تیم کوک ، مدیر عامل اپل ، طی آخرین تماس سه ماهه درآمد شرکت، اعلام کرد که بیش از نیمی از 100 شرکت فورچون جهان در هدست جدید ویژن پرو سرمایه گذاری کرده اند.
این افشاگری تنها چند ماه پس از راه اندازی هدست محاسبات فضایی در ایالات متحده صورت می گیرد که نقطه عطف قابل توجهی در پذیرش آن است.
در گزارش جداگانهای در ژانویه، MacRumors گزارش داد که با وجود قیمت ۳۵۰۰ دلاری، حدود ۲۰۰۰۰۰ هدست Vision Pro خریداری یا پیشسفارش شده است.
آیا ویژن پرو به یک موفقیت بی سر و صدا تبدیل می شود؟
در عرصه مصرفکننده، Vision Pro به دلیل قیمت بالای خود نتوانست جذابیتهای زیادی را به خود جلب کند، و تعداد کمی از طرفداران سختافزار اپل را در روز معرفی به جای گذاشت. با این حال، این شرکت اکنون فاش کرده است که هدست آن در بین شرکت ها محبوبیت پیدا کرده است.
کوک در تازهترین تماسهای درآمدی شرکت گفت: دیدن شور و شوق بازار سازمانی عالی است. به عنوان مثال، بیش از نیمی از 100 شرکت فورچون قبلاً واحدهای Apple Vision Pro را خریداری کردهاند و در حال تحلیل راههای نوآورانه برای استفاده از آن برای انجام کارهایی هستند که قبلاً ممکن نبود.
چندین شرکت قابل توجه، از جمله KLM Royal Dutch Airlines، SAP، Porsche و Lowe به طور عمومی استفاده خود از هدست با نام تجاری اپل و نرم افزار visionOS مشتری متناسب با نیازهای خاص آنها را تایید کرده اند.
با این حال، بدبینان از مبهم بودن ارقام فروش انتقاد کرده و ادعا می کنند که برخی از شرکت ها ممکن است فقط یک دستگاه را برای آزمایش خریداری کرده باشند، در حالی که برخی دیگر، از جمله مصرف کنندگان، ممکن است دستگاه های خود را پس داده باشند.
visionOS 1.0 قبلاً با نسخه 1.1 جایگزین شده است و نسخه 1.2 در حال حاضر در حال آزمایش بتا در کنار iOS 17.5 است. با WWDC 2024 تنها یک ماه دیگر، صنعت منتظر است تا ببیند که visionOS 2.0 چه چیزی را به ارمغان می آورد.
به طور کلی، این شرکت درآمد سه ماهه 90.8 میلیارد دلاری را ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش داشت. کوک بخشی از این کاهش را عامل کاهش فروش آیفون در اکثر بازارهای بزرگ دانست، علیرغم اینکه چین تعداد قابل توجهی از آخرین نسل مدل های آیفون را خریداری کرده است.
TechRadar Pro از اپل خواست تا جزئیات آمار فروش را به اشتراک بگذارد، اما این شرکت به ایمیل ما پاسخ نداد.
ارسال نظر