به لطف ابزار جدید مجهز به هوش مصنوعی، طرفداران تنیس میتوانند فوراً از آخرین رویدادهای مسابقات قهرمانی تنیس ویمبلدون 2024 امسال مطلع شوند.
سازماندهندگان مسابقات، باشگاه تنیس روی چمن سراسر انگلیس (AELTC) ابزار جدید خود را Catch Me Up، که توسط پلتفرم هوش مصنوعی Watsonx IBM تولید میشود، رونمایی کردهاند تا طرفداران را به هر مسابقه نزدیکتر کند - حتی اگر در مسابقات حضور نداشته باشند.
Catch Me Up از هوش مصنوعی مولد Watsonx برای ایجاد بهروزرسانیهای مبتنی بر بازیکن در قالب «کارتهای» موجود در وبسایت Wimbledon.com یا برنامه تلفن همراه استفاده میکند، و توضیحات کوتاهی درباره پیشرفت آنها در مسابقات قهرمانی ارائه میکند که قرار است از اول جولای شروع شود.
منو بگیر
کریس کلمنتز، رهبر محصولات دیجیتال در AELTC، در یک نشست خبری قبل از مسابقات امسال با حضور TechRadar Pro ، بيان کرد که 650 میلیون هوادار از سراسر جهان در طول مسابقات به نوعی با ویمبلدون درگیر هستند.
با این حال، برخی از داستانهای جالبتر یا کمتر اعلامشده اغلب از دست میروند، بهویژه در چند روز اول مسابقات، زمانی که اقدامات زیادی در حال وقوع است.
کوین فارار، رئیس بخش همکاری های ورزشی در IBM انگلستان، توضیح داد که این مدل می تواند داده های مسابقات قابل اعتماد "ساختار یافته" را در کنار منابع خارجی "بدون ساختار" (یعنی سایت تحلیلی Sportsradar) برای یادگیری و ارائه دقیق ترین خلاصه های ممکن استفاده کند.
او گفت که این راه اندازی باید به توجه یا تمرکز بر برخی از بازیکنان کمتر شناخته شده کمک کند، به ویژه در مسابقاتی مانند مسابقات نوجوانان یا مسابقات ویلچر، که معمولاً زمانی شروع می شوند که قرعه کشی های پرمخاطب به مراحل بعدی خود برسد.
دیگر اخبار
منبع میگوید OpenAI تیمی را برای کنترل هوش مصنوعی «فوقهوشمند» ایجاد کرد – سپس اجازه دهید پژمرده شود
برای آن لمس فوق العاده، کلمنتز اشاره کرد که مدل مورد استفاده برای Catch Me Up به طور ویژه در لحن صدای ویمبلدون آموزش دیده است (به عنوان مثال، اطمینان از اینکه قرعه کشی ها به جای مردانه و زنانه به عنوان "آقایان" و "خانم ها" مشخص شده اند. همانطور که در سایر گشایش های اصلی چنین است).
این راه اندازی در حالی انجام می شود که IBM تحقیقات جدیدی را منتشر می کند که نشان می دهد اکثر طرفداران تنیس معتقدند فناوری مانند هوش مصنوعی مولد تأثیر مثبتی بر این ورزش خواهد داشت.
نظرسنجی از بیش از 18000 طرفدار نشان داد که بیش از نیمی (55٪) فکر می کردند که این فناوری مزایایی را به همراه خواهد داشت، و 75٪ گفتند که معتقدند تأثیر مثبتی در زمینه هایی مانند استراتژی بازی، مربیگری، و استعدادیابی و جذب خواهد داشت.
ارسال نظر