Zapp EV بریتانیا قصد دارد با شروع اولیه در هند در سطح جهانی گسترش یابد
Zapp Electric Vehicles میخواهد برند دو چرخ برقی مستقر در لندن خود را به یک شرکت جهانی خودروهای برقی تبدیل کند. TechCrunch به طور انحصاری آموخته است و هند یکی از سکوهای پرتاب آن خواهد بود.
این شرکت اولین محصول خود - یک خودروی دو چرخ برقی شهری به نام i300 - را در اوایل ماه آینده در بریتانیا و پس از آن تایلند عرضه خواهد کرد. سوئین چاتسووان، بنیانگذار و مدیر عامل Zapp در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: این شرکت اکنون هند را به این ترکیب اضافه می کند، بازاری عظیم که آزمونی واقعی برای استراتژی توسعه بین المللی جهانی آن ارائه می دهد.
پس از اینکه Chatsuwan به پتانسیل این کشور اشاره کرد، شرکت بورس نزدک، برنامه های خود را برای هند پیش برد. پرجمعیت ترین کشور جهان نه تنها شاهد میلیون ها فروش سالانه دو چرخ است، بلکه دومین تولید کننده بزرگ دو چرخ در سراسر جهان پس از چین است.
Chatsuwan گفت: «ما فکر میکردیم هند فاز دوم را برای ما انجام دادیم که چند سال پیش تحقیقات خود را انجام دادیم، اما اوایل امسال تصمیم گرفتیم که نمیتوان منتظر ماند.
زاپ، سازنده دوچرخه برقی هندی Bounce Electric 1 را به عنوان سازنده قراردادی خود برای تولید و فروش محلی i300 در این کشور معرفی کرده است. پس از تکمیل فرآیند همسان سازی، پیش بینی می شود فروش در سال 2025 آغاز شود. شرکت بریتانیایی قصد دارد حداقل ظرفیت 5000 دستگاه در سال را در هند به عنوان بخشی از هدف جهانی گسترده تر خود یعنی 25000 دستگاه تا سال 2026 داشته باشد.
از 17 میلیون خودروی دو چرخ فروخته شده در هند در سال گذشته، Chatsuwan به TechCrunch بيان کرد که 2.8 میلیون خودروی پرسرعت و 36 درصد از این وسایل نقلیه پرسرعت را موتورسیکلتهای رزمی سنگین وزن از برند رویال انفیلد واقع در چنای تشکیل میدهند. Zapp میخواهد موفقیت رویال انفیلد را با مدل مرحلهای خود که اولین بار در سال 2018 معرفی شد، تکرار کند.
ما در تلاش برای تسخیر جهان نیستیم. ما سعی نمی کنیم نیمی از سهم بازار رویال انفیلد را بگیریم و 500000 دوچرخه در هند بفروشیم. نبود. ما میبینیم که کیفیت و عملکرد ما همتای بیامو است، بهویژه اسکوترهای برقی CE 02 و CE 04.» مدیر اجرایی به TechCrunch گفت.
عرضه i300 زاپ در هند به این شرکت کمک می کند تا بازار کل آدرس پذیر (TAM) خود را که 60 میلیون واحد در سال است تا 25 درصد گسترش دهد. این شرکت بيان کرد که با گفت ن هند به نقشه، TAM اولین مرحله از اولین بازار آن به 30 میلیون سالانه رسیده است.
Chatsuwan اظهار داشت که راه اندازی اولیه در هند به Zapp کمک می کند تا "عرض، عمق و کیفیت" زنجیره تامین کشور را درک کند. این ممکن است در طول زمان به صادرات وسایل نقلیه از هند به بازارهای جهانی کمک کند.
برخلاف خودروهای دو چرخ برقی تولیدکنندگان کلیدی هندی Ola Electric، TVS Motor و Ather Energy که بین 1000 تا 1800 دلار به فروش میرسند، i300 Zapp گزینه گرانی خواهد بود. این خودروی دو چرخ در اروپا با قیمت پایه 7590 دلار بدون احتساب مالیات عرضه خواهد شد.
قیمت هند هنوز تعیین نشده است، اگرچه Chatsuwan بيان کرد که "بیش از یک میلیون روپیه نخواهد بود، اما من شک دارم که کمتر از 500000 روپیه باشد."
i300 به زودی وارد خیابان ها می شود
زاپ i300 را به عنوان اولین خودروی دو چرخ خود در سال 2018 رونمایی کرد. این وسیله نقلیه با یک اسکلت بیرونی باربر آلیاژی درجه هوافضا و طراحی زیر استخوانی از فولاد کروم-مولی ارائه می شود. همچنین دارای یک موتور الکتریکی با هوا خنک با حداکثر توان 14 کیلو وات است و دو باتری قابل حمل هر کدام با ظرفیت 720 وات ساعت را در خود جای داده است.
این شرکت بلافاصله پس از رونمایی از i300 شروع به پیشسفارش کرد و هزینه رزرو آن 100 یورو بود. این شرکت قول داده بود که تحویل را در سه ماهه چهارم سال 2019 آغاز کند. با این حال، همه گیر COVID-19 تولید و تحویل را متوقف کرد.
با این وجود، زاپ قرار است در چند هفته آینده عرضه i300 را در بریتانیا آغاز کند. همچنین قصد دارد امسال فروش خود را در تایلند از طریق تاسیساتی در بانکوک آغاز کند.
زاپ به "شرکت موتور سیکلت سازی کامل" تبدیل می شود
ما یک شگفتی یک ضربه ای نیستیم. ما میخواهیم به دنیا نشان دهیم که یک شرکت کامل موتورسیکلتسازی هستیم، اما اجازه دهید ابتدا اولین محصول را اجرا کنیم.
بیشتر بخوانید
انجمن اشتراکگذاری عکس EyeEm اگر عکسهای کاربران را حذف نکنند، مجوز آموزش هوش مصنوعی را میدهد
این شرکت همچنین قصد دارد i300 را با گزینههای شخصیسازی و لوازم جانبی «انبوهی از» انباشته کند. در حال حاضر این خودروی دو چرخ را در چهار نسخه مجزا ارائه میکند و به مصرفکنندگان اجازه میدهد رنگ و طراحی چرخ آن را بر اساس ترجیحات خود سفارشی کنند و لوازم جانبی از جمله فضای ذخیرهسازی مخفی و شارژر سریع اضافه کنند.
زاپ قصد دارد بازار خود را با ورود به اسپانیا، ایتالیا، ویتنام و اندونزی در فاز دوم توسعه دهد و به مرور زمان به کشورهای خاورمیانه و آمریکای جنوبی گسترش یابد.
Chatsuwan گفت: "ما قصد داریم نسخه قرن 21 Triumph و Royal Enfield و Norton باشیم."
ارسال نظر