشبورد کشیده شد. ما آن را برای دیدن گزینه های مختلف محتوا بکشیم. از سفارشی‌سازی، بازی (یک کنترلر پلی‌استیشن به‌طور نامناسبی درست زیر داشبورد نشسته بود، اما هرگز نتوانستیم آن را با ماشین کار کنیم) و حتی فیلم‌ها پشتیبانی می‌کند. می توانید محتوا را به سمت درایور یا دور از آن بکشید. روشی برای اطمینان از اینکه پخش فیلم در سمت راست صفحه، حواس راننده را پرت نمی کند وجود خواهد داشت، اگرچه سونی نمی تواند فناوری را توصیف کند که این امکان را فراهم می کند.

نمونه اولیه Sony Honda Mobility Afeela EV

(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

استفاده مورد علاقه من از این نمایشگر به عنوان یک نقشه ناوبری غول پیکر بود. ما روی آن کوچک و بزرگ‌نمایی کردیم و آن را به یک نمای رندر سه بعدی و 360 درجه تبدیل کردیم.

داشبورد درست جلوی من که قابل تنظیم هم هست، تصویر ماشین و لوگوی فورتنایت بالای آن است. من هرگز نتوانستم خودروی برقی را برانم، و سونی هوندا موبیلیتی در مورد برخی از مشخصات کلیدی، مانند برد، علاقه زیادی داشته است. با این حال، این صفحه نمایش یک سرنخ ارائه کرد.

من متوجه بازخوانی 0 mph و یک بازخوانی "Range" در سمت چپ شدم. به نظر می رسد نوار 84٪ پر است و 234 مایل باقی مانده است. این می تواند به این معنی باشد که Afeela در محدوده 250 یا حتی 275 مایل در ساعت خواهد بود که کم و بیش با محدوده پایه موتور چرخ عقب تسلا مدل 3 مطابقت دارد.

این یک نمونه اولیه بود، چیزهای زیادی وجود داشت که من نمی‌توانستم تجربه کنم (مثل یک تست رانندگی) یا تحلیل کنم، مانند صندوق عقب و فرنک. حتی سیستم صوتی فضایی 360 ناقص بود، اما آنها مایل بودند به من اجازه گوش دادن را بدهند. موسیقی پخش می کرد. اما همچنین مناظر صوتی که گوش و کابین را پر می کرد. EV دارای آپشن های سرکوب کننده صدا است که به این معنی است که حتی اگر ما موسیقی را پخش کنیم، افراد خارج از ماشین ممکن است نتوانند آن را بشنوند.

Afeela از ترکیبی از دوربین ها (آنها به من نمی گویند چند نفر) و حسگرهای Lidar برای استقلال و ارائه اطلاعات در مورد محیط اطراف، سایر اتومبیل ها و عابران پیاده به راننده استفاده می کند. همراه با یک نمای جانبی استاندارد و یک آینه دید عقب، یک جفت صفحه نمایش می تواند نمای کامل تری را از هر طرف خودرو به شما نشان دهد (سونی هرگز اینها را در نسخه نمایشی من روشن نکرده است). نمای عقب می تواند بین یک آینه استاندارد و یک تغذیه دوربین عقب جابجا شود.

من همچنین به صندلی‌های جادار عقب لغزیدم و با صفحه نمایش لمسی 12 اینچی روبرو شدم (در پشت هر صندلی جلو یک صفحه نمایش وجود داشت). آنها نقشه‌ها را نشان می‌دادند، اما می‌توانستند برای نمایش فیلم، بازی، دسترسی به موسیقی و غیره استفاده شوند.

EV از نظر تم ها بزرگ است و بسته به اینکه کدام یک را انتخاب کنید (یا حتی ایجاد کنید)، نور محیط تعبیه شده در سرتاسر ماشین و صداها تنظیم می شوند. من رنگ آبی Fortnite را که ما با آن به پایان رساندیم دوست دارم.

