متن خبر

اگر فکر می کنید SearchGPT آماده است جایگزین گوگل شود، شما هم دچار توهم هستید

اگر فکر می کنید SearchGPT آماده است جایگزین گوگل شود، شما هم دچار توهم هستید

شناسهٔ خبر: 734211 -




SearchGPT
(اعتبار تصویر: گتی ایماژ)

هنگامی که OpenAI SearchGPT را معرفی کرد، تظاهرات نشان داد که همه چیز در مورد اینکه چگونه مردم به دنبال چیزهای آنلاین هستند بلافاصله برای همیشه تغییر می کند. اما زمانی که نمونه‌هایی از موتور جستجوی هوش مصنوعی در محل کار تا حدودی ناقص بودند، «وای» به «وای، این «خجالت‌آور» شد. چالش حاکمیت گوگل به عنوان پادشاه موتورهای جستجو هنوز در دست بازنگری است.

بر اساس یک مقاله جدید در واشنگتن پست ، SearchGPT هنوز بر روی حقایق متزلزل است. گوگل ممکن است نگران از دست دادن تاج و تخت جستجوی دیجیتال خود به این زودی نباشد، حتی اگر با سرعت سرسام آوری برای پیاده سازی ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی خود حرکت می کند.

درک مسائل سخت نیست. SearchGPT قرار است مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI را با داده‌های وب بلادرنگ برای پاسخ‌های سریع‌تر و دقیق‌تر ترکیب کند. سوالات و کلمات کلیدی به جای پیوندهای استاندارد گوگل، خلاصه ای از اطلاعات درخواستی را برمی گرداند. می تواند سریع و آموزنده باشد. متأسفانه برای OpenAI، این خطای اولیه واقعی بیشتر شبیه به قانون است تا استثنا. همانطور که پست اشاره کرد، آزمایش کنندگان اولیه مشاهده کردند که SearchGPT ادعا می کند که مدیر عامل OpenAI سم آلتمن در یک کنفرانس فناوری در آینده نزدیک صحبت می کند که در واقع قرار نبود در آن شرکت کند. این یک توهم به همان اندازه بد است که توسط ChatGPT ساخته شده است.

و حتی اگر SearchGPT تضمین شده بود که فقط حقیقت را بیان کند، وقتی راهی برای پاسخگویی به سؤالات شما نداشته باشد، این راه حلی نیست. آزمایش‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده با پست به‌ویژه توانایی‌های SearchGPT برای کمک به اطلاعات محلی را تحقیر کردند. این اطلاعات باید از جایی بیاید. ده‌ها داده‌های تصفیه‌شده Google در مورد تعداد زیادی از کسب‌وکارها و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهند، یافتن بیشتر اطلاعاتی که ممکن است مردم در مورد مکان‌های اطرافشان بخواهند را به سرعت پیدا می‌کند. و اگر چیزی وجود دارد که قبلاً در بانک های اطلاعاتی خود ندارد، شرکا و شرکت های تابعه آن احتمالاً می توانند آن را برای آنها پر کنند. SearchGPT و OpenAI چنین دسترسی به پایگاه داده ندارند و پس پاسخ ها یا مزخرف هستند یا هیچ.

احزاب جستجوی هوش مصنوعی

برجسته بودن OpenAI در صحنه هوش مصنوعی SearchGPT را متمایز می کند، اما ایده ترکیب هوش مصنوعی و جستجو منحصر به فرد نیست. جاه طلبی های فوق الذکر گوگل شامل بررسی اجمالی هوش مصنوعی و پاسخ هایی است که توسط دستیار هوش مصنوعی Gemini آن ارائه می شود. البته، ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی گوگل با مشکلات خاص خود، با توصیه های عجیب و غریب و آشکار خطرناک مواجه شده اند. نه این که گوگل را از جهانی شدن با مرورهای هوش مصنوعی پس از مدتی بازبینی متوقف کرد.

OpenAI همچنان محتاط است و SearchGPT را فقط برای تعداد بسیار محدودی از کاربران منتشر کرد . کسانی که مشتاقند تجربه کنند که چگونه مدل‌های هوش مصنوعی مولد می‌توانند جستجوی آنلاین را تغییر دهند، گزینه‌های دیگری از استارت‌آپ‌های با بودجه خوب دارند که استراتژی‌های دیگر را امتحان می‌کنند. هوش مصنوعی Perplexity یکی از برجسته ترین آنه است. به جای ایجاد یک مدل هوش مصنوعی و سپس پیوند آن با یک سیستم موتور جستجو، Perplexity از مدل های موجود ساخته شده توسط OpenAI، Anthropic و توسعه دهندگان دیگر استفاده می کند. گیجی با نرده‌های محافظ سخت‌تر و اصرار بر گنجاندن پیوندهایی برای پشتیبان‌گیری از آنچه هوش مصنوعی می‌نویسد، به دور توهمات می‌چرخد، نوآوری که خیلی زود آن را پذیرفت. Perplexity فهرست وب خود را ایجاد کرد در حالی که هنوز از Google و Bing برای پر کردن شکاف ها استفاده می کند، در حالی که SearchGPT ظاهراً بیشتر به داده های خارجی متکی است. نتیجه یک رویکرد ساختاریافته‌تر است که برخی از اشتباهات گزارش شده SearchGPT را طفره می‌برد.

به نظر نمی رسد رویکرد طولانی مدت گوگل برای جستجو در حال حاضر با مخالفان سرسختی روبرو شود، حتی از طرف خودش. مهم نیست که چه کسی یک موتور جستجوی هوش مصنوعی می سازد، حداقل باید به سرعت، دقت و دقت گوگل نزدیک شود تا جهان دوستدار گوگل را جذب کند. با توجه به سال‌ها و میلیاردها دلاری که گوگل طول کشید تا به اوج فعلی خود برسد، OpenAI ممکن است برای انجام همین کار نیاز داشته باشد کمی صبورتر یا بسیار بیشتر هزینه کند. و دستیابی به این منابع احتمالاً به بیش از پایگاه مشترک ChatGPT نیاز دارد

موانع SearchGPT چالش های گسترده تری را که ابزارهای هوش مصنوعی مولد هنگام تلاش برای رقابت با موتورهای جستجوی شناخته شده با آن مواجه می شوند، برجسته می کند. در حالی که ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT و SearchGPT می‌توانند توانایی‌های مکالمه چشمگیری را ارائه دهند، اما فاقد داده‌های عمیق، ساختاریافته و بی‌درنگ مورد نیاز برای مقابله با درخواست‌های جستجوی روزمره در مقیاس هستند. SearchGPT ممکن است در مسیر درستی باشد، اما یافتن موتور جستجوی ایده‌آل هوش مصنوعی به جستجوی بیشتری نیاز دارد.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

مشارکت کننده

اریک هال شوارتز یک نویسنده مستقل برای TechRadar با بیش از 15 سال تجربه در پوشش تقاطع جهان و فناوری است. در پنج سال گذشته، او به‌عنوان سرپرست برای Voicebot.ai خدمت کرد و در زمینه گزارش‌دهی در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ پیشرو بود. او از آن زمان در محصولات مدل‌های هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Anthropic's Claude، Google Gemini، و هر ابزار رسانه مصنوعی دیگر متخصص شد. تجربه او طیف وسیعی از رسانه ها را شامل می شود، از جمله رویدادهای چاپی، دیجیتال، پخش و زنده. اکنون، او به گفتن داستان‌هایی که مردم می‌خواهند و نیاز دارند درباره فضای به‌سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر زندگی‌شان بشنوند، ادامه می‌دهد. اریک در شهر نیویورک مستقر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است