برادران مهندس Forge را برای مدرن کردن خرید سخت افزار پیدا کردند
سعی کنید تعداد قطعاتی را که برای ساخت موتور موشک استفاده می شود تصور کنید. اکنون تصور کنید که برای هر یک از آن قسمتها قیمتها را درخواست کرده و مقایسه کنید، برای خرید قطعهای که در نهایت انتخاب میکنید، تأییدیه دریافت کنید، و آن قطعات را تا رسیدن به مرکز اصلی خود ردیابی کنید. این دقیقاً به همان اندازه پیچیده است که به نظر می رسد - اما لازم نیست که اینطور باشد، یا اینطور می گویند دو برادر که به تازگی برای به روز رسانی فرآیند تدارکات برای شرکت های سخت افزاری بودجه دریافت کرده اند.
مانند بسیاری از استارتآپها، فورج از ناامیدی از ابزارهای قدیمی در یک صنعت پیشرفته متولد شد. مدیر عامل Emir Sahmanovic مهندس مکانیک در شرکت های دفاعی و فضایی L3Harris، Blue Origin و Stoke Space بود. و در هر یک، او با همان مشکل آزاردهنده مواجه شد: در واقع در اختیار گرفتن قطعات مورد نیاز.
او در مصاحبهای اخیر گفت: «در طول زندگی حرفهام بیشتر و بیشتر ناامید میشدم. "واقعاً به جایی رسید که من احساس کردم چیزی که سخت افزار را عقب می اندازد، ابزار نرم افزاری است که همه از آن استفاده می کنند. این همه را ناکارآمدتر می کرد. »
او با برادرش، مهندس نرمافزار سابق متا، هاریس ساهمانوویچ، همکاری کرد تا Forge را در می 2023 تأسیس کنند. این جفت به گروه زمستانی 2024 Y Combinator پیوستند و این دور اولیه 2.1 میلیون دلاری که توسط Gradient Ventures گوگل رهبری میشود شامل مشارکت YC و دیگر سرمایهگذاران فرشته است.
امیر فرآیند خرید سخت افزار امروزی را گیج کننده، بیش از حد پیچیده و بیهوده توصیف کرد. در شرکتهای بزرگتر، مهندسان معمولاً از فرآیند دور نگه داشته میشوند - به گفته او، درخواست تدارکات در یک "جعبه سیاه" قرار میگیرد - اما آنها همچنین عموماً از سفارشهای تدارکات سایر اعضای تیم نیز بیاطلاع هستند.
این به سرعت منجر به مشکلاتی میشود: تصور کنید که مهندس A باید قطعهای را سفارش دهد، و آنها به آن نیاز دارند تا به موقع برسند تا با برنامه مهندس B مطابقت داشته باشد، پس 20000 دلار به عنوان تسریع خوراک پرداخت میکنند. اما معلوم شد که قسمت مهندس B دیر می شود. اگر آنها این را می دانستند، می توانستند پول و سردرد را پس انداز کنند.
تاخیر ممکن است به دلایل دیگری نیز رخ دهد. مهندسانی که تصویر روشنی از تاریخچه خرید تیمشان یا تواناییهای تامینکننده ندارند، میتواند منجر به عدم درک نیازهایی شود که چه زمانی و از چه کسی سفارش داده شده است.
امیر گفت: "این اتلاف وقت یک مهندس، اتلاف وقت تیم زنجیره تامین و هدر دادن پول شرکت است. "
بسیاری از ابزارهای تدارکات موجود صرفاً به عنوان مکانی برای ذخیره داده ها استفاده می شوند، اما هیچ یک از کارها در این مکان اتفاق نمی افتد: این در زنجیره های ایمیل، صفحات گسترده و فایل های PDF انجام می شود. استاندارد نیست سیستم فورج از یک مدل هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل پاسخ تأمینکننده استفاده میکند - چه این نقل قول در صفحه گسترده، ایمیل متنی یا PDF باشد - و آن اطلاعات را در پلتفرم خود ادغام کند.
به همین دلیل، پذیرش تامینکننده برای شرکتها برای کارکرد Forge، مانعی که دیگر تلاشهای استانداردسازی را با مشکل مواجه کرده است، مورد نیاز نیست. امیر بيان کرد که این یک "ارزش اصلی بزرگ" است. شما هرگز نمی توانید [تامین کنندگان] را مجبور به پذیرش آن کنید زیرا آنها 20 مشتری مختلف دارند. آنها قرار نیست 20 ابزار مختلف را برای هر 20 مشتری یاد بگیرند."
مهندسان همچنین میتوانند گردشهای کاری سفارشی را بر اساس نیازهای شرکت ایجاد کنند، که بسیار مهم است، به ویژه برای شرکتهای بزرگتر در مقابل شرکتهای کوچکتر. نرم افزار Forge بیش از ردیابی سفارش، شامل مدیریت درخواست دریافت، گردش کار خرید، مقایسه قیمت و ردیابی خودکار و عملکرد تامین کنندگان می شود.
فورج در حال حاضر مشتریان پولی دارد و این دو برادر قصد دارند از بودجه اولیه استفاده کنند تا با بهبود محصول و رشد تیم (دو نفره) خود، بیشتر جذب کنند.
ارسال نظر