خلیج مالارد Airbnb برای شکار و ماهیگیری هدایت شده است
بر اساس یک نظرسنجی توسط سرویس ماهی و حیات وحش ایالات متحده، آمریکایی ها تنها در سال 2022 بیش از 144.8 میلیارد دلار برای ماهیگیری و شکار هزینه کردند. شکار و سفرهای ماهیگیری با راهنمایی بخش مهمی از این صنعت هستند، اما تا حد زیادی آفلاین باقی مانده اند. رزرو از طریق تلفن انجام می شود و هزینه آن با چک فیزیکی یا نقدی پرداخت می شود. خلیج ملارد به دنبال تغییر آن است.
استارت آپ مستقر در هیوستون بازاری برای مصرف کنندگانی است که شکار می کنند و ماهی می گیرند تا تورهای راهنما را پیدا کنند و به همان روشی که هتل را به صورت آنلاین رزرو می کنند، رزرو کنند. Mallard Bay همچنین یک پلتفرم SaaS عمودی برای خود سازندگان است تا بتوانند دفتر خود را آنلاین کنند و خدمات بیشتری مانند بازاریابی ارائه دهند.
این استارتآپ این هفته یک سری A 4.6 میلیون دلاری به رهبری Soul Venture Partners با مشارکت سرمایهگذار فعلی Acadian Capital Ventures و دیگر سرمایهگذاران فرشته اعلام کرد. Logan Meaux، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Mallard Bay، به TechCrunch بيان کرد که ایده این شرکت را پس از یک سفر شکار ناموفق با پدرش در زمانی که او در کالج بود، به دست آورد. او فکر می کرد که یک شکار اردک هدایت شده سه روزه در اوکلاهاما رزرو کرده است. هنگامی که آنها ظاهر شدند، متوجه شدند که شکار دوبار رزرو شده است و تنها گزینه آنها این بود که یک روز با 13 نفر دیگر شکار کنند. میکس هرگز یک گلوله شلیک ن کرد.
در آن زمان، میوکس برای استارتآپ پدرش Waitr کار میکرد، که قبل از خروج در سال 2018، 24 میلیون دلار سرمایه جمعآوری کرد و فکر میکرد که میتواند شرکتی برای خودش راهاندازی کند. در سال 2019، او و دو بنیانگذار دیگر شروع به کار کردند. ایده اصلی این بود که فقط یک بازار مانند Airbnb ایجاد کنیم تا مردم بتوانند این شکارهای هدایت شده را رزرو کنند. هنگامی که شرکت شروع به پرسیدن از تجهیزات و راهنماها کرد که در مورد این ایده چه فکر می کنند، آنها متوجه شدند که باید موارد بیشتری را برای دریافت راهنماها برای امضا کردن روی میز بیاورند. این امر باعث شد که آنها شروع به ساخت Guidetech، راه حل پشتی دفتر Mallard Bay برای تجهیز کنندگان کنند.
میو گفت: «[تجهیزکنندگان] این ایده را پذیرا بودند، میدانستند که همگام شدن با زمان کاری است که میخواهند انجام دهند، اما ذاتاً تجهیزکنندگان اولاً صاحب مشاغل نیستند. آنها کار خود را به عنوان راهنما شروع کردند، و کاری را که دوست دارند انجام می دهند، و یک تجارت مبتنی بر اشتیاق ایجاد می کنند. [در شرایطی که] ما نه تنها به خارج از منزل و رفتن به شکار و ماهیگیری، بلکه همچنین به فضای نرم افزاری علاقه داریم، به نوعی آن تخصص حوزه را برای آنها به ارمغان آوردیم تا به آنها بگوییم، "هی، بچه ها اگر قرار است این انتقال را انجام دهید، ما" شما بچه ها برای آن هستید.»
پس از اینکه شرکت توبی برولین، یک تأثیرگذار شکار را روی پلتفرم قرار داد، سازندگان بیشتری شروع به ثبت نام کردند. میکس بيان کرد که برولین بیش از 1 میلیون دلار رزرو ناخالص رزرو کرده است. این پلتفرم به طور کلی بیش از 6 میلیون دلار رزرو ناخالص را در سال 2023 تسهیل کرد و در مسیر رسیدن به 30 تا 35 میلیون دلار در سال 2024 است.
