متن خبر

YouTube می‌تواند چهره‌ها و آهنگ‌های موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی را که در همه جا می‌بینید، شناسایی کند

YouTube می‌تواند چهره‌ها و آهنگ‌های موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی را که در همه جا می‌بینید، شناسایی کند

شناسهٔ خبر: 740914 -




نشان‌واره YouTube روی صفحه‌ای در مقابل سایر آرم‌های YouTube <a href= که پس‌زمینه سیاهی را می‌پوشاند" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HwbEPZXsXDLa9xLeB5HVrA-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HwbEPZXsXDLa9xLeB5HVrA-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HwbEPZXsXDLa9xLeB5HVrA-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HwbEPZXsXDLa9xLeB5HVrA-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HwbEPZXsXDLa9xLeB5HVrA-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HwbEPZXsXDLa9xLeB5HVrA-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HwbEPZXsXDLa9xLeB5HVrA-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HwbEPZXsXDLa9xLeB5HVrA.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
(اعتبار تصویر: Shutterstock / JRdes)

یوتیوب با مجموعه‌ای از ابزارهای جدید برای تشخیص زمانی که افراد، صداها و حتی موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی در ویدیوها ظاهر می‌شوند، پیش از هجوم محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی که در این پلتفرم ظاهر می‌شود، به حرکت خود ادامه می‌دهد. سیستم Content ID به تازگی ارتقا یافته از جستجوی نقض حق نسخه برداری به جستجوی صداهای مصنوعی که آهنگ ها را اجرا می کنند گسترش می یابد. همچنین روش‌های جدیدی برای تشخیص چهره‌های دیپ فیک در ویدیوها وجود دارد.

ابزار شناسایی صدای "آواز خواندن مصنوعی" برای سیستم Content ID نسبتاً ساده است. هوش مصنوعی به طور خودکار تقلیدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی از صدای آواز را شناسایی و مدیریت می کند و به کاربران این ابزار هشدار می دهد. گوگل قصد دارد نسخه آزمایشی این سیستم را در اوایل سال آینده و قبل از انتشار گسترده‌تر عرضه کند.

در زمینه محتوای بصری، یوتیوب در حال آزمایش روشی برای سازندگان محتوا برای شناسایی ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی است که چهره‌شان بدون تأیید آنه است. ایده این است که هنرمندان و چهره‌های عمومی کنترل بیشتری بر نحوه استقرار نسخه‌های هوش مصنوعی چهره‌شان، به‌ویژه در پلتفرم ویدیویی، داشته باشند. در حالت ایده‌آل، این امر مانع از انتشار دیپ‌فیک یا دستکاری‌های غیرمجاز می‌شود.

هر دو ویژگی مبتنی بر خط‌مشی است که در ماه جولای به شرایط و ضوابط YouTube اضافه شد تا تقلید ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را برطرف کند. افراد آسیب دیده می توانند از طریق فرآیند درخواست حریم خصوصی YouTube درخواست حذف ویدیوهایی با جنبه های جعلی عمیق خود را داشته باشند. این یک تغییر بزرگ از برچسب زدن ویدیو به عنوان هوش مصنوعی یا محتوای گمراه کننده بود. این سیاست حذف را برای رسیدگی به هوش مصنوعی تقویت کرد.

امجد حنیف، معاون YouTube Creator Products، امجد حنیف در یک پست وبلاگ نوشت: «این دو قابلیت جدید بر اساس سوابق ما در توسعه رویکردهای مبتنی بر فناوری برای مقابله با مسائل حقوق در مقیاس ایجاد شده است. "ما متعهد هستیم که همین سطح از محافظت و توانمندسازی را به عصر هوش مصنوعی بیاوریم."

تزریق هوش مصنوعی یوتیوب

طرف دیگر ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی برای سازندگانی است که ویدیوهای خود را خراشیده دیده اند تا بدون اجازه آنها مدل های هوش مصنوعی را آموزش دهند. برخی از فیلمسازان یوتیوب از نحوه انتخاب کارشان برای آموزش توسط OpenAI ، اپل ، انویدیا و خود گوگل برای آموزش بدون هیچ گونه درخواست یا غرامت ناراحت شده اند. طرح دقیق هنوز در مراحل اولیه توسعه است، اما احتمالاً حداقل با خراش Google سروکار دارد.

حنیف نوشت: «ما اقداماتی را برای اطمینان از اینکه اشخاص ثالث به [شرایط و ضوابط یوتیوب] احترام می‌گذارند، از جمله سرمایه‌گذاری‌های مستمر در سیستم‌هایی که دسترسی غیرمجاز را شناسایی و از آن جلوگیری می‌کنند، تا مسدود کردن دسترسی کسانی که خراش می‌دهند، ادامه خواهیم داد.» "با این حال، همانطور که چشم انداز هوش مصنوعی مولد همچنان در حال تکامل است، می دانیم که سازندگان ممکن است بخواهند کنترل بیشتری بر نحوه همکاری آنها با شرکت های شخص ثالث برای توسعه ابزارهای هوش مصنوعی داشته باشند. به همین دلیل است که ما در حال توسعه راه های جدیدی هستیم تا به سازندگان یوتیوب در مورد رتبه سوم انتخاب کنند. احزاب ممکن است از محتوای خود در پلتفرم ما استفاده کنند."

این اطلاعیه ها بخشی از اقدامات یوتیوب برای تبدیل هوش مصنوعی به بخش عمیقی از پلتفرم و یکی از مواردی است که مردم به آن اعتماد دارند. به همین دلیل است که این نوع اعلان‌های حفاظتی اغلب درست قبل یا بعد از برنامه‌هایی مانند طوفان مغزی YouTube با ابزار Gemini برای الهام گرفتن برای یک ویدیوی جدید ارائه می‌شوند. ناگفته نماند آپشن های پیش‌بینی‌شده مانند تولیدکننده موسیقی هوش مصنوعی، که به نوبه خود به خوبی با ابزار جدید حذف موسیقی دارای حق چاپ از ویدیوی شما بدون حذف کامل آن جفت می‌شود.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

اریک هال شوارتز یک نویسنده مستقل برای TechRadar با بیش از 15 سال تجربه در پوشش تقاطع جهان و فناوری است. در پنج سال گذشته، او به‌عنوان سرپرست برای Voicebot.ai خدمت کرد و در زمینه گزارش‌دهی در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ پیشرو بود. او از آن زمان در محصولات مدل‌های هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Anthropic's Claude، Google Gemini، و هر ابزار رسانه مصنوعی دیگر متخصص شد. تجربه او طیف وسیعی از رسانه ها را شامل می شود، از جمله رویدادهای چاپی، دیجیتال، پخش و زنده. اکنون، او همچنان به گفتن داستان‌هایی که مردم می‌خواهند و نیاز دارند درباره فضای به‌سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر زندگی‌شان بشنوند، ادامه می‌دهد. اریک در شهر نیویورک مستقر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است