متن خبر

روباتاکسی تسلا فاش کرد، پالانتیر مالک برخی از فارادی فیوچر و Strava برای خودروهای الکتریکی است.

روباتاکسی تسلا فاش کرد، پالانتیر مالک برخی از فارادی فیوچر و Strava برای خودروهای الکتریکی است.

شناسهٔ خبر: 780159 -




به TechCrunch Mobility خوش آمدید - مرکز مرکزی شما برای اخبار و بینش در مورد آینده حمل و نقل. در اینجا به صورت رایگان ثبت نام کنید - فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید!

کرستن مجری همیشگی شما به تعطیلات رفته است، اما او بدون نوشتن این هفته این سفر را ترک ن کرد. اما برای بقیه، از من، ربکا بلان، می‌خواهید که شما را در اخبار حرکتی این هفته راهنمایی کنم.

و چه هفته ای بود - و نه فقط به خاطر رویداد Robotaxi تسلا در روز پنجشنبه. اگرچه من آن را لایو وبلاگ می نویسم، با مقدار زیادی قهوه برای بیدار نگه داشتن من از زمان خوابم، زیرا ساعت *X* ساعت 7 بعد از ظهر PT شروع می شود. و با شناخت ایلان، احتمالا دیر شروع خواهد شد.

به هر حال در اینجا نحوه تماشای آن آمده است.

سوال بزرگی که در ذهن همه، یا حداقل ذهن ما وجود دارد، این است که آیا تسلا واقعاً نقشه راه محصول کاملی را برای Robotaxi (یا Cybercab) خود همراه با طرح‌های تجاری‌سازی نشان خواهد داد، یا اینکه آیا این همه دود و آینه خواهد بود. چون بالاخره افشاگری در یک استودیوی هالیوودی اتفاق می افتد.

ماسک سال‌هاست که روباتاکسی و قابلیت‌های تقریباً مستقل تسلا را تبلیغ کرده است. اکنون که زمان نمایش است، سرمایه‌گذارانی که با چشم‌انداز میلیاردر جذب می‌شوند تا ارزش تسلا را به 5 تریلیون دلار برسانند، از ارزش 750 میلیارد دلاری امروز، می‌خواهند یک وسیله نقلیه واقعی را ببینند و یاد بگیرند که تسلا با چه سرعتی می‌تواند آن را به تولید انبوه برساند. سود (یادآوری: ماسک قبلاً گفته بود که تسلا تا سال 2024 رباتاکسی را به تولید انبوه خواهد رساند...)

ما همچنین به این موضوع علاقه مندیم که آیا هر وسیله نقلیه تولید انبوه تسلا برای Robotaxi روی آن فرود می‌آید، بدون فرمان یا پدال ساخته می‌شود، چیزی که می‌تواند تولید را به دلیل مقررات ایمنی فدرال که نیازمند راهی برای کنترل انسان است، به تاخیر بیاندازد. بدون شک مانعی است که تسلا ممکن است از آن به عنوان دلیلی برای تاخیر در عرضه Robotaxi استفاده کند.

یه پرنده کوچولو

گربه چشمک زن پرنده سبز
اعتبار تصویر: برایس دوربین


نکته ای برای ما دارید؟ به Kirsten Korosec در kirsten.korosec@techcrunch.com، Sean O'Kane در sean.okane@techcrunch.com یا Rebecca Bellan در rebecca.bellan@techcrunch.com ایمیل بزنید. یا این دستورالعمل ها را تحلیل کنید تا یاد بگیرید چگونه از طریق برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده یا SecureDrop با ما تماس بگیرید.

معاملات!

پول ایستگاه
اعتبار تصویر: برایس دوربین

امروز فقط یک معامله

لیتیوس 10 میلیون دلار بودجه بذری برای بازیابی مواد معدنی ارزشمند، یعنی لیتیوم که در آب از مخازن عمیق زیرزمینی محبوس شده بود، جمع آوری کرد. این استارت‌آپ یکی از بسیاری از مواردی است که تلاش می‌کند نیاز روزافزون به باتری‌های لیتیومی را تامین کند، حتی اگر خرید خودروهای الکتریکی کند شده است. شرکت Clean Energy Ventures با مشارکت GS Futures، Lowercarbon Capital و دیگران، این دور را رهبری کرد.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

ADAS

کرستن متوجه شد که جنرال موتورز روی یک سیستم رانندگی خودکار کار می کند که نه تنها به شما امکان می دهد دستان خود را از روی فرمان بردارید، بلکه چشمان خود را از جاده نیز دور کنید! اگر جنرال موتورز این کار را انجام دهد، این خودروساز را تقریباً از هر ADAS دیگری در بازار امروز جلوتر خواهد داشت. بله، حتی FSD تسلا.

