سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

Xensam که به مدت 8 سال بوت استرپ شده بود، اکنون 40 میلیون دلار برای هوش مصنوعی که دارایی های نرم افزاری را مدیریت می کند، جمع آوری کرده است.

مدیریت دارایی نرم افزار - حوزه ای از فناوری اطلاعات سازمانی که تا حدی برای کمک به شرکت ها در صرفه جویی در هزینه ها طراحی شده است - همچنان به جذب پول زیادی ادامه می دهد. در جدیدترین توسعه، Xensam - یک استارت‌آپ خارج از استکهلم که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کمک به کسب‌وکارها برای درک و ردیابی مکان و نحوه استفاده از نرم‌افزار ارائه می‌کند - 40 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است ...

مدیریت دارایی نرم افزار - حوزه ای از فناوری اطلاعات سازمانی که تا حدی برای کمک به شرکت ها در صرفه جویی در هزینه ها طراحی شده است - همچنان به جذب پول زیادی ادامه می دهد. در جدیدترین توسعه، Xensam - یک استارت‌آپ خارج از استکهلم که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کمک به کسب‌وکارها برای درک و ردیابی مکان و نحوه استفاده از نرم‌افزار ارائه می‌کند - 40 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است که اولین سرمایه خارجی آن از زمان تأسیس هشت سال پیش است.

بودجه از سوی یک سرمایه گذار به نام Expedition Growth Capital خارج از لندن تامین می شود. اسکار فوسکر، مدیر عامل Xensam که این شرکت را به همراه برادرش گوستاو (مدیر ارشد فناوری اطلاعات) تأسیس کرد، بيان کرد که از آن برای ادامه توسعه پشته فناوری هوش مصنوعی، استخدام افراد بیشتر (اکنون 100 کارمند) و نفوذ به ایالات متحده استفاده خواهد شد. بازار.

ارزش گذاری فاش نشده است، اما فوسکر بيان کرد که او و برادرش سهامداران اکثریت هستند. خود این شرکت 200 مشتری دارد - یکی از نام‌های بزرگ‌تر از جمله Polestar و Northvolt ولوو - و درآمد سالانه سالانه سالانه 126 درصد رشد می‌کند، اما اعداد درآمد واقعی را نیز فاش نمی‌کند.

دنیای مدیریت دسترسی به نرم‌افزار، که دیگران در این فضا گاهی آن را مدیریت هزینه‌های نرم‌افزار یا مدیریت مجوز می‌نامند، دنیایی شلوغ است، به ویژه به این دلیل که مشکل رفع مشکل بزرگی است، و به دلایل متعددی با آن مقابله می‌شود.

در سال 2023، نزدیک به 900 میلیارد دلار در سطح جهانی توسط سازمان‌ها برای نرم‌افزارهای سازمانی هزینه شده است، و برخی در این زمینه تخمین زده‌اند که به لطف انفجار در رایانش ابری و نرم‌افزاری که به عنوان یک سرویس فروخته می‌شود، یک سازمان بزرگ‌تر می‌تواند صدها یا حتی هزاران مجوز مختلف را تحت پوشش داشته باشد. سقف آن

این می تواند پیامدهایی در زمینه های متفاوتی مانند هزینه های تجاری، بهره وری و امنیت برای آن سازمان داشته باشد، پس جای تعجب نیست که ما شاهد هجوم استارت آپ ها و شرکت های فناوری بزرگتر برای رسیدگی به چالش تلاش برای ردیابی و درک تصویر بزرگتر هستیم. چه چیزی، کجا و چرا استفاده می شود.

خود Xensam از آن جدال رقابتی شروع کرد. این دو بنیانگذار قبلاً در شرکت دیگری به نام Snow Software کار می کردند، نام بزرگی در این فضا، که به نظر آنها به سرعت در حال گسترش بود، اما از نظر آنها سرعت پیشرفت خود را از دست می داد، مانند استفاده از هوش مصنوعی برای ردیابی بهتر استفاده از SaaS. .

