TikTok به طور خودکار محتوای تولید شده با هوش مصنوعی ایجاد شده در پلتفرم هایی مانند DALL·E 3 را برچسب گذاری می کند
این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که TikTok شروع به برچسب گذاری خودکار محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی که در سایر پلتفرم ها ساخته شده است، می کند. با این تغییر، اگر سازنده محتوایی را در TikTok پست کند که با سرویسی مانند OpenAI's DALL·E 3 ایجاد شده است، به طور خودکار یک برچسب "تولید شده توسط AI" به آن متصل می شود تا به بینندگان اطلاع دهد که با هوش مصنوعی ایجاد شده است.
پلتفرم ویدیوی اجتماعی این کار را با پیادهسازی Content Credentials انجام میدهد، یک فناوری از ائتلاف برای منشأ و اعتبار محتوا (C2PA)، که توسط مایکروسافت و Adobe تأسیس شده است. اعتبار محتوا، ابرداده خاصی را به محتوا متصل میکند، که TikTok میتواند از آنها برای شناسایی و برچسبگذاری فوری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کند.
در نتیجه، TikTok شروع به برچسبگذاری خودکار محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی میکند که در پلتفرم آپلود میشود و اعتبار محتوا پیوست شده است. این تغییر از روز پنجشنبه اعمال می شود و در هفته های آینده برای همه کاربران در سراسر جهان اعمال خواهد شد.
در حالی که TikTok قبلاً محتوایی را که با جلوههای هوش مصنوعی TikTok ساخته شده بود برچسبگذاری میکند، اکنون محتوایی را که در پلتفرمهای دیگری که اعتبار محتوا را پیادهسازی کردهاند، مانند DALL·E 3 OpenAI و Bing Image Creator مایکروسافت ایجاد کردهاند، برچسبگذاری میکند. در حالی که مایکروسافت، ادوبی و OpenAI در حال حاضر با Content Credentials همکاری می کنند، Google متعهد شده است که از Content Credentials نیز پشتیبانی کند.
اگرچه TikTok قبلاً از سازندگان میخواهد زمانی که محتوایی را که با هوش مصنوعی ایجاد شده یا بهبود یافته است، افشا کنند، این شرکت به TechCrunch بيان کرد که این تغییر جدید را راهی اضافی برای اطمینان از برچسبگذاری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی میداند و در عین حال این موارد را نیز رعایت میکند. فشار بر سازندگان
در ماههای آینده، TikTok همچنین شروع به پیوست کردن اعتبار محتوا به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با استفاده از جلوههای هوش مصنوعی TikTok خواهد کرد. فراداده اعتبار محتوا شامل جزئیاتی در مورد مکان و نحوه ایجاد یا ویرایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی خواهد بود و هنگام دانلود به محتوا پیوست خواهد ماند. سایر پلتفرمهایی که اعتبار محتوا را قبول میکنند، میتوانند بهطور خودکار محتوا را بهعنوان تولیدشده توسط هوش مصنوعی برچسبگذاری کنند.
پس ، در حالی که TikTok متعهد به برچسبگذاری محتوای هوش مصنوعی در سرویس خود است، همچنین به دنبال این است که اطمینان حاصل کند که محتوای هوش مصنوعی که در TikTok ساخته شده است، هنگام ارسال بر روی پلتفرم دیگری نیز دقیقاً برچسبگذاری شود.
آدام پرسر، رئیس بخش عملیات و اعتماد و ایمنی TikTok در بیانیهای مطبوعاتی گفت: «محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی یک منبع خلاق باورنکردنی است، اما شفافیت برای بینندگان بسیار مهم است. ما با مشارکت با همتایان خود برای برچسبگذاری محتوا در پلتفرمها، کاوش مسئولانه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای سازندگان آسان میکنیم و در عین حال همچنان از AIGC مضر یا گمراهکننده که در TikTok ممنوع است، جلوگیری میکنیم.»
TikTok ادعا میکند که اولین پلتفرم اشتراکگذاری ویدیو است که اعتبار محتوا را پیادهسازی میکند. شایان ذکر است که متا در ماه فوریه اعلام کرد که قصد دارد از راه حل C2PA برای گفت ن منشأ به محتوا استفاده کند.
به عنوان بخشی از اطلاعیه روز پنجشنبه، TikTok اعلام کرد که متعهد به مبارزه با استفاده از هوش مصنوعی فریبنده در انتخابات است و سیاستهایش به شدت محتوای گمراهکننده تولید شده توسط هوش مصنوعی را ممنوع میکند - چه برچسب زده شود یا نه.
ارسال نظر