کمپین تبلیغاتی تلویزیونی کوکاکولا در بریتانیا برای فصل تعطیلات 2024 راه اندازی شده است
تبلیغ نمادین «تعطیلات در راه است» با استفاده از هوش مصنوعی بازسازی شده است
جاویت مکسا مدیر عامل شرکت کوکاکولا او میگوید : «ما میخواهیم تعطیلات در حال آمدن هستند را به زمان حال بیاوریم».
تعطیلات در راه است. .. اما این بار کوکاکولا تصمیم گرفته است که روح را از تبلیغ تلویزیونی نمادین خود در بریتانیا در سال 1995 خلاص کند و از هوش مصنوعی مولد برای بازسازی آن استفاده کند.
این تبلیغ 16 ثانیه ای که قرار است به جای نسخه اصلی محبوب در بریتانیا اجرا شود، کاملاً با استفاده از هوش مصنوعی و بدون هیچ گونه دخالت انسانی ساخته شده است. این تبلیغ کامیون معروف کوکاکولا را نشان میدهد که از میان منظرهای پوشیده از برف میگذرد و به شهری میرسد، و دست بابانوئل که بطریهای نوشابههای گازدار را در اختیار مردم شادی قرار میدهد که از فکر طعم کوکاکولا صفر شکر هیجان زده شدهاند.
خاویر مزا مدیر اجرایی کوکاکولا در اروپا به هفته بازاریابی گفت: «ما با گفتن این جمله شروع نکردیم: خوب، ما باید این کار را با هوش مصنوعی انجام دهیم. خلاصه این بود که ما قصد داریم تعطیلات در حال آمدن هستند را به زمان حال بیاوریم و سپس هوش مصنوعی را به عنوان راه حلی برای آن تحلیل کردیم.
جالب است که برخلاف تبلیغ اصلی، نسخه جدید هوش مصنوعی کوکاکولا چهره بابانوئل را کاملا حذف کرده است. اینکه آیا این عمدی بوده است یا به این دلیل که هوش مصنوعی بازی بابانوئل را بسیار وهمآور میداند، ما کاملاً مطمئن نیستیم.
مزا اضافه کرد که کوکاکولا آگهی تولید شده توسط هوش مصنوعی را قبل از انتشار با مصرف کنندگان آزمایش کرد و بيان کرد که آنها آن را "دوست دارند" و باعث شد این شرکت چند میلیارد دلاری این ایده را ادامه دهد.
روح جشن تولید شده توسط هوش مصنوعی
این تبلیغ با استفاده از هوش مصنوعی جادویی واقعی کوکاکولا تولید شده است که سال گذشته با همکاری Bain & Company و OpenAI راه اندازی شد. مدل هوش مصنوعی قابلیتهای GPT-4 و Dall-E OpenAI را ترکیب میکند و از داراییهای خلاقانه کوکاکولا که در طول تاریخ ۱۳۸ ساله این برند ایجاد شده است، درس میگیرد.
کمپین "Create Real Magic" از سال گذشته هنرمندان دیجیتال را دعوت کرد تا از مدل هوش مصنوعی برای ایجاد بیلبوردهای دیجیتالی برای این برند استفاده کنند و برندگان در میدان تایمز نیویورک و سیرک Piccadilly لندن ظاهر شوند. در آن زمان، فکر نمیکنم کسی انتظار داشته باشد که کوکاکولا از همان فناوری برای تبلیغات تلویزیونی استفاده کند، اما پس از آن از مارس 2023 خیلی چیزها تغییر کرده است و اکنون کوکاکولا میخواهد نشان دهد که با زمان در حال تکامل است.
هوش مصنوعی میتواند فوقالعاده مفید و اغلب جادویی باشد، اما بسیاری از مردم - از جمله خود من - احساس میکنند که برخی چیزها، مانند تبلیغ دنج و جادویی کوکاکولا، باید توسط فناوری دست نخورده باقی بمانند.
ارسال نظر