با توجه به اینکه Polestar 3 اکنون «هفتهها» باقی مانده است، مدیرعامل آن به دنبال این است که شرکت را «خودپایدار» کند.
توماس اینگنلات در Polestar 3 خود شاید کمی بیش از حد سرگرم می شود، بی صدا از علائم ایست دور می شود و در پیچ های سفت می چرخد و مانند مردی بسیار جوان تر از 59 سالش پوزخند می زند.
مدیر عامل پولستار در حالی که در کنار سایر علاقه مندان در نزدیکی خلیج اسپانیایی در شمال پبل بیچ در هفته اتومبیل مونتری در حال گشت و گذار در جاده ها است، می گوید: "شما واقعاً می توانید این ماشین را هل دهید." در طول رانندگی، او توانایی SUV را برای راحت و روان بودن و در عین حال ارائه هندلینگ جذابی که خریداران دو خودروی اول این برند، پولستار هیبریدی 1 و پولستار برقی 2، می شناسند و دوست دارند، ستایش می کند.
او در کت و شلوار با رنگ خنثی خود، تقریباً با فضای داخلی رنگ پریده SUV فول سایز ترکیب می شود، کمربند ایمنی زرد رنگ روی سینه اش تنها کنتراست را ایجاد می کند. این یک زیبایی شناسی است که با نگرش خود خودرو مطابقت دارد: یک احساس برتر و مینیمالیستی با عملکرد تیز معمولی ماشین های Polestar.
زمین امن خودروهای برقی، تغییرات سیاسی
اما Polestar 3 راه جدیدی را برای این برند در خیابان های ایالات متحده نشان می دهد. اگرچه خودرویی که Ingenlath در ترافیک مونتری در حال عبور از آن است در چین ساخته شده است، اولین شاسی بلندهای Polestar 3 مونتاژ شده در آمریکا به تازگی از خطوط کارخانه در کارخانه Polestar در Ridgeville، کارولینای جنوبی خارج می شوند.
همین کارخانه مدتها برای ولوو که متعلق به هلدینگ جیلی چین است، خودرو میسازد. Polestar - شاخهای از ولوو که مقر اصلی آن در سوئد و همچنین زیر نظر جیلی است - اکنون با پیشروی در ایالات متحده و در میان بادهای مخالف تعرفههای اخیر بر خودروهای برقی چینی، این فضا را به اشتراک میگذارد.
در واقع، در حالی که Polestar 2 این شرکت در گوتنبرگ ساخته می شود، تمام شاسی بلندهای Polestar 3 بازار آمریکا از کارولینای جنوبی می آیند.
اینگنلات او میگوید : «تولید Polestar 3، من آن را در زمینی امن انجام میدهم.
زمین امن، شاید، اما بدون شک جابه جایی شن و ماسه. Ingenlath تقاضای خودروهای برقی در بازار ایالات متحده را در حال تحول میداند و نیاز به صبر دارد: «چقدر سریع توسعه خواهد یافت؟ باید ببینیم.» او می گوید. "اما مطمئناً این چیزی نیست که من را در مورد هدف شرکت ما نگران کند."
اینگنلات او میگوید که دوست دارد نرخ فرزندخواندگی در اینجا حتی بالاتر باشد، اما اگر سیاست ایالات متحده بتواند «کمی سازگارتر» باشد، خوشحالتر خواهد بود.
او انتخابات را از نزدیک زیر نظر دارد. او فکر می کند: «همه سر و صدای اطراف آن فقط آزاردهنده است. هنگامی که شما یک برند خودروی ممتاز تولید می کنید، به ثبات نیاز دارید. شما نیاز به ثبات در سیاست مدل خود و قیمت گذاری و موارد خود دارید، و البته، ما نیز دوست داریم که پایه بسیار پایدارتری برای تصمیم گیری داشته باشیم. و شما نمی توانید به صورت هفتگی و ماهانه واکنش نشان دهید. برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی معنادار به سالها نیاز دارید.»
طراحی و توسعه خودروهایی مانند Polestar 3 بیش از پنج سال طول می کشد. اقداماتی مانند تعرفههای جدید بر خودروهای الکتریکی ساخت چین وارداتی به ایالات متحده - که عملاً یک شبه ایجاد شد - یک تهدید واقعی است.
تامین مالی برای خودروهای برقی
این تنها چالشی است که Polestar اخیراً با آن روبرو شده است. در ابتدای سال 2024، ولوو بخش قابل توجهی از سهام خود را در این شرکت واگذار کرد. این حرکتی است که Ingenlath آن را کم اهمیت جلوه می دهد و اشاره می کند که ولوو هنوز هم تقریباً 18٪ از شرکت را در اختیار دارد. او می گوید: «این بی اهمیت نیست. "اگر شما مالک 20 درصد یک شرکت هستید، کاملاً به نحوه عملکرد شرکت علاقه مند هستید."
