متن خبر

Waymo مجوز ربات‌اکسی حیاتی را دریافت می‌کند، فیسکر کارگران بیشتری را تعدیل می‌کند و ماشین اپل از بین می‌رود

Waymo مجوز ربات‌اکسی حیاتی را دریافت می‌کند، فیسکر کارگران بیشتری را تعدیل می‌کند و ماشین اپل از بین می‌رود

شناسهٔ خبر: 455341 -




TechCrunch Mobility یک خبرنامه هفتگی است که به همه امور حمل و نقل اختصاص داده شده است. اینجا ثبت نام کنید - فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید - تا خبرنامه را هر آخر هفته در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.

به TechCrunch Mobility خوش آمدید - مرکز مرکزی شما برای اخبار و بینش در مورد آینده حمل و نقل.

من اوایل این هفته در لس آنجلس بودم و در رویداد StrictlyVC LA با تکدرا ماواکانا ، مدیر عامل شرکت Waymo روی صحنه مصاحبه کردم. می‌توانید کل مصاحبه را در اینجا تماشا کنید، که شامل دیدگاه‌های او در مورد پروژه Apple Car، «تور اجتماعی» شرکت در لس‌آنجلس است، اینکه آیا Waymo چیزی یاد گرفته است (یا تغییر کرده است) در پی ناکامی کروز و آیا متعهد به ماندن در آن است. سانفرانسیسکو حتی اگر خرابکاری رباتاکسی آن ادامه یابد.

صبح روز بعد (و کاملاً تصادفی)، کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا درخواست Waymo را برای راه اندازی یک سرویس روباتاکسی تجاری در لس آنجلس، شبه جزیره سانفرانسیسکو و در آزادراه های سانفرانسیسکو تأیید کرد. این تایید آخرین مانع را برای شرکت آلفابت برای پرداخت هزینه سواری در این مناطق گسترده برطرف می کند. نکته مهم، این است که قلمرو جدیدی را برای Waymo در یکی از بزرگترین شهرهای کشور باز می کند و مسیری را به فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو، که در جنوب شهر قرار دارد، باز می کند.

اخبار این هفته همچنین شامل دسترسی فورد به صاحبان خودروهای برقی خود به سوپرشارژرهای تسلا، کمیسیون بورس و اوراق بهادار از Lordstown Motors با سرمایه‌گذاران گمراه‌کننده، تویوتا به مردم برای خرید Mirai با سلول سوختی هیدروژنی و غیره است!

بیا بریم!

یه پرنده کوچولو

گربه چشمک زن پرنده سبز

Fisker تازه‌وارد EV اخیراً با چیزهای زیادی سر و کار داشته است - اهداف فروش خود را ناقص انجام می‌دهد، با مشکلات کیفیت و خدمات مشتری برخورد می‌کند و از مدل فروش مستقیم به تلاش برای ثبت شرکای فروشنده می‌پردازد.

هفته گذشته، این شرکت اعلام کرد که 15 درصد از کارکنان خود را به عنوان بخشی از این انتقال کاهش می دهد و برای ادامه حیات به پول نقد بیشتری نیاز دارد. رویترز روز جمعه گزارش داد که در حال مذاکره با نیسان برای همکاری در ساخت یک پیکاپ برقی است که می تواند این استارتاپ را نجات دهد.

چند پرنده کوچک به ما گفتند که این مذاکرات بیش از یک سال است که ادامه دارد و این تنها خودروساز ژاپنی نیست که با فیسکر در مورد همکاری احتمالی صحبت کرده است - فیسکر همچنین با مزدا مذاکراتی داشته است. اما نیسان آخرین شرکتی است که ایستاده است و ادامه علاقه‌اش در لحظه‌ای حیاتی برای این استارت‌آپ مشکل‌ساز است.

پیشنهادی برای ما دارید؟ به Kirsten Korosec به آدرس kirsten.korosec@techcrunch.com یا Sean O'Kane sean.okane@techcrunch.com ایمیل بزنید. اگر ترجیح می‌دهید ناشناس بمانید ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل‌ها در اینجا ) و برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده مختلف است.

معامله هفته

پول ایستگاه

اکنون که شرکت سوئدی خودروهای برقی - که متعلق به هلدینگ جیلی چین است - وام 950 میلیون دلاری از 12 بانک دریافت کرده است Polestar کمی فضای تنفس بیشتری دارد.

چرا مهم است؟ پس از تصمیم ولوو برای عقب‌نشینی از حمایت مالی خود از خودروساز برقی، این بودجه‌های حیاتی برای ادامه برنامه‌های پولستار در زمینه خودروهای برقی ضروری است. طبق پرونده های نظارتی، این شرکت در پایان سال 2023 حدود 770 میلیون دلار پول نقد داشته است.

با این حال، بودجه تمام مشکلات مالی Polestar را حل نمی کند. حتی با تزریق سرمایه جدید، این شرکت بيان کرد که به کاهش هزینه‌ها و جستجوی کارآمدی از جمله اخراج ادامه خواهد داد. Polestar که از اواسط سال 2023 10 درصد از مشاغل خود را کاهش داده است، اعلام کرد که قصد دارد امسال 15 درصد دیگر کاهش دهد. این شرکت قبلاً کاهش 15 درصدی مشاغل را افشا کرده بود که حدود 450 نفر را تحت تأثیر قرار می دهد.

