XP Health 32 میلیون دلار دریافت میکند تا مراقبتهای بینایی مقرونبهصرفهتری را برای کارمندان فراهم کند
آنتونیو مورائس، نوه یک میلیاردر برجسته برزیلی، هرگز علاقه ای به پیوستن به مجموعه خانوادگی شرکت های ساختمانی و یک بانک نداشت. مدت کوتاهی پس از فارغالتحصیلی از کالج، او یکی از اولین صندوقهای تاثیرگذار برزیل را تأسیس کرد که عمدتاً در شرکتهایی سرمایهگذاری میکرد که مراقبتهای بهداشتی را در دسترستر و مقرون به صرفهتر میکردند.
اما هنگام حضور در دانشگاه استنفورد، جایی که مورائس مدرک کارشناسی ارشد خود را در مدیریت بازرگانی و سیاست مراقبت های بهداشتی دریافت کرد، متوجه شد که به جای سرمایه گذاری در شرکت های تاثیرگذار، می خواهد شرکت خود را راه اندازی کند.
به عنوان بخشی از یک کلاس کارآفرینی، مورائس و هم بنیانگذارش، یک دانشجوی فارغ التحصیل مهندسی، جیمز ونگ، از چندین کارخانه تولید عینک در چین بازدید کردند. آنها کشف کردند که قاب های طراح که در ایالات متحده به قیمت 600 دلار به فروش می رسند، فقط حدود 10 دلار هزینه تولید دارند. مورائس به TechCrunch گفت: «ما فکر میکردیم مشکلی در این نشانهگذاریها وجود دارد.
مورائس گفت، از آنجایی که مراقبت از بینایی و عینک گران هستند، بسیاری از کارمندان با بیمه بینایی خود قاب می خرند، اما مزایا معمولاً تمام هزینه ها را پوشش نمی دهد. با بیمه بینایی، مردم انتظار دارند که چیزی پرداخت نکنند، اما پس از آن با یک قبض 300 دلاری از جیب خود مطب بینایی سنجی را ترک می کنند.
مورائس و وونگ XP Health را در اواخر سال 2018 راهاندازی کردند، اما در طول همهگیری، تمرکز استارتآپ را به پلتفرم دیجیتالی و مبتنی بر هوش مصنوعی تغییر دادند که معاینه چشم و مزایای عینک را با هزینههای بسیار کمتری نسبت به طرحهای بیمه بینایی موجود به کارکنان ارائه میدهد.
در روز پنجشنبه، XP Health یک سری B 33.2 میلیون دلاری به رهبری سرمایه گذاران QED با مشارکت Canvas Ventures، American Family Ventures، HC9 Ventures، Valor Capital Group و Manchester Story را معرفی کرد. این دور کمتر از دو سال پس از XP Health 17.1 میلیون دلاری سری A انجام می شود.
مورائس گفت، اعضای XP Health که عینک را به صورت مجازی خریداری می کنند، می توانند تا 69 درصد از قیمت خرده فروشی صرفه جویی کنند. این شرکت ادعا میکند که فریمها یا لنزهایی که مستقیماً از کارخانههای آسیایی تهیه میشوند را علامتگذاری نمیکند. در عوض، XP Health درآمد خود را از طریق هزینه های مکرر عضویت ایجاد می کند.
مورائس گفت: "در بسیاری از موارد، اعضای ما برای یک جفت فریم با کیفیت بالا با بهترین لنزهای کلاس و همچنین برای معاینه چشم 0 دلار پرداخت می کنند."
پلتفرم مجهز به هوش مصنوعی XP Health از تشخیص چهره برای توصیه عینکهایی استفاده میکند که متناسب با استایل و شکل صورت اعضا باشد.
اعضا همچنین می توانند عینک را از خرده فروشان عینک فیزیکی با تخفیف خریداری کنند، اما مورائس تاکید کرد که یک فریم مشابه در صورت خرید از پلتفرم آنلاین این شرکت می تواند دو تا سه برابر کمتر قیمت داشته باشد.
طی دو سال گذشته، این شرکت فهرست مشتریان تجاری خود را از 30 به بیش از 3000 مشتری تجاری افزایش داده است، از جمله Docusign، Navistar، Chegg، و Sequoia Consulting که XP Health را به عنوان یک مزیت به کارمندان خود ارائه می دهند. XP Health همچنین با ارائه دهندگان بیمه مانند بیمه عمر Guardian که مزایای چشم انداز را برای مشاغل کوچک فراهم می کند، مشارکت استراتژیک ایجاد کرده است.
البته، XP Health تنها شرکتی نیست که واسطههای عینک را حذف میکند. این در حال حاضر یک بازار شلوغ است. Warby Parker مانند Eyebuydirect، Firmoo، Pair Eyewear و Zenni مستقیماً به مصرف کنندگان می فروشد تا چند گزینه دیگر را نام ببریم. اما موراس ادعا میکند که XP Health تنها استارتآپی است که ارائهدهندگان بیمه بینایی فعلی را پذیرفته است، بازاری که تحت سلطه VSP و EyeMed Vision Care است.
با این حال، XP Health خود را یک شرکت بیمه نمی داند. به این دلیل که آنچه این شرکت ها ارائه می دهند به معنای سنتی بیمه نیست. مورائس گفت: "هیچ خطر واقعی وجود ندارد." "این یک مزیت شرکتی است. "
ارسال نظر