یک کامپیوتر چرخان

Afeela یک ماشین هوشمند است. در حالی که Sony Honda Mobility جزئیات سازنده را اعلام نمی کند، آنها ادعا می کنند که EV دارای یک سیستم قدرتمند بر روی یک تراشه (SoC) با توانایی 800 ToP (تریلیون ها عملیات در ثانیه) است و از هوش مصنوعی یادگیری ماشین روی برد پشتیبانی می کند که در ترکیب با تمام دوربین ها و سنسورها باید هدف سونی هوندا موبیلیتی مبنی بر استقلال سطح 3 و سطح 2+ را برآورده کنند.

این بدان معناست که خودرو می‌تواند خودش رانندگی کند، اما همچنان به راننده نیاز دارد که به عنوان پشتیبان با فرمان تماس داشته باشد. نمایندگان شرکت به من گفتند که این سیستم برای کنترل رانندگی در شب و آب و هوای بد به خوبی مجهز است. این خودرو همچنین به‌روزرسانی‌های منظم سیستم هوایی را دریافت می‌کند.

Afeela از این هوشمندی‌ها برای شناختن شما و انجام تنظیمات استفاده می‌کند، مثلاً اگر می‌داند - از طریق دسترسی به تقویمتان - که امروز صبح جلسه‌ای دارید و مسیرهای سریع‌تری ارائه می‌دهد، روال رفت و آمد صبحگاهی را تغییر دهد.

نمونه اولیه Sony Honda Mobility Afeela EV

نمایشگرهای سپر متصل به برنامه به نوعی جالب است. می‌تواند پیام‌های خاصی را به نمایش بگذارد و همانطور که در اینجا دیده می‌شود، حتی به شما بگوید چقدر باتری باقی مانده است. نمی‌دانم آیا آنها به رانندگان اجازه می‌دهند این فضا را به آگهی‌دهندگان اجاره دهند. (اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

اگرچه سونی هوندا موبیلیتی قول پیش‌سفارش در سال آینده و تحویل آن تا سال 2026 را می‌دهد، هنوز چیزی برای گفتن در مورد قیمت ندارد. در حالی که خودرو و فضای داخلی پر از فناوری آن هیجان‌انگیز است و نمای بیرونی آن به طرز دلپذیری جذاب است، Afeela یک علامت سوال بزرگ در فضای خودروهای الکتریکی ایجاد می‌کند.

هیچ‌کس خارج از شرکت نمی‌داند چگونه رانندگی می‌کند، دقیقاً چقدر می‌تواند پیش برود، توانایی‌های صفر تا 60 مایل در ساعت چیست، یا اینکه چگونه تمام این قابلیت‌های داخل کابین برای راننده و مسافران در دنیای واقعی کار می‌کنند.

با این حال، آنچه ما می دانیم، معنای Afeela است. در اینجا نحوه توصیف یکی از نمایندگان سونی هوندا موبیلیتی برای من آمده است:

در مرکز تجربه تحرک ایجاد یک احساس است. ایده ایجاد یک احساس، ساندویچ در تقویت، صرفه جویی و قرابت را در نظر بگیرید، و A Feel A دریافت می کنید، و Afeela از اینجا می آید."

خوب، ما حرف او را قبول می کنیم.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر در کل

لنس که 38 سال کهنه کار صنعت و روزنامه‌نگار برنده جوایز بود ، از زمانی که رایانه‌های شخصی به اندازه چمدان بودند و «آنلاین» به معنای «انتظار» بود، فناوری را پوشش می‌داد. او سردبیر سابق Lifewire، سردبیر Mashable، و قبل از آن، سردبیر PCMag.com و معاون ارشد محتوا برای Ziff Davis, Inc است. او همچنین یک ستون فناوری هفتگی و محبوب نوشت. برای رسانه ای به نام ارتقا.

لنس اولانوف به طور مکرر در برنامه های خبری ملی، بین المللی و محلی از جمله Live with Kelly and Mark، Today Show ، Good Morning America، CNBC، CNN و BBC ظاهر می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است