معاملات دیگری که توجه من را به خود جلب کرد…

Range Energy ، استارت‌آپی که تریلرهای برقی برای حمل و نقل تجاری را توسعه می‌دهد، 23.5 میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری به رهبری Trousdale Ventures با مشارکت UP.Partners، R7 و Yamaha Motor Ventures جمع‌آوری کرد. Range تا به امروز 31.5 میلیون دلار جذب کرده است.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

وسایل نقلیه خودران

خداحافظ ماشین اپل ; ما هرگز شما را نشناختیم بله، درست است که اپل به برنامه های خود برای ساخت و فروش یک ماشین الکتریکی خودران پایان داد. نگران نباشید، ماه‌ها بعد مطمئناً با شایعاتی مبنی بر بازگشت آن مواجه خواهیم شد. ؛ دی

گزارشگر شان اوکین متوجه شد که اپل به احتمال زیاد صدها کارمند خود را از تیم اخراج می کند و تمام کار روی پروژه متوقف شده است. بر اساس گزارش بلومبرگ که برای اولین بار لغو این پروژه را گزارش کرد، برخی به سمت پروژه های هوش مصنوعی مولد اپل تغییر خواهند کرد. سایرین 90 روز فرصت خواهند داشت تا برای نقش‌های دیگر در شرکت جابجا شوند، در غیر این صورت رها خواهند شد. به گفته یکی از کارمندان که نامش فاش نشد، پروژه خودرو هنوز حدود 1400 کارمند داشت که در مورد کار خود صحبت کنند. نکته جانبی: در اینجا جدول زمانی این پروژه یک دهه است.


جنرال موتورز در حال دور زدن رباتاکسی سفارشی Cruise Origin خود در کارخانه منحل شده میشیگان است.

TechCrunch آموخته است که Motion به کارمندان گفته است که حدود 5٪ از نیروی کار خود (کمتر از 70 نفر) را کاهش خواهد داد. این کاهش ها بیشتر بر نقش های اداری و برخی از کارمندان شاغل در بوستون، یکی از چندین شهر که در آن خودروهای خودران آزمایش می کند، تأثیر می گذارد. جزئیات بسیار مهم دیگر از منابع این است که شرکت نیاز به تأمین بودجه بیشتری دارد. این بدان معناست که یا هیوندای کل صورت حساب شرکت سرمایه گذاری مشترکی را که زمانی با Aptiv به اشتراک گذاشته بود پرداخت می کند یا شریک دیگری پیدا می کند.

وسایل نقلیه الکتریکی، باتری و شارژ

شیائومی اولین خودروی الکتریکی خود با نام SU7 را در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشت.

تکنولوژی داخل خودرو

آمازون فروش دوربین Ring Car را متوقف کرد.

چرخ های این هفته

یک خودروی خودران Waymo <a href= که در خیابانی پردرخت در سانتا مونیکا کار می کند." width="3900" height="2058" srcset="https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2023/10/GettyImages-1247366993.jpg 3900w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2023/10/GettyImages-1247366993.jpg?resize=150,79 150w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2023/10/GettyImages-1247366993.jpg?resize=300,158 300w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2023/10/GettyImages-1247366993.jpg?resize=768,405 768w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2023/10/GettyImages-1247366993.jpg?resize=680,359 680w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2023/10/GettyImages-1247366993.jpg?resize=1536,811 1536w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2023/10/GettyImages-1247366993.jpg?resize=2048,1081 2048w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2023/10/GettyImages-1247366993.jpg?resize=1200,633 1200w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2023/10/GettyImages-1247366993.jpg?resize=50,26 50w" sizes="(max-width: 3900px) 100vw, 3900px">

اعتبار تصویر: Allen J. Schaben / Getty Images

این هفته رانندگی نکردم. من سوار رباتاکسی Waymo بدون راننده بودم. من سواری های متعددی در رباتاکسی Waymo انجام داده ام، اما هرگز در لس آنجلس سوار نشده ام. این سفر یک قطعه آزمایشی جالب برای چگونگی برخورد این رباتاکسی ها با محاصره های غیرمنتظره ارائه کرد.

لحظاتی پس از سوار شدن به Waymo، وسیله نقلیه در حال نزدیک شدن به تابلوی ایست بود که با تصادف جزئی بین دو خودروی انسانی مواجه شد. به اندازه کافی خنده دار، Waymo دیگر بدون راننده درست روبروی من بود. یک کارگر پست که او نیز گیر کرده بود، در نهایت به یک خط چرخش برگشت و یک دور برگشت.

ماشین بدون راننده من سر جایش ماند و من شروع به تعجب کردم که آیا هرگز حرکت خواهد کرد یا خیر. به زودی پیامی بر روی صفحه لمسی ظاهر شد که به من اطلاع می‌داد که «تیم ما در تلاش است تا شما را به حرکت درآورد». لحظه ای بعد خودرو چند فوتی معکوس کرد و همان مانوری را انجام داد که کارمند پست انجام داد. این احتمالاً زمانی رخ داده است که راهنمایی از راه دور ارائه شده است. به دلیل ترافیک حدود دو دقیقه به سواری من اضافه شد.

به زودی ویدیویی از این سواری ارسال خواهیم کرد!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است