VW تا 5 میلیارد دلار در Rivian در معامله نرم افزاری سرمایه گذاری می کند
گروه فولکسواگن روز سهشنبه اعلام کرد که به عنوان بخشی از یک قرارداد توسعه نرمافزاری که میتواند تا ۵ میلیارد دلار افزایش یابد، ۱ میلیارد دلار در استارتآپ خودروهای الکتریکی Rivian سرمایهگذاری خواهد کرد.
این معامله که بعد از ظهر سه شنبه اعلام شد، باعث شد سهام ریوین در معاملات پس از ساعت کاری بیش از 36 درصد رشد کند.
بر اساس این قرارداد، گروه فولکسواگن از معماری الکتریکی و پلتفرم نرمافزار موجود Rivian استفاده خواهد کرد. همه برندهای گروه فولکسواگن در این معامله گنجانده شدهاند، که میتواند DNA ریویان را به برندهای مشهوری مانند پورشه و آئودی و حتی پیشگام خودروهای برقی وارد کند.
در ابتدا، فولکسواگن از طریق یک اسکناس قابل تبدیل غیرقانونی در ریوین یک میلیارد دلار سرمایهگذاری خواهد کرد که با توجه به شرایط خاصی پس از دریافت تاییدیههای نظارتی و در اول دسامبر 2024، به سهام عادی ریوین تبدیل میشود. آنها گفتند که بخشی از معامله است.
به گفته این شرکت ها، این معامله برای سود هر دو شرکت طراحی شده است. ریوین نیاز عمیقی به کاهش هزینه های تولید خودروهای خود و تکمیل ترازنامه خود دارد، زیرا تلاش می کند تولید خودروهای برقی R1 موجود را افزایش دهد و خط تولید R2 آینده خود را به بازار توسعه دهد. در همین حال، گروه فولکسواگن با توسعه نرمافزار خود دست و پنجه نرم کرده و قصد دارد خودروهای به اصطلاح نرمافزاری را به بازار عرضه کند.
Scaringe: "ماهیت مشارکت ما و ماهیت آنچه امروز اعلام کرده ایم در واقع ناشی از یک دیدگاه بسیار همسو در مورد اهمیت برتری محصول در چیزهایی است که ما طراحی می کنیم و در نهایت در محصولاتی که به مشتریان ارائه می دهیم." گفت.
این خبر تنها چند هفته پس از آن منتشر شد که ریوین تولید نسل بعدی پیکاپ تراک R1T و شاسی بلند R1S خود را آغاز کرد، ارتقایی که در حال کارکرد مجدد جرات خودروهای خود، تغییر همه چیز از بسته باتری و سیستم تعلیق گرفته تا معماری الکتریکی، صندلیهای داخلی و حسگر است. پشته. معماری الکتریکی و پلت فرم محاسباتی جدید ریویان تعداد واحدهای کنترل الکترونیکی (ECU) مورد استفاده برای کنترل خودرو را از 17 ECU مختلف در نسل اول به 7 کاهش داد. این معماری جدید منطقه ای به Rivian اجازه می دهد تا بیش از 1.6 مایل سیم کشی را از هر وسیله نقلیه قطع کند - 44 پوند کاهش وزن - و وسایل نقلیه خود را سریعتر بسازد.
این معماری الکتریکی جدید - یا آنچه Scaringe به عنوان توپوگرافی جدید خودرو توصیف می کند - در داخل به عنوان یک نوآوری کلیدی در Rivian دیده می شود. این معماری منطقه ای جدید از پشته نرم افزاری Rivian پشتیبانی می کند که در خانه نیز توسعه یافته و مستقر شده است. این پشته نرمافزار شامل همه چیزهایی است که مربوط به سیستمهای عامل بلادرنگ (RTOS) است که ماشین را مدیریت میکنند، مانند دینامیک حرارتی، ADAS و سیستمهای ایمنی، و همچنین لایه دیگری مربوط به سیستم اطلاعات سرگرمی.
ارسال نظر