VivaCity ارزش 42 میلیون دلاری را افزایش می دهد تا شهرهای ایالات متحده را ایمن تر کند، از نیویورک شروع می شود

در سال 2020 حدود 39000 نفر در حوادث وسایل نقلیه موتوری در ایالات متحده کشته شدند و از این تعداد 6200 نفر عابران پیاده بودند. نیازی به گفتن نیست که این مرگ و میرها فقط آمار نیستند: هر یک تأثیر موجی بر خانواده ها، عزیزان و جوامع گسترده تر دارد. Viva پس از جمع آوری 8.5 میلیون دلار بودجه برای گسترش مجموعه داده های حمل و نقل خود در آمریکای شمالی، با امید بلند مدت به کاهش تعداد آسیب ها و ایمن تر کردن ترافیک به طور کلی، به دنبال مقابله با اثرات حمل و نقل است.
Viva (یا VivaCity که در بریتانیا شناخته می شود) در حال حاضر در استرالیا و بریتانیا به خوبی تثبیت شده است و اکنون سنسورهای هوش مصنوعی خود را به شهر نیویورک می آورد. این سازمان با اداره حمل و نقل شهر نیویورک (NYC DoT) روی یک پروژه جدید تجزیه و تحلیل داده های ایمنی کار خواهد کرد. حسگرهای Viva دادههای ناشناس را جمعآوری میکنند که نشان میدهد کاربران مختلف خیابان چگونه در شهر حرکت میکنند (یا نمیکنند). آنها می توانند نظارت کنند که چه تعداد وسیله نقلیه یا مردم در کدام جهت، کجا و چه زمانی ازدحام در حال حرکت هستند و حتی "نزدیک" بین وسایل نقلیه یا وسایل نقلیه و عابران پیاده را تشخیص دهند.
این انبوهی از دادههای ناشناس برای کمک به NYC DoT در اتخاذ تصمیمهای استراتژیک است که به افراد کمک میکند کارآمدتر، پایدارتر و ایمنتر از A به B حرکت کنند. این تئوری این است که اگر بتوانید محل احتمال وقوع تصادفات را پیشبینی کنید، اقدام برای جلوگیری از وقوع آنها قبل از انجام کاری در مورد آن انتظار داریم که تا یک یا چند مورد اتفاق بیفتد.
«نیاز حیاتی به فناوری وجود دارد که با تغییر چشمانداز تحرک سازگار باشد. تصمیم گیری واکنشی برای هدف مناسب نیست و به قیمت جان است. مارک نیکلسون، مدیرعامل Viva توضیح میدهد که برای تغییر، باید دادههایی داشته باشیم تا درک بهتری از نحوه استفاده مردم از جادهها داشته باشیم. "این به مقامات کمک می کند تا میلیاردها سرمایه سالانه زیرساختی خود را به مکان های مناسب هدایت کنند."
محرک اصلی هم برای خودم و هم برای هم بنیانگذارانم مقابله با تغییرات آب و هوایی است. نیکلسون او میگوید : «این حقیقت غمانگیزی است که در سطح جهانی، حملونقل سرسختترین کار را در مورد آلایندهها انجام میدهد - حتی با خودروهای الکتریکی که وارد میشوند.» به طور خلاصه، زیرساختهای ضعیف حملونقل از چند جهت باعث مرگ مردم میشوند. «ایمنتر کردن خیابانهایمان به این معنی است که افراد بیشتری میتوانند با پای پیاده یا با پدال دو چرخ به مکانهایی بروند. خوب برای مردم، خوب برای سیاره.»
"من از دیدن تأثیر این امر بر ایمنی جاده ها، به ویژه برای کاربران آسیب پذیر جاده مانند دوچرخه سواران، هیجان زده هستم. این تصور که جادهها خطرناک هستند، دلیل شماره 1 است که مردم بیشتر دوچرخه سواری نمیکنند، پس هر کاری که میتوانیم برای تغییر انجام دهیم تأثیر زیادی بر آب و هوا خواهد داشت.»
