World of Warcraft 20 ساله شد


بلیزارد اینترتینمنت برای اولین بار World of Warcraft را در نوامبر 2004 منتشر کرد، پس نیویورک تایمز سالگرد این سالگرد را با تشریح راههای بسیاری که هنوز هم میتوانیم تأثیر این بازی نقشآفرینی آنلاین چندنفره را 20 سال بعد ببینیم، جشن گرفت.
برای یک چیز، در حالی که بازیهای چند نفره و شبکههای اجتماعی اولیه مانند MySpace از قبل وجود داشتند، WoW پیشنمایش واقعی آیندهای را ارائه کرد که در آن همه به دوستان و غریبههای آنلاین متصل میشدند. از سوی دیگر، این بازی با یک مدل تجاری که اشتراک ماهانه را با خریدهای درون بازی ترکیب میکند (از جمله حیوانات خانگی و حیواناتی که بازیکنان میتوانند سوار آنها شوند)، میلیاردها دلار درآمد کسب کرد، و تبدیل به یک گاو پول نقد عظیم برای بلیزارد شد و راه را برای مدلهای تجاری اینترنتی آینده نشان داد.
دیگر اخبار
فیزیوتراپ مجازی هینج هلث 10 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند
بیشتر بخوانید
«عروسک» اصغر یوسفینژاد در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی/ کارگردانی که در میانسالی شکوفا شد
این بازی همچنین میمهای جاودانهای ایجاد کرد، طرفداران مشهور را به خود جلب کرد و اپیدمیولوژیستها را بر آن داشت تا استدلال کنند که حادثهای که شامل گسترش کنترلنشده یک بیماری خیالی است، میتواند برای بینشهایی درباره همهگیریهای دنیای واقعی مورد مطالعه قرار گیرد.
همچنین، برای ثبت، من فکر می کردم که فیلم آنقدرها هم بد نیست.
ارسال نظر