متن خبر

انجمن اشتراک‌گذاری عکس EyeEm اگر عکس‌های کاربران را حذف نکنند، مجوز آموزش هوش مصنوعی را می‌دهد

انجمن اشتراک‌گذاری عکس EyeEm اگر عکس‌های کاربران را حذف نکنند، مجوز آموزش هوش مصنوعی را می‌دهد

شناسهٔ خبر: 467220 -




EyeEm، جامعه اشتراک‌گذاری عکس مستقر در برلین که سال گذشته پس از ورشکستگی به شرکت اسپانیایی Freepik خارج شد، اکنون مجوز عکس‌های کاربران خود را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی می‌دهد. در اوایل این ماه، این شرکت از طریق ایمیل به کاربران اطلاع داد که در حال گفت ن بند جدیدی به شرایط و ضوابط خود است که به آن حق آپلود محتوای کاربران را برای آموزش، توسعه و بهبود نرم‌افزار، الگوریتم‌ها و مدل‌های یادگیری ماشینی می‌دهد. " به کاربران 30 روز مهلت داده شد تا با حذف تمام محتوای خود از پلتفرم EyeEm انصراف دهند. در غیر این صورت، آنها به این مورد استفاده برای کار خود رضایت می دادند.

در زمان خرید آن در سال 2023، کتابخانه عکس EyeEm شامل 160 میلیون تصویر و نزدیک به 150000 کاربر بود. این شرکت بيان کرد که به مرور زمان جامعه خود را با Freepik ادغام خواهد کرد. بر اساس داده‌های Appfigures، علیرغم کاهش آن، تقریباً 30000 نفر همچنان هر ماه آن را دانلود می‌کنند.

اینگرید لوندن از TechCrunch قبلا گزارش داده بود که زمانی که به عنوان یک رقیب احتمالی برای اینستاگرام - یا حداقل "اینستاگرام اروپا" تصور می شد - EyeEm قبل از فروش به Freepik به سه نفر کاهش یافته بود. Joaquin Cuenca Abela، مدیر عامل Freepik، به برنامه‌های احتمالی این شرکت برای EyeEm اشاره کرد و بيان کرد که چگونه می‌توان هوش مصنوعی بیشتری را در معادله سازندگان این پلتفرم وارد کرد.

همانطور که مشخص شد، این به معنای فروش کار خود برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بود.

اکنون، شرایط و ضوابط به روز شده EyeEm به شرح زیر است:

8.1 اعطای حقوق - انجمن EyeEm

با آپلود محتوا در انجمن EyeEm، در رابطه با محتوای خود، به ما حق غیر انحصاری، جهانی، قابل انتقال و مجوز فرعی را برای بازتولید، توزیع، نمایش عمومی، تغییر شکل، تطبیق، ساخت آثار مشتق شده، ارتباط با عموم و/یا ترویج چنین مواردی می دهید. محتوا.

این به طور خاص شامل حق مجوز فرعی و قابل انتقال برای استفاده از محتوای شما برای آموزش، توسعه و بهبود نرم‌افزار، الگوریتم‌ها و مدل‌های یادگیری ماشین می‌شود. اگر با این موافق نیستید، نباید محتوای خود را به انجمن EyeEm اضافه کنید.

حقوقی که در این بخش 8.1 در مورد محتوای شما اعطا شده است تا حذف کامل از انجمن EyeEm و پلتفرم‌های شریک طبق بخش 13 معتبر است. شما می‌توانید در هر زمانی درخواست حذف محتوای خود را بدهید. شرایط این را می توان در بخش 13 یافت.

