متن خبر

مارک زاکربرگ عذرخواهی‌های مکرر متا را یک «اشتباه 20 ساله» می‌داند

مارک زاکربرگ عذرخواهی‌های مکرر متا را یک «اشتباه 20 ساله» می‌داند

شناسهٔ خبر: 750381 -




«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، به‌تازگی در مصاحبه‌ای درباره یکی از بزرگ‌ترین پشیمانی‌های دوران حرفه‌ای خود صحبت کرد. او در برنامه زنده پادکست Acquired، بيان کرد متا مرتکب «اشتباهی 20 ساله» شده است. به‌زعم او، فیسبوک بی‌دلیل عذرخواهی‌های زیادی کرده است؛ زیرا بعضی‌ها فقط دنبال مقصر می‌گردند.

براساس گزارش تک‌کرانچ، در جریان پخش زنده پادکست Acquired در سانفرانسیسکو، مارک زاکربرگ درباره اشتباه 20 ساله خود بيان کرد که متا مسئولیت مسائلی را پذیرفت که مقصر آن‌ها نبود. مدیرعامل 40 ساله متا او میگوید :

«یکی از چیزهایی که درباره گذشته به آن رجوع می‌کنم و بابتش پشیمانم، فکر کنم این است که ما نظرات دیگران را درباره بعضی از چیزهایی که آن‌ها تصور می‌کردند به اشتباه انجام داده‌ایم، یا مسئولش هستیم، پذیرفتیم، درحالی‌که واقعاً فکر نمی‌کنم چنین بوده باشیم.»

اشتباه 20 ساله مارک زاکربرگ و متا

متا بارها با انتقادهای مختلفی مواجه شده است؛ ازجمله نقش فیسبوک در دامن‌زدن به نسل‌کشی در میانمار، انتشار اطلاعات نادرست، تأثیر بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در دوره‌های قبل و ایجاد بستری برای نشر محتواهای مضر و آسیب‌زدن به سلامت روان خردسالان. مارک زاکربرگ نیز چندین بار در کنگره شهادت داده و عذرخواهی کرده است.

مارک زاکربرگ
مارک زاکربرگ در مصاحبه خود تیشرتی به تن داشت که خودش طراحی کرده و روی آن به یونانی نوشته شده است: «یادگیری از طریق رنج».

او درباره مسائل مختلفی که متا و فیسبوک در این سال‌ها با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کرده، او میگوید :

«در مشکلات سیاسی… گاهی افرادی هستند که با حسن نیت کار می‌کنند و مشکلی را تشخیص می‌دهند و می‌خواهند چیزی برطرف شود و افرادی نیز وجود دارند که فقط به‌دنبال مقصرند.»

او ادامه داد:

«راستش، فکر می‌کنم باید درمورد اینکه در کدام‌یک از چیزهایی که واقعاً احساس می‌کردیم در آن نقش داشته‌ایم و در مواردی نقشی نداشته‌ایم، محکم‌تر و شفاف‌تر می‌بودیم... فکر می‌کنم قضاوت‌های نادرست سیاسی اشتباهی 20 ساله بوده است. »

به نظر می‌رسد این اظهارنظرهای مبهم زاکربرگ خطاب به منتقدانی است که فیسبوک را به‌خاطر نقش آن در پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات سال 2016 مقصر می‌دانند. در آن سال، شرکتی به نام کمبریج آنالیتیکا از داده‌های کاربران فیسبوک استفاده کرد تا به پیروزی ترامپ کمک کند.

زاکربرگ بيان کرد متا راهکارهایی برای بازسازی تصویر برند خود دارد. او گفت : «من فکر می‌کنم 10 سال دیگر طول می‌کشد تا بتوانیم این چرخه را کامل طی کنیم و برندمان به جایگاهی بازگردد که شاید اگر از ابتدا آن را خراب نمی‌کردم، می‌توانست به آن برسد.»

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است