
گوگل به "آزمایش" تلاش های تبلیغاتی خود ادامه می دهد زیرا به نظر می رسد یوتیوب ممکن است شروع به جستجوی مسدود کننده های تبلیغاتی کند.
کاربر Reddit Sazk100 یک اسکرین شات از یک پنجره بازشو جدید در ساب ردیت یوتیوب (که در برگه جدید باز می شود) پست کرد و به آنها بیان کرد که مسدود کننده های تبلیغات دیگر در وب سایت مجاز نیستند. در نتیجه آنها قادر به تماشای ویدیوها نبودند. پس از دریافت اعلان، YouTube به Sazk100 دو گزینه داد: یکی) غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات یا دو) خرید اشتراک در YouTube Premium . به نظر می رسد که این یک اطلاعیه واقعی است و شوخی نیست. تیم ناظر در subreddit ادعا میکند که یکی از کارمندان YouTube برای تأیید مشروعیت آن با آنها تماس گرفته است. رسانههای دیگر (در برگه جدید باز میشوند) سخنگوی YouTube به آنها گفته است که این شرکت در حال اجرای یک آزمایش جهانی کوچک است و از کاربرانی که مسدودکنندههای تبلیغاتی دارند میخواهد به تبلیغات اجازه دهند یا YouTube Premium را امتحان کنند.
هنوز مشخص نیست که این آزمایش چقدر فاصله دارد و نمی دانیم که آیا YouTube به طور رسمی این برنامه ها را اجرا خواهد کرد یا خیر. ما این سؤالات را از شرکت پرسیدیم تا یک نماینده همان نظر را به آنها بدهد - که همه اینها یک "آزمایش" است.
ذکر این نکته ضروری است که گوگل چندین آزمایش تبلیغاتی مانند سیل اخیر تبلیغات یکپارچه در حساب های جیمیل را انجام داده است. همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید، مردم از هیچ یک از آنها خیلی راضی نیستند.
بیشتر بخوانید
جنگ علیه مسدود کننده های تبلیغاتی
در چندین سال گذشته، گوگل با نرم افزارهای مسدودکننده تبلیغات در جنگ بوده است. در اوایل سال ۲۰۱۶ (در برگه جدید باز میشود) ، این شرکت در واقع مسدودکنندههای تبلیغاتی را از فروشگاه Play خود ممنوع کرد تا مدتی بعد تصمیم خود را پس بگیرد. اما این امر گوگل را از امتحان روشهای دیگر برای اطمینان از دریافت میزان تبلیغات روزانهتان باز نمیدارد. سال گذشته، برنامههای VPN Android که از VPNService API (رابط برنامهنویسی برنامه) استفاده نمیکردند، از Play Store ممنوع شدند زیرا ادعا میشد در تبلیغات تداخل دارند. و YouTube Vanced، که یک تجربه کاملاً بدون آگهی از پلتفرم ویدیویی را ارائه میکرد، بدون تشریفات حذف شد.
فکر نکنید که افزونه های مرورگر ایمن هستند. گوگل روی سومین نسخه از Manifest API خود کار می کند که ممکن است از کارکرد ابزارهای حفظ حریم خصوصی مانند uBlock Origin جلوگیری کند زیرا «خواندن کلید و تغییر مجوزهای داده» را حذف می کند.
سرزده
اگر تبلیغات یوتیوب مزاحم نباشند، هیچ کدام از اینها بد نخواهد بود. متأسفانه آنها هستند. اسکرینشاتهای توییتر (در برگه جدید باز میشود) و پستهای Reddit (در برگه جدید باز میشود) به مردم نشان دادهاند که در ویدیوهای خاص ۱۰ تبلیغ غیرقابل پرش را پشت سر هم دریافت میکنند. این تبلیغات غیرقابل رد شدن در اواخر سال ۲۰۲۲ ظاهر شد، و مانند امروز، سخنگوی YouTube (در برگه جدید باز می شود) در آن زمان بیان کرد تبلیغات غیرقابل رد شدن بخشی از یک آزمایش است. پس ممکن است گوگل حقیقت را می گوید و قصد واقعی برای اجرای چیزی ندارد.
اما اگر اجرا شود، باید تعجب کنید که آیا این همه چیز به یک بازی موش و گربه عجیب تبدیل میشود که در آن توسعهدهندگان راهی برای دور زدن آشکارساز مسدودکننده تبلیغات YouTube فقط برای پلتفرم پیدا میکنند تا آگهیهای فناوری سختگیرانهتر را بینهایت بسازند. امیدواریم این اتفاق نیفتد.
تبلیغات سرزده آنلاین آنقدر بد شده است که حتی FBI توصیه می کند (در برگه جدید باز می شود) افراد یک مسدود کننده تبلیغات دریافت کنند. برای اینکه بدانید کدام یک بهترین است، فهرست TechRadar از بهترین مسدودکنندههای تبلیغات برای سال ۲۰۲۳ را تحلیل کنید.