متن خبر

مدیرعامل استارتاپ خودران موشنال از سمت خود کناره گیری می کند

مدیرعامل استارتاپ خودران موشنال از سمت خود کناره گیری می کند

شناسهٔ خبر: 756629 -




موشنال، استارت آپ خودروهای خودران که توسط هیوندای حمایت می شود، رتبه های رهبری خود را متزلزل می کند. کارل ایگنما، پیشگام اولیه در صنعت خودروهای خودمختار که استارتاپ Nutonomy در پایه موشنال قرار دارد، از سمت رئیس و مدیرعامل کناره‌گیری می‌کند.

بر اساس اعلامیه شرکت که عصر چهارشنبه منتشر شد، ایگنما به سمت مشاور ارشد استراتژی منتقل می‌شود، در حالی که لورا میجر، مدیر ارشد فناوری، مدیرعامل موقت خواهد شد. میجر همچنین نقش مدیر ارشد فناوری خود را حفظ خواهد کرد.

Motion دلیلی برای این تغییر ارائه نکرد، اگرچه یکی از منابع آشنا به TechCrunch بيان کرد که این تصمیم دوستانه بود. در بیانیه ای، ایگنما بيان کرد که به عنوان مدیر عامل شرکت مفتخر است و "بسیار به پیشرفت" تیم در جهت توسعه و استقرار وسایل نقلیه خودران ایمن افتخار می کند.

ایگنما نه تنها در موشنال، بلکه در صنعت خودروهای خودمختار یک شخصیت مرکزی بوده است. Iagnemma و Emilio Frazzoli که در محافل آکادمیک به دلیل تحقیقات رباتیک و AV خود شناخته شده بودند، بخشی از تیم MIT بودند که در برنامه تحقیق و توسعه وسایل نقلیه خودمختار DARPA به نام چالش شهری در سال 2007 شرکت کردند. این زوج به تاسیس AV ادامه دادند. استارت آپ Nutonomy (به شکل nuTonomy) در سال 2013.

Nutonomy هرگز به اندازه سایر پخش کننده های AV بزرگتر و با بودجه بهتر مانند پروژه خودران گوگل، که اکنون به عنوان Waymo شناخته می شود، مورد توجه رسانه ها قرار ن گرفت. با این حال، زمانی که اولین شرکتی بود که در آگوست 2016 یک سرویس آزمایشی عمومی یک خودروی خودران را در سنگاپور اجرا کرد، توجه سرمایه گذاران و صنعت خودرو و فناوری را به خود جلب کرد. کمی بیش از یک سال بعد، Nutonomy توسط دلفی خریداری شد. - اکنون با نام Aptiv شناخته می شود - به قیمت 450 میلیون دلار.

هنگامی که هیوندای و آپتیو در سال 2019 یک سرمایه گذاری مشترک 4 میلیارد دلاری به نام Motional برای تجاری سازی وسایل نقلیه خودران تشکیل دادند، ایگنما نقش رهبری را بر عهده گرفت.

موشنال در تلاش خود برای راه اندازی رباتاکسی تجاری پیشرفت کرده است. با این حال، با یک محیط مالی چالش برانگیز نیز مواجه شده است که برنامه های آن را به تاخیر انداخته است. اوایل امسال، تامین‌کننده خودرو Aptiv - نیمه دیگر سرمایه‌گذاری مشترک - بيان کرد که دیگر سرمایه‌ای را به این تلاش اختصاص نخواهد داد.

هیوندای در نهایت پا پیش گذاشت و در ماه می موافقت کرد که یک میلیارد دلار دیگر در موشنال سرمایه گذاری کند. هیوندای 475 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم در موشنال انجام داد و 448 میلیون دلار دیگر را برای خرید 11 درصد از سهام مشترک آپتیو هزینه کرد. این معامله اکثریت سهام را به هیوندای داد و در عین حال سرمایه لازم برای ادامه فعالیت را برای استارتاپ خودران فراهم کرد.

اما با هزینه ای همراه بود. موشنال حدود 550 نفر را اخراج کرد، عملیات تجاری را متوقف کرد و برنامه‌های راه‌اندازی سرویس روباتاکسی با رباتاکسی نسل بعدی هیوندای آیونیک 5 خود را تا سال 2026 به عنوان بخشی از بازسازی به تعویق انداخت. عملیات تجاری شامل تاکسی سواری با خودروهای خودران هیوندای آیونیک 5 در لاس وگاس از طریق شبکه اوبر و لیفت بود.

این شرکت همچنین به تحویل با استفاده از وسایل نقلیه خودران خود برای مشتریان Uber Eats در سانتا مونیکا پایان داد. یک اپراتور ایمنی انسانی در تمام عملیات تجاری خود پشت فرمان بود.

منابع آگاه در آن زمان گفتند که بازسازی برای پیشرفت در فناوری اصلی و مدل کسب و کار و در عین حال حفظ سرمایه طراحی شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است