متن خبر

من از همه چت ربات‌های اصلی هوش مصنوعی پرسیدم که کدامیک محبوب‌ترین هستند – در اینجا چیزی است که آنها گفتند

من از همه چت ربات‌های اصلی هوش مصنوعی پرسیدم که کدامیک محبوب‌ترین هستند – در اینجا چیزی است که آنها گفتند

شناسهٔ خبر: 671229 -




مسابقه هوش مصنوعی
(اعتبار تصویر: Shutterstock / TechRadar)

آیا مسابقه هوش مصنوعی یک مسابقه محبوبیت است؟ بستگی داره از کی بپرسی مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در حال حاضر هوش مصنوعی متا را به عنوان پیشتاز معرفی کرده است و در گزارش درآمد اخیر خود قول داده است که "هوش مصنوعی متا در مسیر تبدیل شدن به پر استفاده ترین دستیار هوش مصنوعی در جهان تا پایان سال قرار دارد."

در حالی که من این مشاجره را تعجب آور دیدم و آن را در Threads زیر سوال بردم ، یکی از مهندسان اینستاگرام با واضح ترین پاسخ پاسخ داد : "توزیع!" هوش مصنوعی مبتنی بر LLaMA را می توان در فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ یافت. فیسبوک اخیرا بیش از 3 میلیارد کاربر را گزارش کرده است. اینستاگرام 2.4 میلیارد دارد و واتس اپ نیز به 3 میلیارد نزدیک می شود. دوستان من توزیع است.

با این حال، در اظهارات زاکبرگر، معنایی از محبوبیت وجود داشت، مانند اینکه مردم از هوش مصنوعی متا استفاده می کنند زیرا آن را دوست دارند. آیا هوش مصنوعی متا به طور ناگهانی در موقعیتی قرار دارد که محبوب ترین هوش مصنوعی در این بازار هنوز در حال ظهور و بسیار رقابتی باشد؟ تصمیم گرفتم از کارشناسان بپرسم: هوش مصنوعی.

من طبیعتاً با هوش مصنوعی متا شروع کردم.

محبوبیت هوش مصنوعی

(اعتبار تصویر: آینده)

هوش مصنوعی متا می‌داند که محبوب است، اما در اینجا بسیار محتاطانه عمل می‌کند و تمام عواملی را که در جایگاه آن در مسابقه هوش مصنوعی نقش دارند، از جمله استفاده، تشخیص، و ترجیحات شخصی را تشخیص می‌دهد. من متاثر شدم که Meta AI نیز رقبا را نام برد، اما خیلی زود فهمیدم که تقریباً همه هوش مصنوعی های بزرگ به خوبی از رقابت آگاه هستند.

محبوبیت هوش مصنوعی

(اعتبار تصویر: آینده)

Google Gemini به خود زحمت نمی دهد که محبوبیت خود را ارزیابی کند. در عوض، به روشی بسیار گوگل ، بر مشکل چگونگی ارزیابی محبوبیت تمرکز می کند. شناخته شده ترین آنها را فهرست می کند و اضافه می کند که "هر مدل هوش مصنوعی نقاط قوت و زمینه های تخصصی خود را دارد و محبوبیت آنها بسته به مورد استفاده خاص و ترجیحات کاربر می تواند متفاوت باشد."

محبوبیت هوش مصنوعی

(اعتبار تصویر: آینده)

پاسخ نشخوارکننده ChatGPT به این صورت است که کسی جواب را می‌داند (به « بیشترین » به شکل مورب توجه کنید) اما نمی‌خواهد لاف بزند. مثل این است که از یک المپیکی بپرسیم آیا در ورزش مهارت دارند یا خیر. بداخلاقی فقط برای این است که شما نسبت به خودتان احساس بدی نداشته باشید.

