در دنیایی که به سرعت به هوش مصنوعی وابستهتر میشود و به دلیل محبوبیت بیشمار ChatGPT و ابزارهای هوش مصنوعی بعدی، یک مطالعه جدید در روز کاری نشان میدهد که شکاف قابل توجهی در AI در محل کار وجود دارد.
کارمندان همچنان ابزارهای هوش مصنوعی را در مقایسه با روسای خود که به احتمال زیاد فرصتها را در مورد تحول کسبوکار ارزش قائل هستند، با شک و تردید میبینند.
با این حال، هنوز تعداد زیادی کارگر از همه سطوح وجود دارد که هنوز نیاز به متقاعد کردن دارند. از هر 10 نفر (62%)، تنها 6 نفر از مدیران C-suite از هوش مصنوعی استقبال می کنند، اما این رقم در بین کارمندان حتی کمتر است و 52٪ است.
شکاف اعتماد هوش مصنوعی نیازمند اجرای مسئولانه است
این یافتهها همچنین میزان عدم اعتماد کارگران به کارفرمایان خود را در رابطه با امنیت شغلی نشان میدهد - یک پنجم (23%) مطمئن نیستند که سازمان آنها هنگام اجرای هوش مصنوعی، منافع کارکنان را بالاتر از منافع خود قرار میدهد و به آنها احساس میکند که خارج از کنترل بودن
با این حال، رهبران تجاری با این تفکر مخالفند. تقریباً سه چهارم (70٪) می گویند که هوش مصنوعی باید به گونه ای توسعه یابد که به راحتی امکان تحلیل و مداخله انسانی را فراهم کند. واضح است که روسا هوش مصنوعی را بیشتر به عنوان یک کمک انسانی می بینند.
تحقیقات جیم استراتون، مدیر ارشد فناوری روز کاری، «نشان میدهد که رهبران و کارمندان نسبت به اهداف سازمانشان در مورد استقرار هوش مصنوعی در محیط کار اعتماد ندارند و درک درستی از آنها ندارند».
استراتون گفت : «برای کمک به بستن این شکاف اعتماد، سازمانها باید رویکردی جامع برای مسئولیت و حکمرانی هوش مصنوعی اتخاذ کنند، با نگاهی به حمایت از سیاستها برای کمک به ایجاد تعادل مناسب بین نوآوری و اعتماد».
در حال حاضر، از هر پنج کارمند از 4000 کارمند از 15 کشوری که توسط Workday مورد تحلیل قرار گرفته اند، چهار نفر می گویند که شرکت آنها هنوز دستورالعمل هایی را در مورد استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی به اشتراک نگذاشته است.
با حرکت رو به جلو، واضح است که باید سیاستهایی اتخاذ شود که نه تنها از کارکنان محافظت کند، بلکه خواستهها و نیازهای آنها را در محل کار برآورده کند. این تحقیق اهمیت ایجاد استانداردهای اخلاقی در هوش مصنوعی را نشان می دهد که بخشی از یک رویکرد چند وجهی برای بستن شکاف اعتماد موجود است.
ارسال نظر