وسایل نقلیه خودران

بایدو قصد دارد خدمات باربری آپولو گو خود را در خارج از چین گسترش دهد و این شرکت به دنبال هنگ کنگ، سنگاپور و خاورمیانه است.

طراح ارشد تسلا ، فرانتس فون هولژاوزن، با کرستن به بحث در مورد موضوعات طراحی گسترده در مورد روباتاکسی آینده پرداخت که به گفته او 12 سال پیش شروع به انجام آن در ذهن خود کرده است. او گفت: «فقط فکر می‌کنم رسیدن به آنجا اجتناب‌ناپذیر بود.

وسایل نقلیه الکتریکی، شارژ، و باتری

هوندا از زمان نمایشگاه CES در سال 2023، خودروهای برقی سری 0 را به نمایش گذاشته است، اما ما در نهایت پس از بازدید از مقر این شرکت در ژاپن، نگاهی گذرا کردیم. برنامه این است که هفت مدل هوندا سری 0 تا سال 2030 در سطح جهانی عرضه شود که هر کدام دارای برد قابل توجه 300 مایل هستند.

Lucid Motors امسال نسبت به سال گذشته خودروهای برقی بیشتری فروخته است. لوسید 2781 دستگاه را در سه ماهه سوم تحویل داد که سومین رکورد متوالی است. این یک خبر عالی برای سازنده خودروهای برقی است زیرا در حال آماده شدن برای عرضه SUV Gravity خود است.

Palantir ، شرکت داده‌کاوی که توسط پیتر تیل تأسیس شد، اکنون 8.7 درصد از استارت‌آپ فارادی فیوچر را در اختیار دارد. به پالانتیر بیش از 800000 سهم به عنوان "پرداخت برای برخی مطالبات معوق" اعطا شد.

TezLab اپلیکیشنی است که شان اوکین از TC آن را «در اصل مانند Strava برای خودروهای الکتریکی» توصیف کرده است. این استارت‌آپ اخیراً گزارشی از خودرو ارائه کرده است که به دارندگان خودروهای برقی (از خودروهای تسلا و ریویان شروع می‌شود) اجازه می‌دهد تا از داده‌های تجسمی در مورد نحوه استفاده از خودروهای خود آگاه شوند.

FiskerCrunch

این بخش به Fisker اختصاص داده شده است زیرا ما در طول هفته گذشته همه موارد نزولی و نزولی را تحلیل کرده ایم. در اینجا ما می رویم.

American Lease ، شرکت لیزینگی که قصد خرید ناوگان باقیمانده شاسی‌بلندهای الکتریکی فیسکر را داشت، او میگوید ممکن است خرید را تکمیل نکند زیرا ممکن است راهی برای انتقال اطلاعات متصل به هر وسیله نقلیه به سرور جدیدی که متعلق به آن نیست، وجود نداشته باشد. راه اندازی ورشکسته EV

وزارت دادگستری می گوید که فیسکر نمی تواند مالکان را وادار به پرداخت هزینه های نیروی کار مربوط به فراخوان های متعدد خود کند، زیرا این کار بسیار غیرقانونی است. پس آژانس با طرح انحلال ورشکستگی پیشنهادی فیسکر مخالفت می کند.

SEC در حال تحلیل فیسکر است، اما دلیل دقیق آن را نمی گوید. این آژانس احضاریه های متعددی را برای فیسکر ارسال کرده است و ممکن است برای تحلیل اینکه آیا فیسکر قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض کرده است یا خیر، احضاریه های بیشتری ارسال کند.

Shamrock Properties II , صاحبخانه در دفتر مرکزی فیسکر، پرونده ای را به دفتر ورشکستگی فصل 11 فیسکر ارسال کرد و بيان کرد که استارتاپ این فضا را رها کرده و آن را در "بی نظمی کامل" با طبل های واقعی زباله های خطرناک و وسایل نقلیه در اطراف خود رها کرده است.

آینده پرواز

Odysee اولین استارت آپی است که از یک آزمایشگاه سرمایه گذاری متمرکز بر حمل و نقل هوایی تشکیل شده است که توسط خطوط هوایی آلاسکا و UP.Labs تشکیل شده است و هدف آن استفاده از نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که می تواند مجموعه ای از داده ها را تجزیه و تحلیل کند تا به خطوط هوایی تجاری کمک کند تا از پروازهای پیچیده حداکثر بهره را ببرند. برنامه ها

میکروموبیلیتی

مشتریان Ola Electric از خدمات و اسکوترهای آن شکایت دارند و قیمت سهام شرکت در حال ضربه خوردن است. و اکنون تنظیم کننده حقوق مصرف کننده هند اطلاعیه ای را برای راه اندازی این استارتاپ در حال تلاش صادر کرده است.