همچنین به رقابت اشاره می‌کند و پس از توضیح اینکه چگونه محبوبیت می‌تواند بر اساس عوامل مختلف متفاوت باشد، سعی می‌کند مرا در بحث‌های بیشتر درگیر کند و احتمالاً یاد بگیرد که کدام هوش مصنوعی را بیشتر دوست دارم یا استفاده می‌کنم.

محبوبیت هوش مصنوعی

(اعتبار تصویر: آینده)

مایکروسافت Copilot مثل این است که ملکه رقص دبیرستانی که با آن برخورد کرده اید، اصرار دارد که به اندازه همه اینها محبوب نیستند در حالی که به معنای واقعی کلمه به دنبال ارسی خود هستند.

به سرعت موضوع را تغییر می دهد و در نتیجه از ذکر هر گونه هوش مصنوعی دیگری اجتناب می کند. با این حال، Copilot موفق می شود به من یادآوری کند که زمانی با نام دیگری ساخته می شد - پس حدس می زنم که برای مرموز بودن امتیاز کسب کند.

محبوبیت هوش مصنوعی

(اعتبار تصویر: آینده)

کلود هوش مصنوعی از Perplexity دانش‌آموز بسیار جدی است که [یادداشت‌ها را تحلیل می‌کند] نمی‌تواند هیچ داده محبوبیتی پیدا کند و واقعاً از مقایسه یا شاید حتی سؤال قدردانی نمی‌کند. با این حال، تشخیص می دهد که شرکت های دیگری با مدل های "توانا" وجود دارند.

مشکل ارزیابی محبوبیت هوش مصنوعی و نسبت دادن اصطلاح پرکاربرد به این فهرست رو به رشد دستیاران هوش مصنوعی این است که هوش مصنوعی یکپارچه نیست. مطمئناً، ما ممکن است بیشترین تعامل را با بهترین چت ربات‌های هوش مصنوعی داشته باشیم، اما از انواع دیگری از پلتفرم‌های هوش مصنوعی، از جمله تولید تصویر در Adobe Firefly ، مجموعه‌ای از ابزارهای در حال رشد در Samsung Galaxy AI و به زودی Apple Intelligence استفاده می‌کنیم . همه آنها کارهای مختلفی انجام می دهند. چگونه می توانید آنها را مقایسه کنید؟

واقعیت این است که ما باید به ویژگی های فردی نگاه کنیم. چیزی که من تعجب می‌کنم این است که کدام تولیدکننده‌های تصویر بیشترین استفاده را دارند و کدام‌ها پراستفاده‌ترین ویرایشگرهای تصویر هوش مصنوعی هستند. سورای OpenAI شناخته شده ترین تولید کننده ویدئو است، اما تقریباً هیچ مصرف کننده ای هنوز از آن استفاده نکرده است. برای تشخیص نام، شرط می بندم که در مسابقه محبوبیت نسل ویدیو برنده شود، اما هیچ جا مورد استفاده نیست.

ارسال توسط @lanceulanoff
مشاهده در موضوعات

وقتی از مردم در Threads و X (توئیتر سابق) پرسیدم که از کدام هوش مصنوعی بیشتر استفاده می‌کنند، ChatCPT برنده فراری بود. من باید فرض کنم که، در برخی از سطوح، استفاده برابر با محبوبیت است.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر در کل

لنس که 38 سال کهنه کار صنعت و روزنامه‌نگار برنده جوایز بود ، از زمانی که رایانه‌های شخصی به اندازه چمدان بودند و «آنلاین» به معنای «انتظار» بود، فناوری را پوشش می‌داد. او سردبیر سابق Lifewire، سردبیر Mashable، و قبل از آن، سردبیر PCMag.com و معاون ارشد محتوا برای Ziff Davis, Inc است. او همچنین یک ستون فناوری هفتگی و محبوب نوشت. برای رسانه ای به نام ارتقا.

لنس اولانوف به طور مکرر در برنامه های خبری ملی، بین المللی و محلی از جمله Live with Kelly and Ryan، Today Show ، Good Morning America، CNBC، CNN و BBC ظاهر می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است