این شرکت خاطرنشان می‌کند که بخش 13 فرآیند پیچیده‌ای را برای حذف‌ها توضیح می‌دهد که ابتدا با حذف مستقیم عکس‌ها شروع می‌شود – که بر محتوایی که قبلاً در مجله EyeEm یا رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده بود تأثیری نخواهد داشت. برای حذف محتوا از بازار EyeEm (جایی که عکاسان عکس‌هایشان را می‌فروشند) یا سایر پلت‌فرم‌های محتوا، کاربران باید درخواستی را به support@eyeem.com ارسال کنند و شماره شناسه محتوا را برای عکس‌هایی که می‌خواهند حذف کنند و اینکه آیا باید حذف شوند ارائه کنند. از حساب آنها نیز حذف شده است، یا فقط از بازار EyeEm.

نکته قابل توجه، این اعلان می گوید که این حذف ها از بازار EyeEm و پلتفرم های شریک ممکن است تا 180 روز طول بکشد. بله، درست است: حذف های درخواستی تا 180 روز طول می کشد، اما کاربران فقط 30 روز فرصت دارند تا انصراف دهند. یعنی تنها گزینه حذف دستی عکس ها یکی یکی است.

بدتر از آن، این شرکت اضافه می کند که:

بدینوسیله تأیید می‌کنید و موافقت می‌کنید که مجوز شما برای EyeEm برای بازاریابی و مجوز محتوای شما طبق بخش‌های 8 و 10 تا زمانی که محتوا از EyeEm و همه پلتفرم‌های شریک در بازه زمانی ذکر شده در بالا حذف نشود، معتبر باقی خواهد ماند. کلیه قراردادهای مجوزی که قبل از حذف کامل منعقد شده اند و حقوق استفاده اعطا شده توسط آن تحت تأثیر درخواست حذف یا حذف قرار نگرفته است.

بخش 8 جایی است که حقوق مجوز برای آموزش هوش مصنوعی به تفصیل بیان می شود. در بخش 10، EyeEm به کاربران اطلاع می‌دهد که در صورت حذف حساب خود، از حق خود برای هرگونه پرداخت برای کار خود صرف‌نظر می‌کنند - کاری که کاربران ممکن است فکر کنند برای جلوگیری از تغذیه داده‌هایشان به مدل‌های هوش مصنوعی انجام دهند. گوچا!

حرکت EyeEm نمونه ای از نحوه آموزش مدل های هوش مصنوعی در پشت محتوای کاربران است، گاهی اوقات بدون رضایت صریح آنها. اگرچه EyeEm یک نوع روش انصراف ارائه کرد، هر عکاسی که اعلامیه را از دست می داد، حق دیکته کردن نحوه استفاده از عکس های خود را از دست می داد. از آنجایی که وضعیت EyeEm به عنوان یک جایگزین محبوب اینستاگرام در طول سال ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، بسیاری از عکاسان ممکن است فراموش کرده باشند که در وهله اول از آن استفاده کرده اند. آنها مطمئناً ممکن است ایمیل را نادیده گرفته باشند، اگر قبلاً در یک پوشه هرزنامه در جایی نبوده است.

کسانی که متوجه این تغییرات شدند ناراحت بودند که فقط یک اخطار 30 روزه دریافت کردند و هیچ گزینه‌ای برای حذف انبوه مشارکت‌هایشان وجود نداشت که انصراف را دردناک‌تر می‌ کرد.

درخواست‌های ارسال شده به EyeEm فوراً تأیید نشدند، اما از آنجایی که این شمارش معکوس مهلت 30 روزه داشت، ما ترجیح دادیم قبل از شنیدن مجدد آن را منتشر کنیم.

این نوع رفتار غیرصادقانه به همین دلیل است که امروزه کاربران به فکر رفتن به وب اجتماعی باز هستند. پلتفرم فدرال، Pixelfed، که بر روی همان پروتکل ActivityPub اجرا می‌شود که Mastodon را تامین می‌کند، از وضعیت EyeEm برای جذب کاربران استفاده می‌کند.

Pixelfed در پستی در حساب رسمی خود اعلام کرد: «ما هرگز از تصاویر شما برای کمک به آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده نخواهیم کرد. حریم خصوصی اول، Pixels Forever.”

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است