آمازون ربات چت هوش مصنوعی خرید Rufus خود را به عنوان راه حلی برای افرادی که از مجموعه محصولات سرگیجه آور در وب سایت خود غرق شده اند، اعلام کرد. اما، از آنجایی که آمازون است، همانطور که Adweek ابتدا اشاره کرد ، اکنون برخی از تبلیغات را شامل می شود. Rufus (نامگذاری شده برای یک کورگی حیوان خانگی متعلق به کارمندان اولیه آمازون) از هوش مصنوعی برای تحقیق در مورد محصولات و توصیه خرید از طریق گفتگو استفاده می کند.
بهروزرسانی برای تبلیغکنندگان توضیح میدهد : «برای کمک به مشتریان برای کشف محصولات بیشتر در دستیار خرید مبتنی بر هوش مصنوعی آمازون، که به عنوان Rufus شناخته میشود، تبلیغات شما ممکن است در مکانهای مرتبط با Rufus ظاهر شود.» "روفوس ممکن است متن همراه را بر اساس زمینه گفتگو ایجاد کند."
Rufus نتایجی را بر اساس کاتالوگ محصولات گسترده آمازون، نظرات مشتریان و پرسش و پاسخ های جامعه ایجاد می کند. از برخی جهات، تبلیغات فقط دسته دیگری از اطلاعات است. این به روز رسانی آن را به نحوه عملکرد جستجوی استاندارد خرید آمازون نزدیک می کند. بهجای پیشنهادات «حمایتشده» برای محصولات بهعنوان پیوند در صفحه، Rufus مستقیماً محصولات تبلیغاتی را به عنوان پاسخ به سؤالات شما برجسته میکند.
دیگر اخبار
Ticktock: 5 روز باقی مانده است تا پساندازهای اولیه خود را برای مرحله اولیه TC لانه کنید
بیشتر بخوانید
ممنوعیت رمز عبور اینترنت اشیا شروع شده است، اما مدیران نمی توانند منتظر تنظیم کننده ها بمانند
بدیهی است که آمازون نمی خواهد کاربران Rufus را با تبلیغات نامرتبط اسپم کند، از این رو به "زمینه" اشاره می شود. پس ، وقتی از روفوس میخواهید محصولات مختلف را با هم مقایسه کند یا ایدههایی برای هدیه میخواهید، پیشنهادهای بیمعنی دریافت نمیکنید. فقط این است که هر چیزی که یک تبلیغ کننده به حامی مالی پرداخت کرده است احتمالاً به مقایسه می پیوندد یا در اوایل مجموعه ایده های هدیه گنجانده می شود.
Rufus هنوز از نظر فنی یک آزمایش است و آمازون هشدار داده است که پاسخهای آن ممکن است نادرست باشد. معنای آن برای محصولات حمایتشده مشخص نیست، اما احتمالاً آمازون نمیخواهد توهمها تبلیغاتی را که برای مشتریانش ارائه میدهد خدشهدار کند.
AI Ad Men
Rufus اولین کسی نیست که شروع به ترکیب تبلیغات با هوش مصنوعی خود کرده است. مایکروسافت یک سال پیش آزمایش تبلیغات را از طریق چت ربات هوش مصنوعی Copilot خود آغاز کرد. و موتور جستجوی محاورهای هوش مصنوعی Perplexity شروع به ارائه پیشنهادهای حمایت شده برای نتایج جستجوی خود کرده است به نحوی که بیشتر شبیه مدل کسب و کار گوگل است.
اما آمازون پادشاه تجارت الکترونیک است و سایر پلتفرمها احتمالاً از نزدیک آن را تماشا خواهند کرد. اگر Rufus برای شرکتهایی که در آمازون تبلیغ میکنند یک موهبت واقعی باشد، میتوانید شرط ببندید که تقلیدکنندگان اگر قبلاً این کار را نکردهاند، به سرعت در جاهای دیگر عرضه میشوند. تبلیغات ممکن است فقط یک محرک درآمد برای آمازون باشد، اما Rufus ممکن است تکرار بعدی تبلیغات آنلاین را ارائه دهد.
ارسال نظر