آژانس که از هکاتونهای هوش مصنوعی سانفرانسیسکو متولد شد، به شما امکان میدهد ببینید که عوامل هوش مصنوعی شما چه میکنند.
پس از یک هفته طولانی کدنویسی، ممکن است تصور کنید که سازندگان سانفرانسیسکو به کوهها، سواحل یا صحنههای پر جنب و جوش منطقه خلیج عقب نشینی میکنند. اما در واقعیت، وقتی هفته متوقف می شود، هکاتون های هوش مصنوعی آغاز می شود.
در چند سال گذشته، سانفرانسیسکو با هکاتون های هوش مصنوعی منفجر شده است. در هر روز شنبه یا یکشنبه، فنآوران درباره آخرین پیشرفتهای هوش مصنوعی، شبکه، و - مهمتر از همه - ایدهها را در نمایشهای کاری میسازند. گاهی اوقات، هکاتون ها جوایزی را به صورت پول نقد یا اعتبار ابری ارائه می دهند، اما برندگان واقعی با تصور یک استارتاپ کنار می روند.
الکس ریبمن، یکی از بنیانگذاران آژانس، می گوید: «هیچ مکانی بهتر از سانفرانسیسکو برای ساخت بلندپروازانه ترین پروژه زندگی شما در جهان وجود ندارد. "شما اغلب مسابقات زیادی را می بینید - مانند هکاتون ها - اما آنها با یکدیگر رقابت نمی کنند. به همان اندازه که رقابتی است، مشارکتی است. »
تابستان گذشته در یک هکاتون در سانفرانسیسکو، رایبمن تصمیم گرفت دست خود را در ساخت عوامل هوش مصنوعی که می توانند وب را خراش دهند، امتحان کند. با اوج گرفتن رونق هوش مصنوعی، عوامل موضوع داغ در سیلیکون ولی هستند. این اصطلاح دقیقاً تعریف نشده است، اما به طور کلی رباتهای مبتنی بر هوش مصنوعی را توصیف میکند که میتوانند وظایف را بهطور خودکار، با استفاده از رابطها و سرویسهایی که در ابتدا برای خودکار طراحی نشدهاند، انجام دهند - نوعی جایگزینی برای کارهای پیش پا افتاده که نیاز به مداخله انسانی داشتند.
اما رایبمن بلافاصله با مشکل مواجه شد. رایبمن در مصاحبهای گفت: «آنها بدشان میآید». ماموران در 30 تا 40 درصد مواقع و اغلب به روشهای غیرمنتظره شکست خوردند.
برای رفع این مشکل، تیم رایبمن ابزارهای اشکال زدایی داخلی را ساختند تا ببینند عواملشان در کجا اشتباه می کنند. آنها در نهایت باعث شدند که عوامل کمی بهتر کار کنند، اما خود ابزارهای رفع اشکال در نهایت نمایش را دزدیدند و برنده هکاتون شدند.
ریبمن گفت: "من شروع به نشان دادن ابزارها در تعدادی هکاتون و رویدادها در سانفرانسیسکو کردم و مردم شروع به درخواست دسترسی به آنها کردند." این اساساً تأییدیهای بود که من به آن نیاز داشتم: به جای اینکه خودمان یک عامل بسازیم، باید ابزارهایی بسازیم تا ساختن نمایندگان را آسانتر کنیم.»
پس رایبمن آژانس را در کنار بنیانگذارانش، آدام سیلورمن و شاون کیو راه اندازی کرد و ابزارهایی را برای مشاهده آنچه که عوامل هوش مصنوعی در واقع انجام می دهند، ارائه کرد و متوجه شد که کجا اشتباه می کنند. Reibman به TechCrunch می گوید که یک سال بعد، این ابزارها در نهایت به محصول اصلی آژانس، پلتفرم AgentOps تبدیل شدند که اکنون توسط هزاران تیم ماهانه استفاده می شود. این استارتآپ اکنون ۲.۶ میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کرده است که توسط ۶۴۵ Ventures و Afore Capital هدایت میشود.
مدیر عامل Adam Silverman به TechCrunch او میگوید که AgentOps مانند «مدیریت چند دستگاهی برای نمایندگان» است که هر کاری را که نماینده انجام میدهد تجزیه و تحلیل میکند تا مطمئن شود که اشتباه نمیکند.
سیلورمن در مصاحبه ای گفت: "شما می خواهید بفهمید که آیا نماینده شما سرکشی می کند یا نه و مشخص می کند که چه محدودیت هایی می توانید ایجاد کنید." بسیاری از کارها این است که بتوانید به صورت بصری ببینید که نردههای حفاظ شما کجا هستند و آیا عوامل از آنها تبعیت میکنند، قبل از اینکه آنها را به تولید بیاندازند.»
این استارت آپ با Cohere و Mistral، توسعه دهندگان مدل هوش مصنوعی که خدمات ایجاد عامل را نیز ارائه می دهند، شریک می شود تا مشتریان بتوانند از داشبورد AgentOps برای مشاهده نحوه تعامل نمایندگان با جهان و هزینه هر یک استفاده کنند. آژانس مدل-اگنوستیک است، به این معنی که با چندین چارچوب مختلف عامل هوش مصنوعی کار می کند، اما با ابزارهای محبوبی مانند AutoGen، CrewAI و AutoGPT مایکروسافت یکپارچه شده است.
فراتر از داشبورد AgentOps، آژانس همچنین خدمات مشاوره ای را ارائه می دهد (ریبمن قبلاً در شرکت مشاوره EY بود) تا به کسب و کارها کمک کند تا نمایندگی های ساختمانی را شروع کنند. آژانس هیچ مشتری را با نام به اشتراک نمی گذارد، اما به اشتراک گذاشت که صندوق های تامینی، مشاوران و شرکت های بازاریابی از ابزار آنها استفاده می کنند.
برای مثال، رایبمن او میگوید آژانس به ایجاد یک عامل هوش مصنوعی کمک کرد که پستهای وبلاگی درباره شرکتهایی که مشتری با آنها کار میکند بنویسد. اکنون، همان مشتری از داشبورد AgentOps برای ردیابی عملکرد و هزینه های نماینده استفاده می کند.
بازیگران بزرگی مانند OpenAI و Google احتمالاً در ماههای آینده محصولات عامل خود را تولید خواهند کرد و استارتآپهای هوش مصنوعی مانند Agency باید چگونگی کار در کنار این پیشرفتها را بیابند، نه علیه آنها.
Reibman گفت: «لایههای زیادی در پشته وجود دارد، بعید است که ارائهدهنده LLM سعی کند همه آنها را بگیرد. "OpenAI و Anthropic در حال ساخت سازنده های عامل هستند، اما همه این لایه ها در اطراف آن وجود دارد تا مطمئن شوید که شما یک پایه کد آماده برای تولید دارید."
ارسال نظر