Polestar برای حفظ وضعیت خود به بانک ها برای دریافت وام 1 میلیارد دلاری مراجعه کرده است. Ingenlath می گوید که این تغییر در مالکیت منجر به اداره کسب و کار او به گونه ای متفاوت نشده است. با این حال، او او میگوید ، همیشه خوب است که بر روی اصول تمرکز کنیم.
اینگنلات در مورد تعهدات خود به بانکها او میگوید : «اکنون مهم است که به آنها توانایی اجرایی نشان دهیم، که ما این خودروهای فوقالعاده را داریم که بازارها با موفقیت خودرو را عرضه میکنند، تحویل میدهند و میفروشند.»
اینگنلات از بیان اینکه آیا پولستار ممکن است برای اجرای این طرح به بودجه بیشتری نیاز داشته باشد، امتناع میورزد، اما او میگوید اکنون تمرکز او بر این است که پولستار را «خودپایدار» کند.
شرط بندی روی SUV ها
Polestar 3 جزء لاینفک این طرح است. اگرچه Polestar 2 یک سدان با رانندگی شیرین و تمیز است، اما در بازاری بازی میکند که تحت تسلط خودروهای شاسی بلند در ایالات متحده است.
Polestar 3 باید از این نظر بهتر عمل کند، حداقل برای خانواده هایی که می توانند قیمت اولیه 73400 دلاری آن را بپردازند. این وسیله نقلیه بسیار بزرگتر، راستتر و جادارتر از Polestar 2 است و هنوز هم طعم و مزهی همان ویژگی رانندگی را نوید میدهد.
مهمتر از همه، رشد فروش برای ایجاد زمینه برای انتشارات بعدی Polestar لازم است.
نامگذاری تکراری با Polestar 4 ادامه می یابد، یک SUV کوچکتر که مقداری از حجم Polestar 4 (و تمام نمای عقب آن) را با سقف بسیار گسترده و قیمت مقرون به صرفه تر معامله می کند که از 54900 دلار شروع می شود.
پس از آن Polestar 5 می آید، یک سدان اسپرت و شیک که با تمرکز بر طراحی این برند مرتبط است، ویژگی ای که به گفته Ingenlath برای کسب و کار مهم تر از یارانه فدرال EV است. او او میگوید : «ما باید مردم را برای خرید محصولات ما پشت فرمان یک Polestar فریب دهیم، زیرا آنها بسیار مطلوب هستند و میخواهند آنها را داشته باشند.
Polestar 4 قرار است اواخر امسال وارد بازار شود، با Polestar 5 در سال 2025. این یک جدول زمانی تهاجمی است زیرا Polestar 2 عملاً تنها پیشنهاد این شرکت در بازار ایالات متحده برای نزدیک به چهار سال است.
قرار نبود این برنامه باشد. Polestar 3 به دلیل مشکلات نرم افزاری که برادر شرکتی آن، Volvo EX90 را نیز کنار گذاشته است، با تاخیرهای قابل توجهی روبرو شده است. با این حال، Ingenlath او میگوید که اشتراکگذاری فناوری با ولوو بخش مهمی از توانایی Polestar برای تکرار سریع است.
"چرا خودمان سیستم های ADAS را توسعه دهیم؟" او می پرسد. "البته، ولوو در اینجا یک پایه فناوری ارائه می دهد که برای آن وسیله نقلیه ممتازی که قصد داریم بسازیم عالی است. "
با وجود واگذاری نسبی ولوو، این اشتراک فناوری ادامه خواهد داشت. ولوو تنها شریک آن نیست. Polestar اولین پذیرنده Android Automotive بود و به طور موثر تمام رابط داخل خودرو را به گوگل سپرد.
او او میگوید : «این یکی از زیباترین و روانترین داستانهای موفقیت در اجرای واقعی فناوری است، تصمیمی که در ابتدا با شک و تردید مواجه شد. مردم می گفتند، اوه، چه کار می کنی؟ آیا واقعاً با گوگل به رختخواب می روید؟ بلا، بل، بلا. ابروهای زیادی در این مورد وجود داشت. عیسی، مشتریان ما آن را دوست دارند. این یک قدم رو به جلو از نظر سهولت استفاده است. ”
گام واقعی رو به جلو برای Polestar، انتشار Polestar 3 است که مدت ها در انتظار آن بودیم، چیزی که Ingenlath می گوید اکنون ظرف «هفته ها» اتفاق خواهد افتاد.
ارسال نظر