متن خبر

Zepto، یک برنامه تحویل 10 دقیقه ای، با ارزش 3.6 میلیارد دلاری، 665 میلیون دلار جمع آوری کرد.

Zepto، یک برنامه تحویل 10 دقیقه ای، با ارزش 3.6 میلیارد دلاری، 665 میلیون دلار جمع آوری کرد.

شناسهٔ خبر: 583544 -




زیرا این استارتاپ مستقر در بمبئی رقابت تجارت سریع در دومین بازار بزرگ اینترنت جهان را تشدید می کند، زپتو ارزش خود را بیش از دو برابر از 1.4 میلیارد دلار در کمتر از یک سال به 3.6 میلیارد دلار رسانده است.

Zepto همه چیز را از اقلام خوارباری گرفته تا وسایل الکترونیکی را در عرض 10 دقیقه به مشتریان شهرهای شهری هند می فروشد و تحویل می دهد. مدل تحویل سریع در هند در حال رونق است، حتی با وجود اینکه بیشتر استارتاپ‌ها در این فضا در بازارهای توسعه‌یافته رشد کرده‌اند.

زپتو بيان کرد که Glade Brook، Nexus و StepStone Group دور "بسیار بیش از حد" سری F را رهبری کردند. این استارت آپ بيان کرد که Avenir، Lightspeed و Avra ​​(صندوق جدید Anu Hariharan مدیر اجرایی سابق YC Continuity) و همچنین حامیان فعلی Goodwater، Lachy Groom و Contrary نیز در این دور سرمایه گذاری کردند.

به گفته دو نفر آشنا با موضوع، DST Global، یکی از حامیان اولیه Swiggy، رقیب Zepto، نیز دور جدید بودجه را رهبری کرد. زپتو مشارکت DST Global در دور جدید بودجه را فاش نکرد و از اظهار نظر خودداری کرد.

Zepto در حال رقابت با BlinkIt (متعلق به Zomato) و Swiggy's Instamart برای تغییر عادات خرید مصرف کننده با ارائه خدمات راحت است.

این شرکت‌های تجاری سریع، انبارهای محتاطانه متعددی را در سراسر هند شهری ایجاد کرده‌اند که به «فروشگاه‌های تاریک» معروف هستند. با قرار دادن استراتژیک این امکانات در چند کیلومتری مناطق مسکونی و تجاری پرتقاضا، آنها می توانند سفارشات خود را در عرض چند دقیقه پس از خرید انجام دهند.

ویل رابینز، یکی از شرکای Contrary در پایان نامه خود می نویسد: «از آنجایی که فضای کمتری برای ایستادن در یک فروشگاه تاریک نسبت به ویترین فروشگاه های معمولی نیاز است، Zepto می تواند شبکه گسترده تری از فروشگاه ها را در سراسر شهر ایجاد کند که امکان تحویل کوتاه را فراهم می کند.

زپتو قصد دارد تا مارس 2025 شبکه فروشگاه‌های تاریک خود را به بیش از 700 فروشگاه افزایش دهد. این استارت‌آپ رشد چشمگیری را با 140 درصد افزایش سال به سال گزارش کرده است و ارزش ناخالص سالانه ارزش کالا (GMV) فروش آن در مسیر فراتر از 1 میلیارد دلار است. با بیش از 50000 شریک تحویل کار می کند و هر ماه بیش از 5000 شریک تحویل اضافه می کند.

75 درصد از فروشگاه های تاریک آن تا ماه گذشته کاملاً EBITDA مثبت بودند. زپتو گفت: بهبود کارایی و مقیاس به این معنی است که یک فروشگاه تاریک که قبلاً 23 ماه طول می کشید تا به سوددهی برسد، اکنون در عرض شش ماه به آن نقطه عطف می رسد.

