متن خبر

تبلیغات هوش مصنوعی در همه زمان ها بالاست، اما فقط تعداد کمی از ما روزانه از آن استفاده می کنیم

تبلیغات هوش مصنوعی در همه زمان ها بالاست، اما فقط تعداد کمی از ما روزانه از آن استفاده می کنیم

شناسهٔ خبر: 753032 -




هوش مصنوعی هند
(اعتبار تصویر: گوگل)

تحقیقات جدید 3M نشان داده است که علیرغم همهمه‌ای که در مورد هوش مصنوعی وجود دارد، اکثریت قریب به اتفاق کارگران اغلب از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند و تنها 4 درصد از آن روزانه استفاده می‌کنند.

اکثر مردم آن را آزمایش کرده‌اند، به‌طوری‌که 84 درصد از ما در مقطعی از هوش مصنوعی استفاده کرده‌ایم، اما تنها 27 درصد گزارش کرده‌اند که «چند بار در ماه» از آن استفاده می‌کنند و 24 درصد دیگر فقط یک بار در ماه یا کمتر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

اجماع بر روی هوش مصنوعی امیدوارکننده به نظر می رسد، اما شواهد نشان می دهد که این فناوری هنوز وجود ندارد. در حالی که 77 درصد از مردم بر این باورند که هوش مصنوعی دنیای ما را متحول خواهد کرد، مطالعات نشان می‌دهد که اکثر مردم به آن اعتماد ندارند و کمتر با محصولاتی که از این فناوری استفاده می‌کنند درگیر می‌شوند .

پتانسیل استفاده نشده

تقریباً نیمی از ما (48 درصد) فکر می‌کنیم که پیاده‌سازی هوش مصنوعی منجر به تجزیه و تحلیل سریع‌تر و پردازش داده‌ها می‌شود و 40 درصد معتقدند که این هوش مصنوعی از پس وظایف ساده‌تر برمی‌آید و می‌تواند زمان را برای تمرکز کارگران بر روی وظایف دیگر آزاد کند.

اکثراً معتقدند که در آینده نقش مهمی ایفا خواهد کرد، به طوری که 61 درصد انتظار دارند هوش مصنوعی 50 درصد از کارهایشان را در 10 سال آینده تکمیل کند، اما 80 درصد از بزرگسالان بریتانیا معتقدند هوش مصنوعی باید به شدت تحت نظارت باشد.

شکاف بین پتانسیل درک شده هوش مصنوعی و قابلیت‌های فعلی آن قابل توجه است و بیشتر کسب‌وکارها برای پیاده‌سازی این فناوری احساس آمادگی و تجهیز ندارند.

Paul Cardno، مدیر ارشد اتوماسیون دیجیتال و نوآوری دیجیتال در 3M تأیید می‌کند: «اگر می‌خواهیم این قفل را در روز باز کنیم، باید ترس از اینکه هوش مصنوعی جایگزین مشاغل شود را از بین ببریم. در عوض، ما باید به کارمندان اطمینان دهیم که هوش مصنوعی در کنار آنها برای کمک به بهره‌وری در انجام وظایف روزانه کار خواهد کرد و در عین حال آموزش کاملی را ارائه می‌دهد تا به جای ترس، با ابزارهای جدید هوش مصنوعی احساس اطمینان کنند.

در حالی که تصاحب هوش مصنوعی ممکن است اجتناب ناپذیر به نظر برسد، اکثریت قریب به اتفاق (80٪) پروژه ها با شکست مواجه می شوند که عمدتاً به دلیل شکاف در انتظارات و قابلیت های این فناوری است. تحقیقات نشان می دهد که اشتیاق بیش از حد منجر به تمایل به بیش از حد برآورد کردن توانایی خود و استفاده از هوش مصنوعی به عنوان راه حلی برای مشکلاتی شده است که نمی تواند آنها را حل کند.

بیشتر از TechRadar Pro

کارمند نویسنده

الن تقریباً چهار سال است که با تمرکز بر سیاست های پس از کووید در حالی که در مقطع کارشناسی سیاست و روابط بین الملل در دانشگاه کاردیف تحصیل می کند و پس از آن مدرک کارشناسی ارشد در ارتباطات سیاسی می نویسد. قبل از پیوستن به TechRadar Pro به عنوان یک نویسنده جوان، او برای تیم محتوای MVC در Future Publishing کار می کرد و با بازرگانان و خرده فروشان برای آپلود محتوا کار می کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است