Waymo اکنون میتواند برای سواری با روباتاکسی در لسآنجلس و آزادراههای سانفرانسیسکو شارژ کند
Waymo بعدازظهر جمعه از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا تأییدیه ای دریافت کرد تا یک سرویس روباتاکسی تجاری در لس آنجلس، شبه جزیره سانفرانسیسکو و در آزادراه های سانفرانسیسکو راه اندازی کند.
این تایید آخرین مانع را برای شرکت آلفابت برای پرداخت هزینه سواری در این مناطق گسترده برطرف می کند. نکته مهم، این است که قلمرو جدیدی را برای Waymo در یکی از بزرگترین شهرهای کشور باز می کند و مسیری را به فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو، که در جنوب شهر قرار دارد، باز می کند.
Waymo از زمان دریافت تاییدیه از کمیسیون در ماه آگوست، یک سرویس تجاری 24 ساعته و هفت روز هفته را در سراسر شهر سانفرانسیسکو اجرا کرده است. Waymo همچنین مجاز است در بخشهایی از لسآنجلس به افراد سواری بدون راننده رایگان بدهد. اما تا تصویب امروز، قادر به دریافت هزینه برای سواری در لس آنجلس نبود.
ماه گذشته، بخش حفاظت از مصرف کننده و اجرای CPUC، برنامه Waymo را برای گسترش سرویس روباتاکسی خود در شهرستان های لس آنجلس و سن متئو تا 120 روز به حالت تعلیق درآورد تا زمان اضافی برای تحلیل فراهم کند. CPUC بيان کرد 81 پاسخ و 5 اعتراض دریافت کرده است که به گفته آژانس "برای تحلیل دقیق و گنجاندن تصمیم کارکنان به زمان کمی بیشتر از 30 روز نیاز دارد." این پنج اعتراض از سوی شهر سانفرانسیسکو جنوبی، شهرستان سان متئو، اداره حمل و نقل لس آنجلس، اداره حمل و نقل شهرستان سانفرانسیسکو و اتحادیه کارگران تاکسی سانفرانسیسکو انجام شد.
Waymo، که تور محلی لس آنجلس را در اکتبر آغاز کرد، آخرین ایستگاه محله خود را در حالی که منتظر تایید نهایی بود، به پایان می رساند.
تصمیم CPUC تنها یک روز پس از آن اتخاذ شد که تکدرا ماواکانا، مدیرعامل Waymo در Strictly VC LA در مورد آینده شرکت و صنعت خودروهای خودران گستردهتر صحبت کرد. او بيان کرد که Waymo robotaxis با استقبال گرمی در شهر با بیش از 15000 نفر از این سرویس مواجه شده است. ماواکانا بيان کرد که دادههای سفر نشان میدهد که مشتریان از این سرویس برای انجام کارهای روزمره استفاده میکنند - شواهدی که به گفته او نشان میدهد این سرویس از نظر تجاری در لسآنجلس خوب عمل میکند.
ماواکانا گفت: «این هیجانانگیز است که میبینیم حدود 2000 مورد از این سفرها مانند افرادی است که به کارهای بسیار بسیار ابتدایی میروند، درست است که انجام یک کار در Waymo مانند استفاده از آن برای زندگیتان است. به همین ترتیب، مردم آن را به رستورانها، بارها به همان تعداد، مانند 2000 سفر میبرند. و سپس 300 نفر از این سفرها افرادی هستند که به مدرسه، کالج و همچنین K تا 12 می روند. پس ما این سیگنال را دوست داریم که مردم نه تنها از ما استقبال گرمی می کنند، بلکه آنها واقعاً در زندگی خود ادغام می شوند."
او بيان کرد 50000 نفر برای استفاده از این سرویس در لس آنجلس به فهرست انتظار پیوسته اند.
Mawakana عصر پنجشنبه پیشنهاد کرد که Waymo در صورت دریافت تاییدیه، فوراً هزینه سواری در لس آنجلس را شروع نخواهد کرد. (که البته یک روز بعد اتفاق افتاد).
او گفت: «مانند کاری که در سانفرانسیسکو انجام دادیم، خدمات خود را قبل از شروع شارژ گسترش خواهیم داد. و منظورم این است که، می دانید، مثل این است که ما ظاهر می شویم و شما می توانید این را برای چند ماه یا چند ماه بدون پرداخت هزینه تجربه کنید. و سپس آن لحظه حقیقت را داریم که در سانفرانسیسکو از آن گذشتیم، یعنی شروع به شارژ کردن می کنیم، و سپس متوجه می شویم که چند نفر واقعاً آن را در زندگی خود ادغام کرده اند. قیمتی که آنها حاضرند بپردازند چقدر است؟»
در ادامه می توانید مصاحبه کامل را تماشا کنید.
ارسال نظر