نیکلسون و هم بنیانگذارانش در سال 2011 در دانشگاه با هم آشنا شدند، زمانی که نیم میلیون دلار برای ساخت یک ماشین آزمایشی جمع آوری کردند که 50 برابر کارآمدتر از وسایل نقلیه جاده ای استاندارد بود. آنها که توسط یک باگ کارآفرینی گزیده شده بودند، Viva را در سال 2015 تأسیس کردند و به دنبال بهبود ایمنی جاده ها و مبارزه با فروپاشی آب و هوا بودند.
ویوا از زمان تأسیس خود بیش از 3500 حسگر را در هفت کشور جهان مستقر کرده است. این حسگرها می توانند 9 حالت مختلف حمل و نقل را شناسایی کنند و تعداد قابل توجهی از 20 میلیارد کاربر جاده را جمع آوری کرده اند. هدف آخرین بودجه آن کمک به رشد بیشتر آن است.
آخرین بودجه Viva توسط سرمایهگذار زیرساختهای پایدار VC EnBW New Ventures ( ENV )، داراییهای جایگزین مبتنی بر پایداری و مدیر سرمایهگذاری SME Foresight Group و Gresham House Ventures ، بازوی رشد سهام مدیر داراییهای جایگزین متخصص Gresham House ، هدایت میشود . با استفاده از این جمعآوری کمک مالی، Viva او میگوید که بر رشد مستمر متمرکز است، با دو هدف خاص:
اول گسترش داخلی آن است که همکاری شهر نیویورک بخشی از آن است. نیکلسون او میگوید : «ما در حال حاضر در بیش از 100 شهر بریتانیا حضور داریم و با مقامات استرالیا و سراسر اروپا برای درک بهتر جادههای آنها کار کردهایم. با نصب حسگرهای ما در منهتن، بروکلین و کوئینز، NYC DoT اکنون در حال تجزیه و تحلیل این دادهها برای اولویتبندی پروژهها برای مناطقی است که بیشتر به ایمنی و سایر پیشرفتها نیاز دارند.»
هدف دوم گسترش خط تولید Viva است. چشم انداز ما این است که زیرساخت های حمل و نقل جاده ای مبتنی بر داده ها باشد، از جمله سیستم های بلادرنگ مانند علائم راهنمایی و رانندگی. نیکلسون نتیجه می گیرد که مجموعه محصولات جدید محصولاتی را هدف قرار داده است که به سه چالش اصلی که صنعت با آن مواجه است پاسخ می دهد: ایمنی جاده، حمل و نقل پایدار و بهینه سازی شبکه برای غلبه بر ازدحام.
نیکلسون تردیدی ندارد که دادههای جمعآوریشده توسط Viva چقدر میتواند برای ایجاد شهرهای قابل زندگی ارزشمند باشد. اگر به ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته نگاه کنیم، سایر صنایع با داده ها متحول شده اند، از جمله تبلیغات، بازاریابی و خرده فروشی. این صنایع در حال حاضر به دلیل داده هایی که در اکوسیستم آنها قرار گرفته است، کاملاً متفاوت هستند.

حسگرهای VivaCity دارای حریم خصوصی هستند و نسبتاً محجوب هستند. اعتبار تصویر: VivaCity
گردآوری داده های ناشناس در مقیاس بزرگ امکان تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد جاده های یک شهر را فراهم می کند: چگونه و چه زمانی مردم حرکت می کنند و گلوگاه ها و نقاط سیاه کجا هستند. در نهایت، این میتواند به خیابانهای ایمنتر و شهرهای قابل سکونت منجر شود که در آن شهروندان از سفر فعال هراسی ندارند.
شاید متوجه شده باشید که در اینجا چگونه روی «دادههای ناشناس» تأکید میشود – این شرکت به TechCrunch او میگوید که حریم خصوصی از طریق طراحی برای شرکت اساسی است و ادعا میکند که حفظ امنیت و محرمانه بودن دادههای افراد برای موفقیت شرکت حیاتی است.
نیکلسون می گوید: «من قویاً معتقدم که آینده شهر هوشمند باید شهروند محور باشد. به این ترتیب، ما راه حل های خود را از ابتدا طراحی کرده ایم تا حریم خصوصی هر شهروند را تضمین کنیم. این سیستم با استفاده از اصول حفاظت از داده ها توسط طراحی توسعه داده شده است و به طور کامل با GDPR مطابقت دارد.
ارسال نظر