متن خبر

Waabi و Uber Freight برای سرعت بخشیدن به حمل و نقل خودران شریک هستند

Waabi و Uber Freight برای سرعت بخشیدن به حمل و نقل خودران شریک هستند

شناسهٔ خبر: 435892 -




استارت‌آپ حمل‌ونقل خودکار Waabi میلیاردها مایل ظرفیت بدون راننده را به شبکه Uber Freight به عنوان بخشی از مشارکت استراتژیک ۱۰ ساله بین این دو شرکت اختصاص می‌دهد.

از این هفته، ناوگان آزمایشی Waabi، خلبانان تجاری را با فرستنده‌ها در شبکه Uber Freight برای حمل کالا بین دالاس و هیوستون آغاز خواهد کرد. در نهایت، Waabi به مدل Driver-as-a-Service حرکت می کند، که در آن شرکت های حمل و نقل کامیون های ساخته شده با Waabi's Driver را خریداری می کنند و می توانند در بازار Uber Freight شرکت کنند.

پیوند با اوبر اولین مشارکت تجاری Waabi است که به صورت عمومی اعلام شده است و تنها دو سال پس از راه اندازی این استارت آپ صورت می گیرد. این مسیر سریع به بازار گواهی بر رویکرد اول هوش مصنوعی Waabi است. Waabi از یک شبیه‌ساز حلقه بسته با کیفیت بالا به نام Waabi World استفاده می‌کند تا هم به صورت مجازی نرم‌افزار خودران را آزمایش کند و هم سیستم را در زمان واقعی آموزش دهد. به عبارت دیگر، Waabi یک سس مخفی برای استقرار و مقیاس بندی بسیار سریعتر از رقبا دارد.

حداقل این چیزی است که وابی می گوید. اما نتایج برای خود صحبت می کنند.

Raquel Urtasun، بنیانگذار و مدیر عامل Waabi، به TechCrunch گفت: "Waabi برای تجارت باز است، و برای کسب و کار بزرگ باز است. "

Urtasun قبلاً ریاست Uber ATG، واحد خودران شرکت سواری را بر عهده داشت، قبل از اینکه Uber آن را به Aurora Innovation در سال ۲۰۲۰ فروخت. Uber Freight همچنین یک شراکت تجاری مداوم با Aurora دارد و در حال حاضر در دو خط - دالاس به هیوستون و فورت ورث فعالیت می کند. به ال پاسو

قرارداد Uber Freight با Waabi یادآور همکاری قبلی با Waymo Via، واحد حمل و نقل خودمختار Wayno است. این دو در ژوئن ۲۰۲۲ برای همکاری ۱۰ ساله و چند مرحله ای خود با یکدیگر همکاری کردند. اما در ژوئیه ۲۰۲۳، Waymo برنامه کامیون های خودران خود را متوقف کرد و تمام منابع موجود خود را به سمت توسعه روباتاکسی سوق داد.

از منظر استقرار اولیه، اتصالات مشابه هستند. اما از منظر فناوری، قرارداد Uber Freight با Waabi بسیار یکپارچه‌تر است.

لیور رون، رئیس Uber Freight گفت: "ما در مورد اتصال واقعاً سیستم های نرم افزاری هر دو شرکت صحبت می کنیم - بهینه سازی شبکه، برنامه Uber Freight، بسته بندی بار، کاهش مایل های خالی، پایداری و مزایای داده." " پس ما واقعاً از نظر اتصال مستقیم سیستم های نرم افزاری کامیون ربات و شبکه لجستیک به آن حد نرسیده ایم."

Urtasun از این شراکت به عنوان "بسته ای برای راننده به عنوان سرویس" یاد کرد که به شرکت های مخابراتی امکان دسترسی به کل اکوسیستم حمل و نقل AV را برای حذف اصطکاک برای پذیرش می دهد. این بسته شامل همه چیز از هاب های انتقال و تطبیق بار گرفته تا کمک های کنار جاده ای و نگهداری است.

با توجه به ماهیت مشارکت‌ها، Uber Freight و Waabi به دنبال حمل‌کننده‌هایی هستند که می‌توانند به خلبان‌های ۵ تا ۱۰ ساله متعهد شوند تا بتوانند واقعاً درک کنند که چگونه AVها بر عملیات‌های آینده، زنجیره تأمین و استقرار شبکه تأثیر می‌گذارند.

رون، با اشاره به اینکه Uber Freight صدها فرستنده در فهرست انتظار برای استقرار فناوری AV دارد، گفت: «از دیدگاه ما، این یک استقرار و افزایش مداوم است.

در حالی که Waabi حمل و نقل بار را برای فرستنده‌ها در یکی از خطوط تگزاس بین مراکز توزیع آغاز خواهد کرد، این شرکت امیدوار است که به سرعت فراتر از کریدور هیوستون-دالاس و حتی فراتر از تگزاس حرکت کند. همه کامیون‌ها در طول آزمایش اولیه یک راننده ایمنی در صندلی جلو خواهند داشت، اما بخشی از بسته‌بندی، راننده را برای رانندگی کاملاً خودمختار حذف می‌کند.

ران گفت: «وقتی Waabi آماده بیرون آوردن راننده است، اساساً می‌توانیم با استقرار کامل تجاری بدون راننده به زمین ضربه بزنیم.

Uber Freight که در سه ماهه دوم در سه ماهه دوم به دلیل "چرخه چالش برانگیز بازار حمل و نقل" شاهد کاهش ۳۰ درصدی درآمد نسبت به سال گذشته بود، بازی طولانی را با Waabi انجام می دهد.

ران گفت: «ما در حال تحلیل رشد تصاعدی هستیم که قرار است با خروج راننده شروع شود. زیرا زمانی که حمل‌کننده‌ها می‌گویند، من دیروز به آن فناوری نیاز داشتم، و شما شاهد یک انفجار از نظر تقاضا و پیامدهای نهایی نیز هستید.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است