WhatsApp Business قرار است نرخ پیام رسانی خود را در تلاشی برای کاهش هرزنامه های بازاریابی و بهبود تجربه کاربر، اصلاح کند.
از 4 آگوست، نرخ پیام های کاربردی کاهش می یابد، در حالی که نرخ پیام های بازاریابی از 4 اکتبر افزایش می یابد.
بر اساس ساختار قیمتگذاری بهروز متا، کسبوکارها بر اساس چهار دسته هزینه میشوند: بازاریابی، ابزارهای کاربردی (مثلاً بهروزرسانیهای سفارش)، احراز هویت (مثلاً رمزهای عبور یکبار مصرف) و خدمات (خدمات مشتری).
پیام های بازاریابی واتس اپ تجاری گران تر می شود
در هند، نرخهای بازاریابی از 0.0099 دلار به 0.0107 دلار افزایش مییابد (8 درصد افزایش مییابد)، با این حال مکالمههای خدماتی کاهش قابل توجهی 67 درصدی را از 0.0042 دلار به 0.0014 دلار خواهند دید.
این تغییرات نگرانیهای افزایش پیامهای ناخواسته واتساپ را برطرف میکند که منجر به افزایش اسپم در کانالهای بیشتر میشود. به طور سنتی، مشتریان هرزنامه های بازاریابی را از طریق ایمیل دریافت می کردند، با این حال دسترسی مستقیم به صندوق های پیام رسانی مصرف کنندگان با واکنش های متفاوتی مواجه شده است.
آزمایش در هند در اوایل سال جاری برای مسدود کردن پیامهایی که احتمال خواندن آنها کمتر بود مثبت بود و این شرکت شروع به گسترش دستورالعملهای جدید خود در سطح جهانی کرده است.
بیشتر بخوانید
این شرکت اظهار داشت (از طریق TechCrunch ): «مردم برای انجام همه کارها از پرسیدن سؤال در مورد یک محصول، دریافت کارت پرواز یا دریافت پیشنهاد برای فروش تعطیلات، به WhatsApp مراجعه میکنند. ممکن است چیزهای بسیار خوبی وجود داشته باشد، پس ما در تلاش هستیم تا ترکیب مناسبی از ابزارها را برای درست کردن این موضوع پیدا کنیم تا مردم همچنان تجربهای عالی در کسبوکارهای پیامرسان در واتساپ داشته باشند.
صرف نظر از درک بازاریابی، WhatsApp Business به یک جریان درآمد قابل توجه برای Meta تبدیل شده است و بیش از 200 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. با تغییر ساختار قیمتگذاری، این شرکت به نبرد خود برای آرام کردن کاربران در هر دو انتهای طیف - هم مصرفکنندگان و هم در مشاغل- ادامه میدهد.
ارسال نظر