متن خبر

Unity هزینه زمان اجرا بحث برانگیز را روشن می کند و طلب بخشش می کند

Unity هزینه زمان اجرا بحث برانگیز را روشن می کند و طلب بخشش می کند

شناسهٔ خبر: 436430 -




یونیتی ۱۸۰ را روی یک طرح قیمت‌گذاری جدید بحث‌برانگیز انجام داده است که کاربران موتور بازی کراس پلتفرم آن تقریباً به اتفاق آرا آن را تحقیر کردند. سیاست قیمت‌گذاری جدید هنوز در راه است، اما برای توسعه‌دهندگان مستقل که بسیاری از آنها تهدید کرده‌اند به جای پرداخت، موتور و پلتفرم را پشت سر بگذارند، بسیار کم‌تر است.

این تغییرات تنها هفته گذشته اعلام شد، و بلافاصله خشم تقریباً همه افراد جامعه بازی را برانگیخت، و باعث شد که "روشن‌سازی" وحشتناکی در مورد "هزینه زمان اجرا" که با هر نصب بازی از سطح معینی گذشته باشد، مدیون است. از درآمد این طرح به شدت نامطلوب بود، زیرا جدا از هزینه‌های افزایش‌یافته‌ای که بسیاری تحت آن متحمل می‌شدند، نشان می‌داد که افرادی که نمایش را در Unity اجرا می‌کردند کاملاً از جامعه جدا شده بودند.

با این حال، کمتر از دو هفته از اولین آن می گذرد، با این حال، سیاست هزینه زمان اجرا تقریباً به طور کامل برعکس شده است و معماران آن خود را در برابر مشتریان خود تحقیر می کنند. مارک ویتن، رئیس Unity Create، یادداشتی عذرخواهی منتشر کرد که جزئیات این تغییرات را توضیح داد.

می خواهم با این شروع کنم: متاسفم.

ما باید با تعداد بیشتری از شما صحبت می‌کردیم و قبل از اعلام خط‌مشی جدید هزینه زمان اجرا، باید بازخورد بیشتری را در نظر می‌گرفتیم.

شما چیزی هستید که یونیتی را عالی می کند، و ما می دانیم که باید گوش کنیم و برای جلب اعتماد شما سخت تلاش کنیم. ما نگرانی های شما را شنیده ایم و در حال ایجاد تغییراتی در خط مشی اعلام شده برای رفع آنها هستیم.

بر اساس شرایط بازنگری شده، برای هر بازی که با نسخه فعلی یونیتی ساخته شده است، هیچ هزینه‌ای برای زمان اجرا وجود ندارد، فقط برای آن دسته از توسعه‌دهندگانی که آخرین نسخه را در سال ۲۰۲۴ به کار می‌گیرند. Unity Personal رایگان رایگان خواهد ماند و سقف درآمدی که کاربران باید بالاتر از آن باشند. ارتقاء به سطح بعدی به ۲۰۰۰۰۰ دلار افزایش یافته است. و بالاتر از ۱ میلیون دلار، کاربران می‌توانند بین هزینه هر کاربر یا سهم درآمد ۲.۵ درصدی، هر کدام که کمتر است، یکی را انتخاب کنند.

ویتن همچنین بیان کرد که امروز ساعت ۱۳:۰۰ به وقت اقیانوس آرام یک پرسش و پاسخ زنده انجام خواهد داد که در آن ممکن است توضیحات بیشتری ارائه شود.

به طور کلی، به نظر می‌رسد که این تغییرات بیشتر مشکلاتی را که مردم در رابطه با شرایط جدید داشتند، برطرف می‌کند، و مهمتر از همه، این است که در سال ۲۰۲۴ (یا محصول اجتناب‌ناپذیر موفقیت) در پروژه‌های جدید، به جای تأثیرگذاری بر بازی‌هایی که در حال حاضر یا برای سال ها بوده اند.

اما روشی که یونیتی در تلاش برای تحت فشار قرار دادن مشتریان خود بود، بی‌تردید جامعه را به وحشت انداخته است، و در حالی که خروج تهدید شده به احتمال زیاد اکنون بسیار کوچک‌تر خواهد بود، آنها همچنان مراقب جنجالی‌های آینده خواهند بود. اعتمادی که یونیتی ایجاد کرده بود در اثر این حمله نادرست آسیب جدی دید و بسیاری از توسعه دهندگان ممکن است به جای اینکه ریسک تغییر مجدد معامله توسط شرکت را تهدید کنند، بیشتر به رقبا نگاه می کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است