به نظر می رسد که تولیدکننده دو چرخ برقی، یکی از پر سر و صداترین IPOهای هند در سال جاری، طعمه همان مشکلاتی است که VanMoof داشت: تبلیغات بیش از حد و سرمایه گذاری کافی برای ظرفیت سرویس دهی.

متفرقه

حلقه زیرزمینی 2.4 مایلی شرکت Boring در لاس وگاس تنها خانه تسلاهای آهسته با ویژگی های رانندگی خودکار نیست. حداقل 67 مورد تجاوز از سال 2022 اتفاق افتاده است زیرا مردم مانند پروانه در کنار آن تونل صاف و رنگارنگ به سمت شعله آتش کشیده می شوند.

SpotHero ابزار پارکینگ بسیار مفید خود را با نقشه های گوگل و جستجوی گوگل ادغام می کند و به کاربران در ایالات متحده و کانادا اجازه می دهد تا مکان های پارک را در بیش از 8000 مکان رزرو کنند.

مردم

Waymo یک مدیر برنامه جدید به نام دانیل هو دارد و او مستقیماً از برنامه‌های خودروی پیشرو تسلا و ادغام محصولات جدید آمده است. این تغییر درست چند روز قبل از اینکه تسلا Robotaxi خود را معرفی کند انجام می شود.

تگرگ سواری

اوبر در اوایل سال آینده یکپارچه سازی با GPT-4o OpenAI را به عنوان بخشی از تلاش برای آوردن وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر به پلتفرم خود راه اندازی خواهد کرد. خودروهای الکتریکی چه ربطی به OpenAI دارند؟ خوب، دستیار هوش مصنوعی در آنجا خواهد بود تا به رانندگان کمک کند تا درباره خودروهای برقی بیشتر بیاموزند، مانند اینکه کدام را بخرند و کجا شارژ کنند.

چرخ های این هفته

مزدا cx-70-phev
اعتبار تصویر: Kirsten Korosec

من (کرستن) یک هفته را در مزدا CX-70 Premium Plus 2025 گذراندم - با رنگ متالیک کریستالی قرمز روح و قیمت فهرست 59,420 دلار - و بلافاصله از شباهت (حتی یکسان؟) آن به CX شگفت زده شدم. -90. تا آنجا که من می توانم بگویم، تفاوت اصلی این است که CX-70 Premium Plus ردیف سوم ندارد.

CX-70 و CX-90 حتی دارای سیستم پلاگین هیبریدی یکسانی هستند که شامل یک موتور الکتریکی 173 اسب بخاری، یک باتری 14.8 کیلووات ساعتی، یک جعبه دنده هشت سرعته و یک موتور 2.5 لیتری 189 اسب بخاری است. موتور سیلندر این در مجموع 323 اسب بخار قدرت و 369 پوند گشتاور تولید می کند. در حالت EV، خودرو دارای برد 26 مایلی است. برد کل (هنگام جفت شدن گاز و برق) 490 مایل است.

این 26 مایل برد EV با ابزاری که در شهر انجام دادم دوام چندانی نداشت، اگرچه مزدا به رانندگان این امکان را می دهد که با زدن یک دکمه کوچک در کنسول مرکزی (و درست در کنار انتخابگر دنده) مقداری آب اضافی regen دریافت کنند.

یک کلمه محرمانه: پیشرانه هیبریدی در این وسیله نقلیه عملکردی کمتر از خارق العاده را در خارج از خط تولید می کند و وقتی گیربکس اتوماتیک از میان دنده ها حرکت می کرد، احساس بدی می کرد.

فضای داخلی در Premium Plus، خوب، عالی است. این مملو از جزئیات زیبا و سطح بالاتر است، از جمله صندلی‌های خنک‌شونده و گرم شونده، و من عموماً ترکیب دکمه‌های واقعی و صفحه لمسی را دوست داشتم. چیزی که من دوست نداشتم انتخابگر دنده در کنسول وسط بود که راننده را ملزم می کند تا آن مرحله اضافی را انجام دهد و آن را به سمت چپ فشار دهد تا پارک کند. اگر فراموش کردید، برعکس هستید. و بله، یک بار فراموش کردم.

"چرخ های این هفته" چیست؟ این فرصتی است تا در مورد محصولات حمل و نقل مختلفی که در حال آزمایش آن هستیم، یاد بگیریم، خواه یک ماشین الکتریکی یا هیبریدی، یک دوچرخه الکترونیکی یا حتی سوار شدن در یک وسیله نقلیه خودران.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است