TikTok میگوید با امید به توقف این ممنوعیت، 14.7 میلیارد دلار برای کسبوکارهای کوچک ایالات متحده در سال گذشته درآمد داشته است.
در حالی که قانونگذاران ایالات متحده ممنوعیت احتمالی TikTok را تحلیل می کنند، برنامه ویدیویی فرم کوتاه متعلق به ByteDance روز پنجشن به گزارش ی از تاثیر اقتصادی منتشر کرد. در آن، این شرکت در سال گذشته 14.7 میلیارد دلار برای کسبوکارهای کوچک تا متوسط (SMB) و 24.2 میلیارد دلار در کل فعالیت اقتصادی تولید کرد که از طریق استفاده کسبوکارهای کوچک از TikTok پشتیبانی میشود.
علاوه بر این، او میگوید که بیش از 7 میلیون کسبوکار ایالات متحده به TikTok متکی هستند و 224,000 شغل توسط فعالیتهای کسبوکار کوچک در این پلتفرم در سال 2023 پشتیبانی شده است. از این تعداد، 98,000 شغل مستقیماً در SMBها در TikTok پشتیبانی میشوند. ایالت هایی که بیشترین تأثیر را داشتند شامل کالیفرنیا، تگزاس، فلوریدا، نیویورک و ایلینوی بودند.
این مطالعه توسط گروه پیش بینی اقتصاد، Oxford Economics انجام شده است. فعالیت SMB در TikTok را به همراه هزینه تبلیغات و بازگشت سرمایه اندازه گیری کرد و از داده های سرشماری و سایر اندازه گیری ها برای رسیدن به نتیجه گیری استفاده کرد.
در حالی که گزارشی با این اندازه و وسعت نمی تواند یک شبه جمع آوری شود، زمان انتشار آن احتمالاً تصادفی نیست.
در ماه مارس، لایحه ای که می تواند TikTok را ممنوع کند در مجلس نمایندگان تصویب شد. پرزیدنت بایدن بيان کرد که اگر در سنا نیز تصویب شود، آن را به قانون امضا خواهد کرد. نگرانی TikTok این است که علیرغم تغییر موضع رئیس جمهور سابق ترامپ در مورد این موضوع، این لایحه مورد حمایت دو حزبی قرار گرفت و با 362 رای موافق در برابر 65 رای به تصویب رسید. دولت ترامپ قبلاً به دنبال ممنوعیت TikTok بود و آن را یک خطر امنیت ملی می خواند، اما ترامپ اکنون با این ممنوعیت مخالف است و می گوید متا از آن سود می برد.
متا به وضوح برای آینده احتمالی آماده می شود که در آن TikTok می تواند ممنوع شود، اگر از ByteDance خارج نشود. روز چهارشنبه، فیس بوک برای پشتیبانی از پخش کننده ویدیوی جدید در سراسر شبکه اجتماعی خود به روز شد. ویدیوهای Reels، Long-form و Live را توصیه می کند، اما به طور پیش فرض مانند TikTok آنها را در قالب عمودی نشان می دهد.
یوتیوب و سایر پلتفرمهای ویدئویی کوتاهمدت نیز میتوانند در صورت ممنوعیت TikTok، در معرض دید بیشتری قرار گیرند و همچنین میتوانند راه را برای رقابت استارتآپها در این فضا هموار کنند.
گزارش اقتصادی TikTok تلاشی واضح برای اثبات این موضوع است که چرا باید به این برنامه اجازه داده شود که به کار خود ادامه دهد، با اشاره به اینکه 5.3 میلیارد دلار درآمد مالیاتی در سال گذشته توسط فعالیت های کسب و کار کوچک در TikTok، از جمله به عنوان یک پلت فرم بازاریابی و تبلیغات، پشتیبانی شده است.
این شرکت همچنین مطالعات موردی مختلفی را ارائه کرد که در آن صاحبان مشاغل ادعا می کنند که TikTok به افزایش فروش، ترافیک وب سایت و سایر اشکال درآمد اضافی کمک کرده است.
گره زدن این ممنوعیت به تاثیر اقتصادی برنامه یک استراتژی روابط عمومی قوی است – به ویژه از آنجایی که گروهی از سازندگان TikTok از یک قاضی خواستند تا با موفقیت ممنوعیت TikTok ترامپ در سال 2020 را مسدود کند و بيان کرد که این ممنوعیت بر فرصتهای حرفهای آنها مانند حمایتهای مالی برند و توانایی ایجاد یک درآمد.
اگرچه TikTok از طریق پیامهای درونبرنامهای از کاربران خواسته است تا با کنگره تماس بگیرند تا به ممنوعیت اعتراض کنند، این لایحه هنوز با مسیر دشوارتری برای تصویب در سنا روبرو است - و بیشتر از آن هم اکنون که رهبر حزب جمهوریخواه موضع خود را در مورد ممنوعیت تغییر داده است.
ارسال نظر