سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

TikTok آهنگ های بیشتری را به دلیل اختلاف خود با گروه موسیقی یونیورسال از دست می دهد

این شرکت در روز سه‌شنبه به TechCrunch تأیید کرد که TikTok آهنگ‌های بیشتری را به دلیل نزاع خود با Universal Music Group (UMG) از دست می‌دهد، زیرا شبکه رسانه اجتماعی شروع به حذف آهنگ‌های منتشر شده توسط UMG کرده است. مناقشه بین این دو شرکت ماه گذشته زمانی آغاز شد که UMG اعلام کرد که نتوانسته است با شرکت مادر TikTok، ByteDance، بر سر حق امتیاز به توافق برسد. در ...

این شرکت در روز سه‌شنبه به TechCrunch تأیید کرد که TikTok آهنگ‌های بیشتری را به دلیل نزاع خود با Universal Music Group (UMG) از دست می‌دهد، زیرا شبکه رسانه اجتماعی شروع به حذف آهنگ‌های منتشر شده توسط UMG کرده است. مناقشه بین این دو شرکت ماه گذشته زمانی آغاز شد که UMG اعلام کرد که نتوانسته است با شرکت مادر TikTok، ByteDance، بر سر حق امتیاز به توافق برسد. در نتیجه، TikTok مجبور شد آهنگ‌های متعلق به یا توزیع‌شده توسط UMG را تا 31 ژانویه حذف کند. اکنون، این شرکت باید آهنگ‌هایی را حذف کند که حاوی آهنگ‌هایی هستند که توسط گروه انتشارات موسیقی جهانی (UMPG) کنترل می‌شوند.

TikTok او میگوید همه آهنگ‌هایی که توسط یک ترانه‌سرا امضا شده با UMPG نوشته یا نوشته شده‌اند باید حذف شوند و همه ویدیوهایی که این آهنگ‌ها را دارند باید بی‌صدا شوند. ویدیوهایی که شامل آهنگ‌های تاثیرگذار هستند همچنان روی پلتفرم باقی می‌مانند، اما هیچ صدایی نخواهند داشت. این شرکت او میگوید کاتالوگ UMG و UMPG بین 20 تا 30 درصد از آهنگ‌های محبوب TikTok را نشان می‌دهد.

این تغییر به این معنی است که اگر یک ترانه‌سرا با UMPG امضا کند حتی در بخش کوچکی از آهنگ متعلق به یک برچسب دیگر مشارکت کند، TikTok باید آن را از پلتفرم خود حذف کند. حذف اولیه آهنگ های متعلق به و توزیع شده توسط UMG تا حد زیادی بر هنرمندان و ترانه سرایان خود تأثیر گذاشت، اما این پیشرفت اخیر به این معنی است که برخی از هنرمندانی که با لیبل های دیگر امضا کرده اند نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

برای اینکه از نظر قانونی مطابقت داشته باشد و تمام محتوای دارای مجوز UMPG را قبل از پایان فوریه حذف کند، این شرکت او میگوید که باید از هم‌اکنون شروع به حذف آهنگ‌ها کند.

UMG به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر پاسخ نداد.

ماه گذشته، UMG نامه ای سرگشاده به هنرمندان و ترانه سراها نوشت و در آن TikTok را متهم کرد که تلاش می کند «[UMG] را برای پذیرش معامله ای با ارزش کمتر از قرارداد قبلی، بسیار کمتر از ارزش منصفانه بازار و منعکس کننده رشد تصاعدی آن ها نباشد. " این شرکت همچنین بيان کرد که TikTok تنها حدود 1٪ از کل درآمد خود را به خود اختصاص می دهد.

در همان روز، TikTok نامه سرگشاده خود را منتشر کرد و گفت: "این غم انگیز و ناامید کننده است که گروه موسیقی یونیورسال طمع خود را بر منافع هنرمندان و ترانه سرایان خود ترجیح داده است. " این شرکت بيان کرد که اقدام UMG "خود خدمتی" بود.

اگرچه UMG او میگوید این تغییرات بر درآمد آن تأثیری نمی‌گذارد، اما مطمئناً بر هنرمندان و ترانه‌سراها تأثیر می‌گذارد، زیرا آنها دیگر نمی‌توانند موسیقی خود را در یکی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های اجتماعی تبلیغ کنند، به‌ویژه پلتفرم‌هایی که به کشف موسیقی معروف است. هنرمندان و ترانه سراها نیز حق امتیازی را که از موسیقی خود در TikTok به دست می آورند، از دست خواهند داد.

UMG این نکات منفی را تصدیق می کند، اما در نامه خود بيان کرد که "مسئولیت اصلی در قبال هنرمندان [خود] برای مبارزه برای یک توافقنامه جدید است که بر اساس آن آنها به طور مناسب برای کار خود غرامت دریافت می کنند."

خبرکاو