متن خبر

استارت‌آپ رسانه‌ای The Messenger از هم می‌پاشد و چیزی برای کارکنان باقی نمی‌گذارد

استارت‌آپ رسانه‌ای The Messenger از هم می‌پاشد و چیزی برای کارکنان باقی نمی‌گذارد

شناسهٔ خبر: 447141 -




آنها می گویند به پیام رسان شلیک نکنید، اما اگر پیام رسان به خود شلیک کند چه؟

استارت‌آپ رسانه‌ای The Messenger در ماه می گذشته با 50 میلیون دلار در دست وارد صحنه شد و روزنامه‌نگارانی را برای ساختن یک اتاق خبر دیجیتال «بی‌طرف‌دار» استخدام کرد. در عوض، کارکنان آن امروز از طریق مقاله ای در نیویورک تایمز متوجه شدند که این نشریه در حال تعطیل شدن است. با توجه به پست های شبکه های اجتماعی کارکنان، کارگران اخراجی هیچ گونه اخراج نخواهند شد و پوشش خدمات درمانی آنها پایان خواهد یافت.

«آخرین چیزی که در شلوغی پیام رسان دیدم این بود که یک همکار وحشت زده می‌نویسد «صبر کن، در مورد پوشش بیمه‌ای ما چه می‌شود، من یک عمل جراحی دارم-» و سپس همه ما بیرون آمدیم!!!» جردن هافمن روزنامه نگار در پستی در X گفت.

صنعت روزنامه نگاری سال خوبی را پشت سر نگذاشته است که بخشی از آن به دلیل کاهش فروش تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان است. اما انفجار The Messenger حتی در زمانی که 3000 روزنامه نگار در سال گذشته اخراج شده اند، به طرز تکان دهنده ای فاحش است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، پیام رسان که توسط جیمی فینکلشتاین (مالک سابق هالیوود ریپورتر و هیل) تأسیس شد، حدود 38 میلیون دلار از سرمایه راه اندازی خود را از دست داده بود و تنها 3 میلیون دلار در اواخر سال گذشته به دست آورد. در زمان راه‌اندازی، فینکلشتاین ادعا کرد که این شرکت پس از سال اول به ۱۰۰ میلیون دلار درآمد خواهد رسید، اما تنها حدود ۹ ماه دوام آورد.

مسنجر تلاش می کرد تا در ساعات منتهی به مرگ خود، سرمایه بیشتری جذب کند. اما نتوانست بودجه مورد نیاز خود را تامین کند، که این سوال را ایجاد می کند که چرا به هر حال این نشریه نیاز به جمع آوری پول بیشتری داشت.

فینکلشتاین نوشت: «طی چند هفته گذشته، به معنای واقعی کلمه تا شب گذشته، ما تمام گزینه‌های موجود را به پایان رساندیم و تلاش کردیم تا سرمایه کافی برای رسیدن به سودآوری جمع آوری کنیم. "متاسفانه ما نتوانسته ایم این کار را انجام دهیم، به همین دلیل است که تا کنون این خبر را با شما به اشتراک نگذاشته ایم. این واقعا آخرین چیزی است که می‌خواستم و عمیقا متاسفم.»

فینکلشتاین، تقریباً مانند هر شرکت دیگری که در چند سال گذشته اخراج‌هایی را انجام داده است، در یادداشت خود به کارکنان درباره تعطیلی (که نمی‌توانیم به اندازه کافی تأکید کنیم، پس از اطلاع کارکنان از از دست دادن شغلشان به وجود آمد) به «نفوذهای اقتصادی» مبهم اشاره کرد. مقاله نیویورک تایمز). با این حال، فینکلشتاین به این موضوع اشاره نکرده است که چگونه می توان این همه پول را به این سرعت بسوزاند.

از همان ابتدا، کارشناسان رسانه نسبت به برنامه بازی The Messenger، که اهرم ترافیک ارجاع رسانه های اجتماعی برای ایجاد درآمد تبلیغاتی بود، تردید داشتند. این استراتژی برای یک تجارت رسانه ای ممکن است پانزده سال پیش کارساز بوده باشد، اما این دوران رونق BuzzFeed نیست (فقط به قیمت سهام آن شرکت نگاه کنید). در هنگام راه اندازی، آزمایشگاه نیمن اشاره کرد که The Messenger هر دو دقیقه یک داستان جدید منتشر می کند که برخی از آنها فقط یک جمله بودند. اگرچه جاه‌طلبی‌های فینکلشتاین برای ساختن یک ماشین رسانه‌ای بی‌طرفانه در مقیاس بزرگ بلند بود، اما در نهایت محکوم به شکست بودند. متأسفانه، این شکست به معنای عدم اطمینان مالی و پوشش نامطمئن مراقبت های بهداشتی برای کارگران آن است.

مادلین فیتزجرالد، کارمند سابق مسنجر در X نوشت: «نمی‌توانم تصور کنم که این کار را با کسی انجام دهم. نمی‌دانم چرا با کارمندان این‌طور رفتار می‌کنید».

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است