Zyod هند 18 میلیون دلار جمع آوری می کند تا تولید مد مبتنی بر فناوری خود را در کشورهای بیشتری گسترش دهد.
Zyod یک استارتآپ هندی است که پلتفرم فناوری خود را به برندهای مد جهانی ارائه میکند تا در کل فرآیند طراحی تا تحویل به آنها کمک کند. این شرکت 18 میلیون دلار در دور جدید بودجه جمع آوری کرده است تا حضور خود را در بیش از 40 کشور در سراسر جهان گسترش دهد.
این استارت آپ مستقر در گوروگرام با کارخانه های هندی همکاری می کند تا به آنها در تولید لباس مد برای برندهای جهانی کمک کند. این نرم افزار ERP (برنامه ریزی منابع سازمانی) را ارائه می دهد که آن را "مغز تولید" می نامد، که به کارخانه ها می گوید چه چیزی باید تولید شود، چگونه باید ساخته شود و چه زمانی باید ساخته شود تا به آنها اجازه دهد تا از ظرفیت خود به طور کامل استفاده کنند.
آنکیت جیپوریا، بنیانگذار Zyod، به تک کرانچ گفت: بیش از 80000 کارخانه کوچک و متوسط در هند کمتر از 33 درصد ظرفیت استفاده دارند. این استارتآپ از طریق پلتفرم ERP خود به کارخانهها کمک میکند تا بفهمند از چه اجزایی – مانند پارچه – برای تولید لباس برای یک برند خاص استفاده میکنند. همچنین الگوی برش و دوخت پارچه را بر اساس نیاز مطرح شده توسط برند برای حداکثر استفاده توضیح می دهد.
علاوه بر این، این استارتاپ یک سیستم گزارش تولید روزانه را برای ارائه یک برنامه عمل روزانه به کارخانه ها توسعه داده است. این بر چالشهایی که کارخانههای محلی و نیروی کار آنها در یک محیط معمولی با آن مواجه هستند، غلبه میکند، جایی که صاحبان کارخانهها عملیات را از طریق کاغذ و قلم یا از طریق واتساپ مدیریت میکنند.
«ما آن دستورالعمل روزانه را میدهیم، که قبلاً توسط یک کارخانهدار داده شده بود، و آن این است: چگونه باید ساخته شود، چه زمانی باید ساخته شود، چه چیزی باید ساخته شود - همه اینها از طریق Zyod انجام میشود. جیپوریا گفت، و به همین دلیل است که من می گویم Zyod به عنوان مغز تولید عمل می کند و کارخانه ها به عنوان سلاح های اجرایی عمل می کنند.
Zyod که در اوایل سال 2023 توسط جیپوریا و Ritesh Khandelwal تأسیس شد، در حال حاضر به بیش از 550 مشتری در بیش از 18 کشور خدمات می دهد و در دو سال گذشته حدود 400 مشتری اضافه کرده است. این استارتآپ در ابتدا به برندهای D2C با زمان راهاندازی سریعتر و حداقل تعداد سفارش کم کمک کرد. با این حال، در سه ماهه اکتبر، شروع به جذب مشتریان سازمانی کرد و از آن زمان برندهای بزرگی از جمله صنایع Reliance و Aditya Birla در هند را به آن اضافه کرد. این موسسه تحقیقات شهری ژاپن، Anthropologie of Pennsylvania، NEXT و Boohoo بریتانیا، و VAN-DOS اسپانیا را نیز جزو مشتریان اولیه خود میداند.
در ماه ژانویه، Zyod اپلیکیشن موبایل خود را در پلتفرم های iOS و اندروید راه اندازی کرد. روی مشتریان دم بلندی تمرکز می کند که می خواهند سبک های مختلف را در حال حرکت خریداری کنند. این برنامه همچنین به مشتریان سازمانی کمک می کند تا سفارشات خود را ببینند. Zyod علاوه بر این قصد دارد برنامه را با روشهای ارتباطی جدید، از جمله تأیید سفارشها و برقراری ارتباط با تیمها از طریق پنجرههای چت زنده، بهروزرسانی کند.
سرمایهگذاری 18 میلیون دلاری، دور سری A Zyod است که توسط RTP Global رهبری میشود و شامل مشارکت سرمایهگذاران فعلی Lightspeed و Alteria Capital و سرمایهگذاران جدید Stride Ventures، Stride One و Trifecta Capital میشود. این پول به استارتاپ کمک می کند تا حضور خود را در نیمکره جنوبی افزایش دهد و به بازارهایی مانند برزیل و استرالیا نفوذ کند. همچنین به نظر می رسد وارد چند کشور کم بهره برداری شده، از جمله آفریقا و بخش اسکاندیناوی اروپا شود.
جیپوریا گفت: «وقتی به خوبی در هر دو نیمکره گسترش پیدا کردیم، میتوانیم محصولات تمام فصلی را برای کارخانههایمان در هند داشته باشیم.»
Zyod کاتالوگ خود را از 10 یا 20 در ابتدا به 10000 سبک در ماه گسترش داده است. این استارتآپ بر اساس دادههایی که جمعآوری میکند، پیشبینیهای برندها را برای سبکهای لباسی که افراد ممکن است بخواهند بخرند، ارائه میکند.
با بودجه جدید، Zyod میخواهد این پیشبینیها را بهبود بخشد و همچنین پلتفرم را خودکار کند تا به برندها اجازه دهد سبک و تصویر طرحی را که میخواهند تولید کنند، تغذیه کنند تا الگوی آن را بیرون بیاورند. این استارت آپ همچنین قصد دارد نرم افزار خود را با ماشین های دوخت سنتی برای کاهش خطاهای انسانی ادغام کند.
دور سری A همچنین شامل یک بدهی فاش نشده است که جیپوریا بيان کرد که به طور خاص برای سرمایه در گردش مورد نیاز است.
نیشیت گارگ، شریک تیم سرمایه گذاری آسیایی RTP Global، در بیانیه ای آماده گفت: "Zyod از فناوری برای اصلاح هر جنبه از فرآیند تولید، درست از رویکرد طراحی مدولار تا بهینه سازی عملیات در سطح کارخانه استفاده می کند."
بودجه جدید Zyod پس از جمع آوری 3.5 میلیون دلار در یک دور اولیه در آوریل 2023 صورت گرفت. جیپوریا به TechCrunch بيان کرد که ارزش گذاری استارت آپ از دور گذشته بدون به اشتراک گذاشتن عدد خاصی "چند برابر" افزایش یافته است. یکی از بنیانگذاران این استارتآپ همچنین سالانه «چند میلیون دلار» درآمد کسب میکند.
راهول تانجا، یکی از شرکای Lightspeed هند، گفت: "ما خوشحالیم که همکاری خود با Zyod را دو چندان می کنیم." "شبکه جهانی آنها به سرعت در حال گسترش است و ما در مورد این مرحله بعدی رشد هیجان زده هستیم."
ارسال نظر