رشد شرکت‌های تجارت سریع در هند، یک اقتصاد ۴ تریلیون دلاری، بسیاری از سرمایه‌گذاران و تحلیلگران را شگفت‌زده کرده است، به‌ویژه به این دلیل که بسیاری از پلتفرم‌های مشابه در بازارهای دیگر از بین رفتند.

«در هند، فرهنگ خرید بیش از حد محلی وجود دارد. این واقعاً در سایر نقاط جهان وجود ندارد. آدیت پالیچا، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Zepto در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: مشتریان در هند چندین بار در هفته اقلام بلیط کوچک را به صورت فوق محلی خریداری می کنند و تجارت سریع به آنها امکان استفاده بیش از حد محلی، نزدیکی زیاد و بلیط کم را می دهد. "هیچ قالب دیگری در خواربارفروشی، حتی در دنیای آفلاین، قادر به ارائه پیشنهادهای مشابه به مصرف کنندگان نبوده است. "

استارت آپ های تجارت سریع در هند به طور فزاینده ای فراتر از مقوله خواربار فروشی گسترش می یابند. یک شرکت قول داده است که اقلام پر قیمتی مانند گوشی های هوشمند و کنسول های بازی را در 10 دقیقه به مشتریان خود تحویل دهد.

پالیچا، که در زمانی که هر دو تنها ۱۹ سال داشتند، Zepto را با Kaivalya Vohra تأسیس کرد، بيان کرد که Zepto لوازم الکترونیکی مانند شارژر و کابل را ارائه می‌کند، اما این شرکت به دنبال ارائه لوازم الکترونیکی پیشرفته بر روی پلتفرم خود نیست.

ما واقعاً وارد گوشی‌های هوشمند، مدهای پرفروش و لپ‌تاپ‌ها نمی‌شویم. ما بیشتر به دسته‌هایی علاقه‌مندیم که خریدهای نسبتاً پایین‌تری دارند، مانند لوازم خانگی، لباس‌های زیر، کالاهای عمومی، اسباب‌بازی‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی، و محصولات خانه و آشپزخانه. پالیچا گفت: ما در آنجا طنین می بینیم.

این استارت‌آپ که در حال حاضر در شهرهای برتر هند فعال است، قصد دارد در ماه‌های آینده برای انتخاب شهرهای کوچک‌تر گسترش یابد. پالیچا بيان کرد که زپتو با استقبال اولیه از شهرهایی از جمله جیپور که در آن پیشنهادات آفلاین محلی قادر به پاسخگویی کامل به خواسته های مشتریان نیستند، تشویق شده است.

او در بیانیه‌ای گفت: «اگر بتوانیم به این مهم دست یابیم و در عین حال رضایت مشتریان را ادامه دهیم، معتقدم به زودی آماده عرضه عمومی خواهیم بود.

Avenir، یک شرکت سرمایه گذاری مستقر در نیویورک، حدود سه سال است که Zepto را ردیابی کرده است تا اینکه بالاخره در دور فعلی سرمایه گذاری کرد. بن جوباس، یکی از شرکای Avenir در مصاحبه با TechCrunch بيان کرد که Zepto قادر به شکستن مبادلات سنتی خرده فروشی در هند است.

او گفت: «به دلیل عمق ارزش پیشنهادی و دقت عملیاتی، این فرصتی برای تبدیل شدن به یک تجارت تجاری عظیم دارد. "از نظر ما، این در رتبه دوم قرار دارد."

برخی از تحلیلگران صنعت پیش بینی می کنند که شرکت های تجارت سریع به طور قابل توجهی سهم بازار بازیگران اصلی تجارت الکترونیک مانند آمازون و فلیپ کارت را از بین خواهند برد. جوباس بيان کرد که با این تز موافق است، اما این به مدیریت زپتو بستگی دارد که چگونه قصد دارد با آن بازی کند.

طبق گفته گلدمن ساکس، کل بازار آدرس پذیر در خواربار و غیر خواربار برای شرکت های تجارت سریع در 40 تا 50 شهر برتر حدود 150 میلیارد دلار است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است