اسکار گفت: «پس از مدتی مشخص بود که سوراخی در بازار باز می شود و هیچ کس قصدی برای پر کردن آن نشان نداد. این حفره قرار بود اولین بازیکن بومی SaaS در تجارت باشد. Sidenote به Snow که از ارزش‌گذاری‌های بالقوه در این فضا صحبت می‌کند: یکی از بزرگ‌ترین رقبای Snow، شرکتی به نام Flexera بود، و سال گذشته Flexera Snow را پس از اینکه گزارش شد که Snow به دنبال فروش خود به قیمت حدود 1 میلیارد دلار است، خریداری کرد. در همین حال، Flexera آخرین بار در سال 2020 نزدیک به 3 میلیارد دلار ارزش گذاری شد. از دیگر معاملات بزرگ در این زمینه، خرید IBM به Apptio به قیمت نزدیک به 4.7 میلیارد دلار است.

رویکرد Xensam این است که از هوش مصنوعی برای اسکن و درک همه‌جانبه آنچه در سراسر شبکه یک سازمان می‌گذرد، استفاده کند و تصویری واقعی از هزاران برنامه کاربردی ارائه دهد که ممکن است در محیط‌های ابری و داخلی مورد استفاده قرار گیرند.

فوسکر گفت: «ما از هوش مصنوعی برای بخش‌های مختلف فناوری استفاده می‌کنیم. "ما از آن برای رسیدگی به مقادیر بسیار زیاد داده در فرآیند نرمال‌سازی نرم‌افزار استفاده می‌کنیم،" که او آن را فرآیندی توصیف می‌کند که در آن داده‌های خام به برنامه‌های استاندارد شده‌ای که با متا داده‌ها پر شده است، عادی می‌شوند. "این دلیل کلیدی است که چرا ما توانستیم کاملاً رقبا را شکست دهیم." او همچنین بيان کرد که از هوش مصنوعی در قسمت جلویی با یک ربات چت آموزش‌دیده بر روی سیستم خود استفاده می‌کند و قوانین صدور مجوز نرم‌افزار «می‌تواند مستقیماً با سیستم تعامل داشته باشد و همه چیز را از اطلاعات سیستم گرفته تا گزارش‌های پیش‌ساز بر اساس مشخصات باز ارائه دهد.»

او به جزئیات در مورد اینکه دقیقاً قصد دارد چه چیزی را در آینده عرضه کند، یا جایی که معتقد است حفره‌هایی در بازار وجود دارد، نمی‌پردازد، اما بيان کرد که قصد دارد محصولات بیشتری را در سه ماهه دوم عرضه کند.

تجربه آنها در Snow همچنین دلیل این است که این شرکت تا به امروز تجارت خود را راه اندازی کرده است. ما معتقد نیستیم که ساختار مالی مبتنی بر سری های A، B، C و غیره برای بقا، یک مدل کسب و کار مناسب است. این بر اساس بسیاری از عوامل خارجی است. ما می‌دانستیم که باید از نظر مالی با ثبات باشیم... تا پایدار باشیم.»

او بيان کرد که چرخش در نهایت گرفتن پول VC به این دلیل بود که آنها مدل کسب و کار را خودشان قبلاً کشف کرده بودند.

او گفت: «ما شرکت‌های زیادی را دیده‌ایم که پول جمع‌آوری می‌کنند و فرهنگ زیبای شرکت را از دست می‌دهند در حالی که تمام تمرکز روی رشد تغییر کرده است». پس ، برای ما بسیار مهم بود که سرمایه‌گذاری را پیدا کنیم که ارزش‌های فرهنگی ما را نیز به اشتراک بگذارد، چیزی که معتقدیم در Expedition داریم.»

به نوبه خود، Expedition خود را به عنوان اولین سرمایه گذار خارجی در استارت آپ ها توصیف می کند - به این معنی که با بسیاری از بنیانگذاران بوت استرپ کار می کند تا شاید بهتر از برخی دیگر این مدل را درک کند.

اولیور توماس، بنیانگذار و شریک مدیریت Expedition Growth Capital، در بیانیه ای گفت: «Xensam یکی از چشمگیرترین شرکت های اروپایی در حال رشد است که ما با آن مواجه شده ایم. "در نزدیک به هشت سالی که آنها فعالیت می کنند، آنها یک راه حل حیاتی ایجاد کرده اند که شرکت های دارای هزاران کارمند را قادر می سازد تا استفاده از نرم افزار را ردیابی، نظارت و مدیریت کنند. ما از همکاری نزدیک با این شرکت به عنوان اولین سرمایه گذار خارجی خرسندیم و مشتاقانه منتظر هستیم که بخشی از سفر رشد آنها باشیم."

خبرکاو