متن خبر

YouTube در حال آزمایش با Notes است، یک ویژگی جمع‌سپاری که به کاربران امکان می‌دهد زمینه را به ویدیوها اضافه کنند

YouTube در حال آزمایش با Notes است، یک ویژگی جمع‌سپاری که به کاربران امکان می‌دهد زمینه را به ویدیوها اضافه کنند

شناسهٔ خبر: 564249 -




این شرکت به طور انحصاری به TechCrunch بيان کرد که یوتیوب در حال معرفی یک ویژگی آزمایشی جدید است که به بینندگان اجازه می دهد «یادداشت ها» را برای ارائه زمینه و اطلاعات بیشتر در زیر ویدیوها اضافه کنند. اگر این ویژگی شبیه به نظر می رسد، به این دلیل است که از همان مفهوم Community Notes در X (توئیتر سابق) پیروی می کند.

این شرکت متعلق به گوگل او میگوید که این ویژگی می‌تواند برای مواردی مانند شفاف‌سازی زمانی که یک آهنگ به‌عنوان یک آهنگ تقلیدی است، یا اطلاع دادن به بینندگان از زمانی که فیلم‌های قدیمی‌تر به عنوان یک رویداد فعلی به تصویر کشیده می‌شوند، استفاده شود.

این پرتاب در طول یک سال انتخاباتی مهم در ایالات متحده انجام می شود. در حالی که اطلاعات نادرست در طول انتخابات ریاست جمهوری 2020 موضوع مهمی بود، اطلاعات نادرست در انتخابات سال 2024 به لطف ظهور هوش مصنوعی مولد، حتی بیشتر مشکل ساز خواهد شد. با این ویژگی جدید، یوتیوب به احتمال زیاد به دنبال کاهش انتشار اطلاعات نادرست در پلتفرم خود است.

برای شروع، خلبان در تلفن همراه در ایالات متحده به زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود.

YouTube اذعان می‌کند که احتمالاً در مرحله آزمایشی اشتباهاتی رخ می‌دهد، زیرا پیش‌بینی می‌کند که ممکن است یادداشت‌هایی وجود داشته باشد که مناسب یک ویدیو نباشد یا اطلاعات نادرستی در یک یادداشت گنجانده شود. این شرکت قصد دارد از مرحله آزمایشی بیاموزد و همچنین از بازخورد بینندگان و سازندگان در مورد کیفیت یادداشت‌ها استقبال می‌کند.

به عنوان بخشی از مرحله آزمایشی، تعداد محدودی از کاربران برای نوشتن یادداشت دعوت خواهند شد. کاربران واجد شرایط یک کانال YouTube فعال در وضعیت خوبی خواهند داشت.

بینندگان در ایالات متحده در هفته‌ها و ماه‌های آینده یادداشت‌هایی روی ویدیوها خواهند دید. در خلال آزمایش اولیه، ارزیاب های شخص ثالث مفید بودن و دقت یادداشت ها را ارزیابی می کنند. YouTube از این پاسخ ها برای آموزش سیستم های خود استفاده خواهد کرد.

اگر ارزیابی‌کنندگان شخص ثالث یادداشت‌ها را مفید بدانند، زیر یک ویدیو ظاهر می‌شوند. سپس از بینندگان سؤال می شود که آیا فکر می کنند یادداشت "مفید"، "تا حدودی مفید" یا "غیر مفید است". از آنها پرسیده می شود که چرا فکر می کنند یک یادداشت مفید یا غیر مفید است. به عنوان مثال، یک شخص می تواند بگوید که یادداشتی را مفید یافته است زیرا به منابع باکیفیت ذکر شده است یا به این دلیل که به روشی خنثی نوشته شده است.

سپس یوتیوب از یک الگوریتم برای تعیین اینکه کدام یادداشت بر اساس رتبه‌بندی‌هایی که دریافت کرده‌اند، استفاده می‌کند. این الگوریتم یادداشت هایی را شناسایی می کند که برای مخاطبان گسترده مفید هستند. برای مثال، اگر تعداد قابل توجهی از افرادی که قبلاً به یادداشت‌ها رتبه‌بندی متفاوتی می‌دادند، اکنون یادداشت خاصی را مفید ارزیابی می‌کنند، YouTube به احتمال زیاد آن یادداشت را در زیر یک ویدیو نمایش می‌دهد.

این شرکت او میگوید با ارسال یادداشت‌های بیشتر و رتبه‌بندی در انواع مختلف ویدیوها، سیستم به طور مداوم بهبود می‌یابد. همانطور که این ویژگی را بهبود می بخشد، YouTube همچنین تعیین می کند که آیا منطقی است که آن را به طور رسمی عرضه کند یا خیر.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است