YouTube اکنون به شما امکان می دهد محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را که چهره یا صدای شما را شبیه سازی می کند، درخواست حذف کنید
متا تنها شرکتی نیست که با افزایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و تأثیر آن بر پلت فرم خود دست و پنجه نرم می کند. یوتیوب همچنین بی سر و صدا یک تغییر خط مشی را در ماه ژوئن ارائه کرد که به افراد اجازه می دهد درخواست حذف محتوای مصنوعی تولید شده توسط هوش مصنوعی یا سایر محتوای مصنوعی که چهره یا صدای آنها را شبیه سازی می کند، داشته باشند. این تغییر به افراد اجازه میدهد تا در فرآیند درخواست حریم خصوصی یوتیوب، درخواست حذف این نوع محتوای هوش مصنوعی را داشته باشند. این توسعه رویکردی است که قبلاً اعلام شده بود برای دستور کار هوش مصنوعی مسئول که اولین بار در نوامبر معرفی شد.
YouTube بهجای درخواست حذف محتوا به دلیل گمراهکننده بودن، مانند دیپفیک، از طرفهای آسیبدیده میخواهد که مستقیماً به عنوان نقض حریم خصوصی، حذف محتوا را درخواست کنند. با توجه به اسناد راهنما که اخیراً بهروزرسانی شده YouTube در مورد این موضوع، به ادعاهای شخص اول خارج از چند استثنا نیاز دارد، مانند زمانی که فرد آسیبدیده خردسال است، به رایانه دسترسی ندارد، فوت کرده است یا موارد دیگر از این قبیل.
با این حال، صرفاً ارسال درخواست حذف لزوماً به معنای حذف محتوا نیست. یوتیوب هشدار می دهد که بر اساس عوامل مختلفی درباره شکایت خود قضاوت خواهد کرد.
بهعنوان مثال، ممکن است این موضوع را در نظر بگیرد که آیا محتوا بهعنوان مصنوعی یا ساختهشده با هوش مصنوعی فاش شده است، آیا این محتوا بهطور منحصربهفردی یک فرد را شناسایی میکند و آیا محتوا را میتوان تقلید، طنز یا چیز دیگری با ارزش و به نفع عموم دانست. این شرکت علاوه بر این اشاره می کند که ممکن است تحلیل کند که آیا محتوای هوش مصنوعی دارای یک شخصیت عمومی یا سایر افراد شناخته شده است یا خیر، و اینکه آیا آنها را درگیر "رفتار حساس" مانند فعالیت مجرمانه، خشونت یا تایید یک محصول یا نامزد سیاسی نشان می دهد یا خیر. مورد دوم به ویژه در سال انتخابات نگران کننده است، جایی که تأییدیه های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی می توانند به طور بالقوه رأی را تغییر دهند.
یوتیوب می گوید همچنین به آپلود کننده محتوا 48 ساعت فرصت می دهد تا به شکایت خود عمل کند. اگر محتوا قبل از گذشت زمان حذف شود، شکایت بسته می شود. در غیر این صورت، YouTube بازبینی را آغاز خواهد کرد. این شرکت همچنین به کاربران هشدار می دهد که حذف به معنای حذف کامل ویدیو از سایت و در صورت لزوم حذف نام و اطلاعات شخصی فرد از عنوان، توضیحات و برچسب های ویدیو است. کاربران همچنین میتوانند چهره افراد را در ویدیوهای خود محو کنند، اما نمیتوانند به سادگی ویدیو را خصوصی کنند تا از درخواست حذف پیروی کنند، زیرا هر زمان که بخواهند میتوانند ویدیو را به حالت عمومی بازگردانند.
این شرکت به طور کلی این تغییر در سیاست را تبلیغ نکرد، اگرچه در ماه مارس ابزاری را در Creator Studio معرفی کرد که به سازندگان اجازه میداد افشا کنند که محتوایی با ظاهر واقعی با رسانههای تغییر یافته یا مصنوعی، از جمله هوش مصنوعی تولیدی، ساخته شده است. همچنین اخیراً آزمایش ویژگیای را آغاز کرده است که به کاربران امکان میدهد یادداشتهای جمعسپاری شده را اضافه کنند که زمینه بیشتری را در ویدیوها فراهم میکند، مانند اینکه آیا به معنای تقلید است یا به نوعی گمراهکننده است.
دیگر اخبار
سینمای اجتماعی لاغر با چاشنی خنده/ قصه تلخ قاچاق فیلمها از «برادران لیلا» تا «شب، داخلی، دیوار»
یوتیوب مخالف استفاده از هوش مصنوعی نیست، زیرا قبلاً خود هوش مصنوعی مولد را آزمایش کرده است، از جمله با خلاصهکننده نظرات و ابزار مکالمه برای پرسیدن سؤال در مورد یک ویدیو یا دریافت توصیهها. با این حال، این شرکت قبلاً هشدار داده بود که برچسب زدن صرف محتوای هوش مصنوعی لزوماً آن را در برابر حذف محافظت نمی کند، زیرا همچنان باید با دستورالعمل های انجمن YouTube مطابقت داشته باشد.
در مورد شکایات مربوط به حریم خصوصی در مورد مطالب هوش مصنوعی، یوتیوب به جریمه سازندگان محتوای اصلی نمی پردازد.
یکی از نمایندگان شرکت ماه گذشته در سایت انجمن YouTube به اشتراک گذاشت: «برای سازندگان، اگر اخطاری درباره یک شکایت حریم خصوصی دریافت کردید، به خاطر داشته باشید که نقض حریم خصوصی از اخطارهای دستورالعملهای انجمن جدا است و دریافت شکایت حریم خصوصی بهطور خودکار منجر به اخطار نمیشود. جایی که شرکت سازندگان را مستقیماً در مورد سیاست ها و ویژگی های جدید به روز می کند.
به عبارت دیگر، دستورالعملهای حریم خصوصی YouTube با دستورالعملهای انجمن آن متفاوت است و ممکن است برخی از محتواها در نتیجه درخواست حفظ حریم خصوصی از YouTube حذف شوند، حتی اگر دستورالعملهای انجمن را نقض نکنند. در حالی که وقتی ویدیوی سازنده به دنبال شکایت حریم خصوصی حذف میشود، شرکت جریمهای مانند محدودیت آپلود اعمال نمیکند، YouTube به ما او میگوید ممکن است علیه حسابهایی با نقض مکرر اقدام کند.
با اطلاعات بیشتر در مورد اقداماتی که YouTube ممکن است برای نقض حریم خصوصی انجام دهد، به روز شده، 7/1/24، 4:17 بعد از ظهر به وقت شرقی.
ارسال نظر