علیرغم اندازه بازار و کشش شرکت، Meaux بيان کرد که جذب سرمایه گذاران برای امضای قرارداد دشوار است - شرکت با بیش از 270 سرمایه گذار برای افزایش این دور صحبت کرد - زیرا سرمایه گذاران این دسته یا پتانسیل آن را درک نمی کردند. این استارتآپ همچنین باید دیدگاههای منفی مردم در مورد شکار را تحلیل میکرد و به حامیان بالقوه اطمینان میداد که این بستری برای رزرو سفرهای شکار عجیب و غریب در آفریقا نیست. نکته کلیدی دیگری که بنیانگذاران می خواستند با سرمایه گذاران به اشتراک بگذارند: وقتی شکار و ماهیگیری به صورت اخلاقی انجام می شود، در واقع به حفظ کمک می کند، چیزی که شرکت به آن علاقه دارد.
میو او میگوید : «تنها چیزی که با شکار و ماهیگیری همراه است، محافظهکاری است. "این فقط به نوعی با قلمرو همراه است، زیرا در نهایت، همانطور که از والدینمان طناب هایی در مورد نحوه انجام کارها به ما نشان داده شد، ما قصد داریم فرزندانمان نیز بتوانند همان کارها را انجام دهند. اگر شیوه های پایدار، مدیریت پایدار حیات وحش نداشته باشید، افزایش جمعیت به طور کلی برای حیات وحش مضر است. »
در حالی که من خودم یک شکارچی نیستم و فقط گاهی اوقات به ماهیگیری می پردازم، معامله Mallard Bay توجه من را به خود جلب کرد زیرا نمی توانم بگویم که اغلب در مورد شکار یا ماهیگیری در اکوسیستم استارتاپی و فناوری شنیده ام. Hunting SaaS مفهوم جالبی است! و این حتی تنها شرکت مرتبط با شکار نیست که اخیراً بودجه جذب کرده است: HLRBO، یک پلت فرم آنلاین برای تسهیل یافتن اجاره زمین های شکار، یک دور بذر 1 میلیون دلاری را در فوریه جمع آوری کرد.
همچنین قابل توجه است که Mallard از زمان عرضه در سال 2021 تا چه اندازه توانسته رشد کند. رزروهای خلیج مالارد در طول سال 600 درصد رشد داشته است، که برای هر دسته ای قابل توجه است، اما در مقوله ای مانند شکار و ماهیگیری که به نظر نسبتاً مناسب به نظر می رسد، قابل توجه است. همانطور که قبلاً گفتهام، ثروتها در جایگاهها قرار دارند - احتمالاً به این دلیل که بازارهای خاص هرگز به اندازهای که در ابتدا به نظر میرسد کوچک نیستند.
مردم در ایالات متحده بیش از 394 میلیارد دلار برای فعالیتهای خارج از منزل - از جمله شکار و ماهیگیری، بلکه پیادهروی، تماشای پرندگان و غیره - هزینه کردند، اما بسیاری از این صنایع هنوز عمدتاً آفلاین هستند یا به فناوریهای درجه پایین و ناوبری سخت وابسته هستند. من این را در ماه گذشته تجربه کردم، زمانی که سعی کردم پارکینگی برای پیاده روی در سدونا، مسیر بسیار محبوب پل شیطان آریزونا پیدا کنم. مجبور شدم اطلاعات چندین وبلاگ را جمع آوری کنم تا ببینم آیا حتی به کارت پارکینگ نیاز دارم یا خیر.
مطالعات موردی فراتر از خلیج Mallard نیز وجود دارد که نشان میدهد این برنامههای کاربردی متمرکز در فضای باز تقاضای مشتری دارند. Strava، برنامه ای که دوندگان و دوچرخه سواران را هدف قرار می دهد، بیش از 100 میلیون کاربر دارد. برنامههایی که افرادی را که فعالیتهای مشترک در فضای باز مانند ماهیگیری دارند به هم متصل میکنند، همچنین کشش قوی دارند. Fishbrain، یک برنامه رسانه اجتماعی برای ماهیگیران، بیش از 14 میلیون ماهی صید شده را در تاریخ 12 ساله خود ثبت کرده است.
برای Meaux، او میداند که این چقدر میتواند بزرگ شود و علیرغم پیشرفتهایی که تاکنون انجام دادهاند، او فکر میکند هنوز بازار زیادی برای گرفتن وجود دارد و قابلیتهای بیشتری برای ایجاد در Guidetech وجود دارد.
میو گفت: "من دوست دارم بگویم که ما موفقیت هایی داشته ایم، اما هنوز موفق نشده ایم." و این چیزی است که در طول راه از پدرم یاد گرفتم. در شرکتهای او، حتی پس از خروج، هنوز کارهایی داشتند که باید انجام میشد.»
ارسال نظر