YouTube دستورالعملهای تبلیغکننده را در مورد موضوعات بحثبرانگیز، مانند سقط جنین، سوء استفاده و اختلالات خوردن کاهش میدهد.
یوتیوب امروز بهروزرسانی دستورالعملهای تبلیغاتپسند خود را اعلام کرد که برخی از قوانین خود را در مورد مسائل بحثبرانگیز، از جمله سوء استفاده جنسی و خانگی، سقط جنین، و اختلالات خوردن کاهش میدهد. این تغییرات به سازندگان YouTube اجازه میدهد تا تحت شرایطی از ویدیوهای خود در مورد این موضوعات کسب درآمد کنند، البته اگر به جزئیات گرافیکی بپردازند نه.
رهبر سیاست درآمدزایی YouTube Conor Kavanagh در ویدیویی که در کانال Creator Insider YouTube ارسال شده است به اشتراک گذاشت که این شرکت میداند ویدیوهایی که در مورد این موضوعات بحث میکنند میتوانند منبع مفیدی برای کاربران باشند.
او گفت: « پس ما میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که، هر جا که ممکن است، موضوعات بحثبرانگیز که به شیوهای غیر توصیفی و غیر گرافیکی مورد بحث قرار میگیرند، از طریق پولزدایی از بین نخواهند رفت.
کاوانا همچنین اعتراف کرد که برخی از انجمنهای سازنده به YouTube گفتهاند که احساس میکنند «نمادهای زرد بیشتری» نسبت به دیگران دریافت میکنند - به این معنی که ویدیو به عنوان نامناسب برای تبلیغکنندگان علامتگذاری شده است - زیرا آنها درباره این موضوعات بحث میکنند.
با تغییر در محتوای اختلالات خوردن، به طور خاص، یوتیوب بیان کرد که دستورالعملهای تبلیغکنندهپسند خود را با دستورالعملهای انجمن یوتیوب موجود خود هماهنگ میکند. این بدان معناست که سازندگان نمیتوانند از ویدیوهای مربوط به اختلالات خوردن که محرکهای مشترکی مانند راهنماهایی در مورد پرخوری، مخفی کردن یا احتکار غذا، یا سوء استفاده از ملینها دارند، کسب درآمد کنند. با این حال، محتوای آموزشی یا مستند و همچنین محتوای بازماندهای که به این جنبههای اختلالات خوردن ارجاع میدهد بدون تبلیغ چنین فعالیتهایی، پولزدایی نمیشود.
این شرکت قبلاً دستورالعملهای خطمشی اختلال خوردن خود را سالها پس از اینکه مدیران یوتیوب و دیگر شرکتهای رسانههای اجتماعی، از جمله TikTok و Snap، توسط قانونگذاران آمریکایی در مورد نحوه برخورد پلتفرمهایشان با محتوای اختلال خوردن مورد سؤال قرار گرفتند، اصلاح کرده بود.
بهروزرسانی امروز به دنبال کاهش دستورالعملهای تبلیغاتپسند یوتیوب در اوایل سال جاری در مورد استفاده از فحاشی در ویدیوها است که با واکنش سازندگان مواجه شده بود. این شرکت بیان کرد قوانین جدید ناسزاگویی رویکردی سختگیرانه تر از آنچه در نظر گرفته شده بود ایجاد کرده است و آنها را تغییر داده است تا به سازندگان YouTube اجازه دهد که از ناسزاگویی متوسط و شدید بدون خطر حذف پول استفاده کنند.
قبلاً، هر ویدیویی که در ۱۵ ثانیه اول ویدیو با توهین همراه باشد، آن را برای کسب درآمد واجد شرایط نمیکرد و این تغییر عطف به ماسبق بود. با عقبگرد، اگر سازندگان در هفت ثانیه اول ویدیو یا در طول ویدیو از ناسزاگویی استفاده کنند، واجد شرایط تبلیغات محدود خواهند بود، در حالی که ویدیوهای با ناسزای متوسط واجد شرایط کسب درآمد خواهند بود، صرف نظر از اینکه در کجای ویدیو از این عبارات استفاده شده است.
کاوانا در معرفی دستورالعمل های جدید به این تغییرات اشاره کرد و بیان کرد که یوتیوب می خواست مطمئن شود که بر اساس بازخورد سازنده عمل می کند. جامعه سازندگان ناامیدی خود را از قوانین جدید ناسزاگویی ابراز کرده و گفته بودند که در زمان اعلام آنها احساس نمیکردند از تأثیر این تغییرات به خوبی مطلع باشند.
«شما به ما گفتید که وقتی دستورالعملهای خود را بهروزرسانی میکنیم، برای اطلاع رسانی تغییرات ارزش قائل میشوید، نه تنها از طریق پستها در گزارش بهروزرسانی ما، و همچنین اعلانهای استودیو، بلکه همچنین شنیدن تغییرات توضیح داده شده از سوی برخی از افرادی که روی یک موضوع خاص کار میکنند. کاوانا گفت: حوزه سی است. او گفت : « پس برای بهروزرسانی دستورالعملهای تبلیغاتی ما، میتوانید منتظر ویدیوهای بیشتری مانند این باشید که شما را از طریق تغییرات راهنمایی میکند».
ارسال نظر